Swatches: Give me Liberty of London och Art Supplies


Som utlovat kommer här swatches på produkterna jag köpte från MAC-kollektionerna Give me Liberty of London och Art Supplies. Jag sambeställde ihop med min syster och en vän, och dom var snälla nog att låta mig swatcha deras produkter med - dock har jag inte swatchat Stylesetter lipstain på läpparna. Jag har även swatchat det andra beauty powderet som kom med Liberty of London, Summer rose, då jag hade det sedan innan.


OBS! Jag har fått dessa produkter köpta och skickade till mig via en kontakt jag har i USA, jag har alltså inte beställt dom via någon webshop eller liknande.




 

Shell Pearl beauty powder (Give me Liberty of London)



 

Ever Hip lipstick (Give me Liberty of London)



 

Greengrease and Brown now greasepaint sticks (Art Supplies)



 

Greengrease greasepaint stick (Art Supplies)



 

Brown now greasepaint stick (Art Supplies)



 

Stylesetter, Full of Flare, Runway Ripened PRO lipstain markers (Art Supplies)



 

Stylesetter PRO lipstain marker (Art Supplies)



 

Full of Flare PRO lipstain marker (Art Supplies)



 

Runway Ripened PRO lipstain marker (Art Supplies)



 

Almost noir and Undercurrent pearlglide eyeliners (Art Supplies)



 

Almost noir pearlglide eyeliner (Art Supplies)



 

Undercurrent pearlglide eyeliner (Art Supplies)



 

Summer Rose and Shell Pearl beauty powders (Give me Liberty of London)



 

Ever hip lipstick (Give me Liberty of London)



 

Brown now and Greengrease greasepaint sticks, Undercurrent and Almost noir pearlglide eyeliners (Art Supplies)



 

Runway Ripened, Full of Flare, Stylesetter PRO lipstain markers (Art Supplies)

 

 

 

Blue India Nail Lacquer (Give me Liberty of London)










Lipstain-pennorna ser aningen flammiga ut på bild, detta är något som inte syns lika väl i verkligheten. Dom smakar och luktar lätt av vanilj (precis som de andra läpprodukterna från MAC), yum! Snyggast är dom nog som bas under ett gloss eller läppbalsam.

Jag har svårt att välja en favoritprodukt bland alla dessa godsaker, men jag måste säga att jag är helt kär i pearlglidepennan undercurrent! Shell pearl är ett fantastiskt highlighterpuder med, det kommer nog att användas flitigt i sommar, samma sak med läppstiftet ever hip som är en blandning av nuderosa och korall. Greasepaintsticket greengrease är en kanonbra mörkgrön bas som blir jämn och fin i färgen, och jag kan tänka mig att det är suveränt att använda till att sota runt ögonen med. Jag är riktigt riktigt nöjd med samtliga mina köp, som sagt är det väldigt synd att Art Supplies inte kommer till Sverige för jag har fått mersmak på lipstain-pennorna!



In English: As promised, here are swatches of the products I got from the MAC collections Give me Liberty of London and Art Supplies. I placed the order together with my sister and a friend, and they were kind enough to let me swatch their products aswell - allthough I didn't swatch Stylesetter lipstain on the lips. I also swatched the other beauty powder that is being released with Liberty of London, Summer rose, since I already had it from before.

Please note, I have got these products custom purchased and sent to me through a contact I have in the US, I haven't ordered them from a website.


The lipstain markers look a bit blotchy in pictures, this is less visible in real life. They have a light smell of vanilla (just like the rest of the MAC lip products), yum! I think they will look their best in combination with a gloss or lip balm.

I'm having a hard time picking a favourite out of these beauties, but I have to say that I simply adore the pearlglie liner undercurrent! Shell pearl is a fantastic highlighter powder, I will probably use that one a lot in the summer together with the lipstick ever hip, which is a mix between a nude pink and a coral lipstick. The greasepaint stick greengrease is a great dark green base that applies opaque and evenly, and I bet it's great for doing smoky eyes with. I'm really pleased with all of my purchases, and it's such a shame that Art Supplies won't come to Sweden because I wouldn't mind picking up a few more of these lipstain markers!





Potatisbruden, <3 x'3

Allt är jättefint! Utom lipstain markerserna, men vad bra att de är finare i verkligheten ^__^ Och Summer Rose är icke SÅ fint, men det var ju icke nytt heller. Kommer Give me Liberty of London till MAC i Stockholm?? Jag måste kolla efter Ever Hip då!

2010-04-10 @ 12:18:05
URL: http://michilicious.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Åh, och beauty powdret! ♥

2010-04-10 @ 12:18:56
URL: http://michilicious.blogg.se/
badbomben

greengrease och runway ripened gillas härifrån sett. Vilka finisar. ett litet näpet gurgelljud för att visa uppskattningen

2010-04-10 @ 22:11:42
URL: http://badbomben.blogspot.com
Aila

Ååh, jag MÅSTE ha Ever Hip, ser så snyggt ut...

2010-04-10 @ 23:17:54
Purity

Potatisbruden: Summer rose är jättefint, men det är inte speciellt unikt. Liberty of London släpps i Sverige den 15 april.



badbomben: visst är dom tjusiga!



Aila: Det är jättefint, älskar det redan!

2010-04-11 @ 11:23:29
URL: http://purity.webblogg.se/
Krall

O, jag blir sugen på Shell pearl! Är Ever Hip väldigt likt Blow Dry?

2010-04-11 @ 12:03:17
Purity

Krall: Ever hip och Blow dry är inte speciellt lika varandra, inte på mina läppar i alla fall. Blow dry är mörkare och är mer brunkorallfärgat, Ever hip är ljusare och drar mer mot rosakorall.

2010-04-11 @ 12:25:33
URL: http://purity.webblogg.se/
Fridde

Vilket av Beauty Powders ska man skaffa om man bara kan köpa en?

2010-04-11 @ 22:27:36
Purity

Fridde: Shell pearl skulle jag satsa på om jag vore du, Summer rose går att ersätta med nästan vilket annat kallt rosa rouge som helst =)

2010-04-11 @ 22:36:24
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy