Jämförelse av Efwa: MAC Viva Glam Gaga 2 vs. NYX Cirke


Eftersom jag är hagalen och jag och Sanna inte hunnit träffas sedan november (jag fattar inte
vad vi gör) så köpte jag iallfall Lady Gaga-läppstiftet till mig själv.
På bloggen kom frågan upp hur den stod sig i förhållande till NYX Cirke och nu har jag
svaret.
De är så lika att det faktiskt är svårt att se någon skillnad alls. När fotot är taget så är ljuset
något förskjutet mot högersidan och tycker ni att ni ser skillnad så beror det antagligen på just
ljuset. Den tredje jag lagt till är NYX Honey som jag tycker är relativt lik också. Den är något
brunare/gulare medan de andra två är lite mer åt det rosa/orangea hållet.
Because I want it all and I and Sanna haven´t met since november ( I don´t know what we are
doing) I bought the Lady Gaga lipstick for my self.
One question on the blog was how the Lady Gaga lipstick compares to NYX Cirke and now I
have the answer.
They are so alike that it´s hard to see any difference at all. When the foto was taken the light
is somewhat to the right and if you think you see a slight difference I´ll say it´s because of the
light. The third one is NYX Honey that I think is simular to. It´s slightly browner/yellower
while the two others are more pink/orange.
Eftersom jag är hagalen och jag och Sanna inte hunnit träffas sedan november (jag fattar inte vad vi gör) så köpte jag iallfall Lady Gaga-läppstiftet till mig själv. På bloggen kom frågan upp hur den stod sig i förhållande till NYX Cirke och nu har jag svaret.

De är så lika att det faktiskt är svårt att se någon skillnad alls. När fotot är taget så är ljuset något förskjutet mot högersidan och tycker ni att ni ser skillnad så beror det antagligen på just ljuset. Den tredje jag lagt till är NYX Honey som jag tycker är relativt lik också. Den är något brunare/gulare medan de andra två är lite mer åt det rosa/orangea hållet.






In English:
Comparison by Efwa

Because I want it all and I and Sanna haven't met since november (I don't know what we are doing) I bought the Lady Gaga lipstick for myself. One question that came up on the blog a while ago was how the Lady Gaga lipstick compares to NYX Cirke and now I have the answer.

They are so alike that it´s hard to see any difference at all. When the photo was taken the light is somewhat to the right and if you think you see a slight difference, I´ll say it´s because of the light. The third one is NYX Honey that I think is simular too. It´s slightly browner/yellower while the two others are more pink/orange.




HippiSara

tack så mycket för detta, jag var den nyfikna läsaren! :)

2011-03-30 @ 13:07:57
URL: http://hippisara.blogg.se/
HippiSara

tack så mycket för detta, jag var den nyfikna läsaren :D

2011-03-30 @ 13:09:56
URL: http://hippisara.blogg.se/
HippiSara

tack för detta, jag var den nyfikna läsaren :D jag har redan Circe från NYX och visste inte om MAC nya stift var värt att lägga sina pengar på!

2011-03-30 @ 13:15:23
URL: http://hippisara.blogg.se/
HippiSara

oj, blev några ggr för många, haha!

2011-03-30 @ 13:19:40
URL: http://hippisara.blogg.se/
Efwa

Oj, det var värst så mycket kommentarer du lade ;-)



Ja, de var verkligen lika.

2011-03-30 @ 14:43:03
Ida

kul med olika tester :)

2011-03-30 @ 14:58:03
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Viola, Killer Colours

Åfan, så lika trodde jag inte att de var! Tur då, då kan jag lägga ner mitt suktande efter Gaga-stiftet och nöja mig med mitt Circe ;D

2011-03-30 @ 15:51:18
URL: http://solomag.se/killercolours/
roxcat

Oj, trodde inte att de skulle vara så lika! Då kör jag nog helst på budgetvarianten =)

2011-03-30 @ 20:57:21
URL: http://roxcat.net/blog/
Efwa

Man kan säga att jag var himla noga med att komma ihåg vilken som var vilken för med blotta ögat hade man nog aldrig sett.



Vad bra att det hjälpte er att spara pengar ;-)

2011-03-30 @ 21:35:47
Louise christensen

Vart har du köpt viva glas 2 lady gaga?? Jag har letat efter det men hittar ingenstans där man kan beställa.

2011-04-01 @ 22:05:49
URL: http://thestrongestamongyou.blogg.se/
Purity

Louise christensen: Det finns att köpa hos MAC-diskarna i Stockholm, Göteborg och Malmö, finns även hos Kicks.se men det är tillfälligt slut i lager där.

2011-04-03 @ 14:04:17
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy