Tävling: Mousser från Björn Axén


Dags för en tävling tycker jag! Priset som ligger i potten är två moussenyheter från Björn Axén - återfuktande Conditioner volumizing mousse och volymgivande Thickening mousse superstrong.






För att vara med och tävla behöver du göra följande:

Lämna en kommentar till det här inlägget där du berättar om ditt bästa hårstylingknep - en håruppsättning, en fantastisk spray eller kanske en speciell hårföningsteknik?

Glöm inte att lämna en giltig e-postadress så att jag kan kontakta dig om du har vunnit. Vinnaren dras slumpvis av mig och får jag inget svar av vinnaren via mail inom 48 timmar dras en ny vinnare. Endast ett tävlingsbidrag per person! Tävlingen pågår fram till och med onsdagen den 9/3 klockan 23.59. Lycka till!



In English: This contest is open for my Swedish readers only, sorry!




Pleu

Jag vill vara med och tävla.



Även om det här inte direkt är ett hårstylingsknep så är det ett tips om en ekonomisk snodd som är bra för håret, det får räknas tycker jag:



Har du stretchiga strumpor som har blivit sönderslitna i hälen men skaftet är helt? Klipp upp skaftet remsor/ringar och använd dom som hårsnoddar! Mjuka och sköna, perfekta att ha i flätan när man sover eftersom dom inte blir hårda som andra tofsar och väldigt snälla mot håret dessutom!

2011-03-04 @ 11:15:12
URL: http://pleu.blogg.se/
Josefine

Håller med pleu! Har själv gjort sådär och det funkar kanon :D



Hmm, men bästa stylingtips...haha, jag bara apar efter andra egentligen. Men om man inte har papiljotter så kan man ta pennor och en hårnål (till varje penna). Lite halvobehagligt att sova med, men man får jättelockigt hår haha.

2011-03-04 @ 11:32:17
HippiSara

jag vill såklart vara med!



jag har en sidecut som är obehalgigt lång-kort då jag låter den växa ut, jag vill inte klippa den eller så, det jag brukar göra är att fläta en inbakad fläta på den sida! apsnyggt och man behöver inte avslöja vad konstigt håret egentligen är, då alla ser den fina flätan istället!



vet inte hur mycket det är ett tips, men det är så jag stylar mitt hår! :) jag skulle uppskatta mousserna till mitt hår, det är kaos! D:

2011-03-04 @ 12:01:27
URL: http://hippisara.blogg.se/
Caroline

Mitt bästa tips för tunnhåriga är att använda torrschampoo,för att få lite mer stadga! Då blir det även lättare att göra en stram tofs, som för mig kan vara knepigt just för att håret är tunt och inte vill stanna kvar i snodden/:)Caroline

2011-03-04 @ 12:26:32
URL: http://stylefile.blogg.se/
Lilly

Jag vill självklart vara med och tävla om dessa fantastiska produkter! Mitt bästa hårstyling är tvätta håret med en snäll schampo och använd balsam. Massera in Macademia Natural Oil Healing Oil Treatment och hårmosse och låt håret självtorrka. Sätt upp håret i en knut på hjässan och dra ut lite håret från knutten upptill så att du får en halv "ballong" på huvudet. Knyt runt huvudet 2 snöre(valfritt) på olika nivåer. En närmare panna och den andra lite längre bort. På det sättet pressar man ner "ballongen" och skapar volym och en fin grekisk frisyr. Fixera allt med hårspray. Väldigt feminint och snyggt till vardagen som till en fest.



Nu håller jag tummarna!:)

2011-03-04 @ 12:46:01
URL: http://varaandetag.blogspot.com
Ida-M

Jag har egentligen ett mera välkänt tips på en produkt. Pulvret Osis Dust it är en underbar produkt enligt mig. Det har hängt med mig genom ett antal frisyrer.



Kan fixa volym, stadga, ge en rufsig finish m.m. Allt utan att tynga håret osv.

2011-03-04 @ 12:49:44
Karin

Jag vill vara med och tävla :)



När jag vill ha rejäl volym som håller länge brukar jag använda någon form av volymprodukt och tuppera håret. När jag känner mig skapligt nöjd brukar jag använda lite spray och sedan sätta upp håret i en tofs mitt på huvudet tills sprayen torkat ordentligt. Sedan släpper jag ner håret och staylar det sista, volymen håller i evigheter efter det :)

2011-03-04 @ 13:14:14
URL: http://kakanssmink.blogg.se/
Martine

Mitt stylingtips är om man behöver volum men inte vill ha massa spray eller gele som får håret att kännas stelt, då är "Osis Dust It" pulver e´n jättebra produkt. Jag har väldigt tjock hår och svårt att få volym på håret, jag brukar först använda plattången för att få lite volym, sedan i med Dust It (man ska gnugga in det för att få volym), jag brukar sedan ha lite hårspray i för att få riktigt mycket volym. Jag rekommenderar oxå att våga experimentera lite, första gången jag använde Dust It så gillade jag inte det, men nu använder jag det hela tiden.

2011-03-04 @ 13:23:51
Yoannah

Mitt bästa hårknep är att när håret fortfarande är lite fuktigt ha i en vårdande hårolja i topparna och sen göra en liten knut av bara överhåret mitt på huvudet och sen linda upp resten av håret runt knuten i små slingor. Varannan medsols och varannan motsols och fäster sen med hårnålar. Om jag ska ut på kvällen går jag runt med knuten över dagen eller så sover jag med den och skakar sen ut de vackra lockarna

2011-03-04 @ 13:28:34
URL: http://yoannahh.blogg.se/
Kat

Mitt bästa stylingtips är att köpa en "hårmunk" för att rasande snabbt och superenkelt få till en snygg frisyr på nolltid! Har jag inte har tid att fixa håret eller inspiration så är räddningen min "Bun Shaper" från märket South Beach Rocks. Bifogar en liten länk till hur den ser ut, men det finns olika märken som säljer samma typ av "munk". Kostar några tior bara - måste definitivt vara mitt absolut bästa köp! :)



http://hqhair.wordpress.com/2010/12/06/we-love-big-buns/

2011-03-04 @ 13:57:54
Julia

Jag försöker att hålla nere hårtvättandet till 2 gånger i veckan. Jag har lugg så jag brukar dagen efter tvätt (då luggen börjat bli lite småskitig) ha torrschampo i den. Andra dagen så tvättar jag endast luggen med lite schampo och sätter upp resten i en knut eller tofs för att sedan på den tredje dagen tvätta hela håret.



Det känns som att håret mår jättebra av detta och jag får även mer tid till att fixa hår och smink på morgonen. Dessutom kan jag även planera in mina hårdagar och därefter fixa frisyren utefter hårets skick. Gött.

2011-03-04 @ 14:31:53
URL: http://juliashorna.blogspot.com/
Ellen ♥

Hej, jag är gärna med i denna tävlingen!



Mitt bästa hårtips! jag har inte så långt eller särskilt tjockt hår, så jag får ingen cool, tjock bulle. Do använder jag mig bara av en strumpa och klipper ett hål i den så att det är ett hål igenom hela strumpan, sen sätter jag upp en hög, stram tofs, och sätter sedan på tofsen, Sen är det bara att tupera håret, och dra det över strumpan!

den blir jätte fin och stor, även hur lite hår du har!

om du vill se den så kan du gå in på

www.mollani.blogg.se - jag tror att du kommer hinna se den innan den försvinner, annars finns den på kategorin tävlingar!



hoppas det går bra för mig :)



//Ellen ♥

2011-03-04 @ 14:44:28
URL: http://mollani.blogg.se/
Kerstin

Stylingtips för en stressig morgon:

Jag har väldigt tjockt och långt hår som sällan vill ligga som jag önskar om jag inte fuktar och fönar det varje morgon (vilket sliter väldigt mycket på håret). Men nu har jag istället börjat att prova andra benor! Håret ligger oftast bara fel för en bena men kan bli supersnyggt om man tillexempel lägger en mittbena eller bara byter sida på den. En stylingprodukt kan dock behövas, t.ex. mousse eller styling gum.

2011-03-04 @ 15:02:45
URL: http://cherryfool.blogg.se/
Emelie

Mitt stylingtips är att använda en plattång till att locka håret istället för en klassisk locktång. Lockarna blir finare, glansigare och ser mer naturliga ut. Det kan ta några gånger innan man får in rätt teknik men sedan går det på ett kick! Glöm inte att ha i en produkt i håret som skyddar mot värmen bara!

2011-03-04 @ 15:24:27
URL: http://drugsandglamour.blogg.se/
Nida

Mitt bästa hårtips för att bibehålla volymen i håret när man tuperat det är: istället för att spreja med vanligt hårspray när man tuperar håret så spreja istället med torr schampoo.Det gör att volymen håller i evigheter. Så upplevde jag det.

Anledningen är för att torr schampoo tar bort de oljor som tynger ner håret och det gör inte vanlig sprej.

/Nida

2011-03-04 @ 16:04:28
Ingrid

Hm, mitt bästa knep... är nog att tvätta håret på kvällen, innan man skall sova, men det ska vara torrt när man somnar. Kamma det går bra, gärna så att det ser riktigt rakt och glänsigt ut, så man tänker "Imorgon ska jag vara lika fin som idag!" och somnar gott...



När man sedan vaknar är det RUFS och riktigt tonårsrebelligt, men skitsnyggt! Det är omöjligt att kamma ned (om man inte använder sig av vatten dårå) och går att puffa upp hela dagen - utan en massa produkter i håret.. :)



Fast jag hade gärna vunnit ett par axén-artiklar för att underlätta hela den komplicerade hårprocessen!



Tack för mig.



Detta inlägg gällde kort, rakt hår - har ej testats på långt, lockigt eller dyl. ;)



Enjoy hairstyling!

2011-03-04 @ 16:30:58
Honi

Låt håret självtorka då och då, det mår det bra av och blir fräschare i längden av att slippa onödig värme!

2011-03-04 @ 16:42:32
URL: http://honi.blogg.se/
am

Om jag vill sätta upp luggen brukar jag göra såhär: Ha i mousse, sedan när jag fönar den så tar jag borsten och borstar lite bakåt och sedan drar framåt för då blir det mycket volym i den, sedan när den är torr så brukar jag ta i ett spraywax (Loreal playball wax smoothie, superbra till allt!) för att få lite hållihop på det hela och få styr på småhåren. Fäster sedan med två hårnålar bakåt. Spraywaxen funkar även om håret känns elektriskt eller om man vill puffa upp lite volym i rötterna =)

2011-03-04 @ 17:08:11
ellen

Vill definitivt vara med.



Givetvis står det still i huvudet när det är en tävling jag faktiskt är intresserad av.

Men ett av mina absoluta favorit tips är att jag använder "schwarzkopf smooth&chic hair lotion" i topparna varje dag. Gör håret helt underbart mjukt och lättarbetat.



tack för en superkul tävling:-)

2011-03-04 @ 17:08:41
madurk

Jag brukar blanda vatten och salt fö att få en billig saltvattenspray. Mitt hår blir helt underbart av att bada i saltvatten, det lägger sej precis som man vill. Så denna OTROLIGA billiga sprej är helt underbar om du frågar mig...

2011-03-04 @ 17:42:25
URL: http://pudel.webblogg.se/
Louise

Jag har långt tjockt rakt hår som bara hänger liksom. Inget kul. Alls. Men visst finns det knep att ta till om man vill få volym i tråkigt hår!



Jag brukar föna håret uppochner för den där perfekta volymen, i med lite hårmousse för stadga, tupera lätt i hårbottnen (jag använder en speciell tuperingsborste (http://headbrands.se/1/1.0.1.0/18/1/?item=prod_prod-s1/5376) som sliter mindre på håret och som dessutom effektiviserar arbetet något enormt) och spraya med en hårspray som ger lätt stadga.

2011-03-04 @ 18:20:47
URL: http://themakeupyone.blogg.se/
Olivia Hedefalk

Mitt tips är att ta hand om ditt hår. Behandla det som om det är något riktigt gammalt och ömtåligt, du vill inte förstöra det genom att slita och dra borstar igenom det utan att vara försiktig. Så ta hand om ditt hår

2011-03-04 @ 18:20:55
URL: http://oliviahedefalk.blogg.se/
Challizz

jag vill gärna vara med och tävla! :)



jag har ju väldigt långt hår (ända ner till baken) som dessutom är lockigt, vilket gör det svårt att få ordning på om det inte stylas. så det jag gör att först och främst tvätta det med återfuktande schampoo och balsam från Garneer Fructis för att sedan använda en hårolja från L'oreal medan det fortfarande är blött innan det kammas ut. därefter fönas det och jag tar även hjälp av en rund borste för att få lite volym, därefter använder jag min favoritprodukt - Björn Axén Hårserum - för att få det att se välvårdat ut.

2011-03-04 @ 18:48:15
URL: http://challizz.blogg.se/
Marie-Louise Winroth

Hej jag vill oxå vara med och tävla. Dett tips kräver hår som är axellångt, Ett tips för att få en snygg knut med volym så samlar jag håret i en tofs mitt på huvudet sedan tar jag en strumpa som jag rullat som en munk och klippt hål i och trär över tofsen så att strumpan vilar på huvudet sedan tar jag och fördelar håret över strumpan och virar det runt så att strumpan inte syns och tar sedan en gummisnodd och fäster det hela med. Man kan behöva några hårnålar för att fästa in håret med men för mig har det räckt med en gummisnodd. Lycka till !!!

2011-03-04 @ 18:58:11
URL: http://mygganosirrah.bloggagratis.se
Sanna

Jag vill vara med och tävla



Mitt bästa tips är nog också det tråkigaste, gömm undan plattången och andra värmegrejer för det sliter på håret även om man använder värmeskydd. Köp en bra inpackning och använd den två gånger i veckan. Ett friskt och välvårdat hår som klipps regelbundet behöver inte så mycket produkter, det räcker oftast med en liten klick mousse om man tycker håret känns platt och tråkigt.

2011-03-04 @ 19:55:36
Lina

Såklart jag vill vara med och tävla =)



Mina tips är att om man vaknar upp en morgon med skitigt hår och inte orkar (eller har tid) att tvätta det så använd torrschampo! Toni and Guy och Björn Axén har torrschampo som lär vara bra. Eller så kan man göra en fläta för att avleda uppmärksamheten! Om man inte har torrschampo hemma kan man testa att spraya tunt med hårsprej över håret, eftersom hårspray är uttorkande, borsta sedan ur håret om det klibbar. Och om inget av ovanstående fungerar, tryck ner en hatt huvudet och hoppa i en dusch snarast möjligt ;)

2011-03-04 @ 19:59:36
Veronica

HeJ! Älskar björn axens produkter! :) mitt bästa hårtips är att när man har tvättat håret (2 sköljningar med shampoo) så har man återfuktande/glansgivande balsam i topparna medans man t.ex. rakar benen osv, och sen applicerar man vanligt balsam i resten av håret och sköljer direkt. Detta gör att håret får fin glans och ser välvårdat ut, men det blir inte fett!

(:



2011-03-04 @ 20:19:35
Karin

I bland när jag ska träna på förmiddagen kan jag känna kvällen innan att håret kommer att bli ofräscht till dagen efter, men helst vill jag ju inte tvätta det förrän EFTER träningen. Då brukar jag göra medelstora inbakade flätor i hela håret så blir det inte lika greasy under natten och när man tar ut dem har man ett fluffigt svall som klarar sig fint tills man kan tvätta det :) Ett litet knep för att fördröja att håret blir äckligt!

2011-03-04 @ 20:41:57
URL: http://mysigkudde.blogg.se/
Alv

Det är väl inte så mycket ett knep för jag gissar på att alla andra här i världen förutom jag redan visste om det... =)



Volympuder! Det finns ett antal sådana och det var en ren slump att jag införskaffade en sådan produkt från Lanza. Jag har lockigt hår ända tills jag går och lägger mig (tvättar håret varannan dag) då det ligger platt mot huvudet och ser allmänt trist ut. Att då fukta det lite i topparna och puffa i lite puder i hårbotten gör att man till och med känner sig snygg halv sju en måndag morgon. Kanske inte så mycket knep men det är ett väldigt enkelt sätt att känna sig lite piggare.

2011-03-04 @ 21:21:48
Mathilda

Tjoo! :D Jag vill berätta om ett tips som ger maximal volym! Så här gör man: Tvätta håret (helst med kallt vatten, det ger mjukt och blankt hår) sen fördelar du valfri volymmousse i håret, jag använder den röda Got2be :) Ta i värmeskydd och föna med huvudet "neråt" och föna tills det är torrt! Du får nu jättemycket volym! Platta sedan till där som det är lite smålockigt om du vill det. Fixa till med med hårspray. Klart! Man får verkligen jättefin volym, med denna metoden :)

2011-03-04 @ 22:36:20
Världens bästa Nina

Mitt bästa hårtips är att ha i Redken Body Full Instant bodifier i handdukstorkat hår, föna håret torrt, Volumastra hårbotten och sen ha i Björn Axén Styling Powder mattifying & volume. VAVAVOOM vilken volym man får, och den håller i sig i typ 2-3 dagar.



Annars är mitt bästa hårtips mössorna i tonvis med olika färger, av märket Vandals, från Carlings, för 99 spänn. Har man en snygg mössa har man alltid en bra hårdag. ;)

2011-03-04 @ 23:25:37
URL: http://snottra.blogg.se/
Mimmi

Mitt bästa tipps är ett volympulver från swartzkopf som heter osis, dust it. Det ger fantastiska volym och håller hur länge som helst! Rekommenderar verkligen det till alla! :D

2011-03-05 @ 01:26:39
Alexandra L

Mitt bästa tips är att föna håret med en rundborste, blir så naturligt vackert då. Älskar volymen och vågorna som man då får i håret.

2011-03-05 @ 08:44:14
Anneli

Mitt bästa stylingtips är helt enkelt att inte tvätta håret för ofta :) Då blir det lättare att styra och styla. Är det för rent så är det oftast lite svårare att tygla om man har ett hår som tex är flygigt...

2011-03-05 @ 11:43:10
URL: http://vanitas.blogg.se/
Maja

När mitt hår är otvättat och vill lägga sig platt så sprayar jag Björn Axén Styling Powder i hårbotten och gnuggar lite med fingarna och då har jag plötsligt fått en massa volym i håret och håret blir lättare att styla.

2011-03-05 @ 15:34:09
sandy.

för att få bästa "rockabilly-luggen" så använder jag dust it, tuperar och sätter upp i klämmor. finputsa och spraya. och där sitter luggen hela dagen. perfekt för en utekväll och jag lovar att den sitter där heeela kvällen.



2011-03-05 @ 19:00:23
Carolina

Mitt bästa hårstylingtips för en fräsch frisyr är att alltid vårda håret! Ett bra shampo och balsam som återställer hårets naturliga PH-balans är det absolut bästa för håret, till följt av att man toppar håret med jämna mellanrum ;) Har du ett färgat hår tycker jag man ska tänka lite extra på utväxten, en lång och tråkig utväxt med färgskarv gör lätt att håret ser trist och ovårdat ut. Annars tycker jag det enklaste knepet är att känna sig snygg, utrålningen säger det mesta ;)

2011-03-06 @ 10:07:32
Julia

Jag tycker definitivt bäst om saltvattenspray! Vill man bara ha lite volym så lyfter man lite överhåret och sprayar lite i hårbotten innan man fönar håret. Då har man en perfekt volym om man har tunt tråkigt hår. Men om man vill ha rockigt rufsigt hår sprayar man över hela håret och låter bli att borsta och föna håret. Voila!



I fall jag nu dras som vinnare måste jag berätta i förhand att jag kommer resa till polen 8-15 mars och kommer inte ha möjlighet att svara på mejlet i sånna fall. Det är självklart att jag förstår ifall du inte kan vänta till den 15:e för att få mitt svar men jag hoppas nu ifall att man blir dragen att du kanske har överseende med att jag inte kommer kunna läsa ditt mejl :) <3

2011-03-06 @ 23:26:41
Malin Th

:D:D är gärna med, men känner att jag har lite tråkiga stylingtips xD tycker helt seriöst att rundborsten är en av de bästa uppfinningarna att föna håret slätt och mjukt med!

Sedan är ju dust it, helt underbar att få volym i till och med mitt platta tunna hår ;)

sedan tycker jag att denna tekniken funkar jätte bra för att få fina lockar utan värme:

http://www.youtube.com/watch?v=WoZ2QGq0n4A



puss och kram

2011-03-07 @ 19:27:17
Elin Lindström

Mitt bästa hårtips är för alla med snedlugg. Jag har alltid haft problem med min snedlugg, den blir formad som en regnbåge och vill aldrig ligga över pannan.

Jag lärde mig av en frisör att jag då ska föna luggen åt fel hår. Min lugg ligger åt vänster, jag ska då föna den åt höger. Jag trodde inte på det men efter jag hade fönat den klart hade jag en svepande fin lugg åt vänster. Samma gäller med plattången.

Innan man fönar kan man använda mousse för att fixera. Ett kanontips till alla med lugg!

2011-03-07 @ 21:40:43
URL: http://2elin.blogspot.com
Alma

Jag är verkligen med!



Här kommer ett grymt tips. Stora lockar, ECO svall!



Klipp sönder en gammal tröja i en massa remsor (anpassa tjocklek och längd efter hårtyp, jag klipper ca 1-2 cm tjocka 20 cm långa remsor) Dela upp håret precis som du gör när du lockar det med locktång. Enda skillnaden är att håret ska vara fuktigt nu.

Ta en remsa och börja rulla upp håret på denna, nerifrån och upp, övning ger färdighet, det är ett pilljobb, när du rullat hela vägen så knyter du helt enkelt endarna på tygremsan så den kramar om hårslingan. När man gjort hela håret låter man det torka ordentligt. Knyt sedan upp en remsa i taget och dra ut den, och VOILA, jag lovar du kommer bli imponerad!

Resultat: Vackert eco svall, ingen värme och andra skadliga produkter. Det håller hela dagen och hela kvällen och kostar dig inte mer än en gammal tröja!

2011-03-08 @ 13:14:08
URL: http://almasgoodies.blogg.se/
Malin

Mitt bästa tips, och enklaste, är att spraya på med H&M's saltvatten-spray i handukstorrt hår. Hur bra som helst! Bästaste beach-looken utan att håret ser trasigt ut. Känns dessutom mycket skonsamare än vanlig hårspray.

2011-03-08 @ 20:16:55
URL: http://www.infektia.net
sara

mitt bästa tips är babypuder! kan låta konstigt att ha babypuder i håret, men det funkar och används på samma sätt som ett torrschampo. det funkar hur bra som helst när man inte haft tid att tvätta håret eller om luggen blivit lite fettig.

och sjukt billigt är det!

2011-03-08 @ 22:04:15
Milla

Mitt mest använda hårknep är att fläta en utbakad (eller inbakad för den delen, men jag lyckas inte få till en sådan på mig själv xD) fläta, sedan tar du toppen (slutet på flätan...) och trär den igenom den "fasta" delen av flätan från sida till sida, nerifrån och upp. Perfekt när man glömt ta med sig allt vad hårsnoddar och klämmor heter men ändå vill få håret ur vägen, och snyggt på samma gång! :)



Allt gott!

//Milla

2011-03-09 @ 19:53:14
URL: http://gryflyger.tumblr.com/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy