Swatches: MAC Peacocky


De påminner om MACs frost-finishskuggor på huden, men själva skuggan upplever jag som aningen krämigare.
Jag gillar dessutom att ha mina MAC-skuggor samlade i paletter, och Mega Metal-skuggorna är för stora för att passa i ögonskuggspaletterna men för små för att passa i rouge-paletterna. Alla nyanserna är fina och bärbara, men det finns gott om liknande nyanser i det permanenta sortimentet. Är det någon av färgerna du faller extra mycket för är det nog absolut värt ett köp dock, för formulan är suverän!
Nu har jag hunnit leka runt lite med två av skuggorna och ett av läppglansen från MAC-kollektionen Peacocky, som lanseras här i Sverige den 1 februari. Här kommer lite swatches och min upplevelse av de nya produkterna hittills!

In English: I've had the time to play around with two of the eyeshadows and one of the lipglosses from the MAC collection Peacocky, which is launched here in Sweden on February 1st. Here are some swatches and my opinions of the new products so far!



Mega Metal Eyeshadow







Noir plum mega metal eyeshadow



Noir plum mega metal eyeshadow



Paparazz-she mega metal eyeshadow



Paparazz-she mega metal eyeshadow



Paparazz-she, Noir plum mega metal eyeshadow


Jag måste säga att jag verkligen är förtjust i formulan på Mega metal eyeshadow. De påminner om MACs frost-finishskuggor på huden, men själva skuggan upplever jag som aningen krämigare och aningen mer högpigmenterad. De är dubbelt så stora som vanliga MAC-skuggor, vilket förklarar den högre prislappen (215 kr), men eftersom man behöver jobba rätt hårt för att göra slut på en ögonskugga i normalstorlek så hade jag hellre sett mindre skuggor till ett lägre pris. Jag gillar dessutom att ha mina MAC-skuggor samlade i paletter, och Mega Metal-skuggorna är för stora för att passa i ögonskuggspaletterna men för små för att passa i rouge-paletterna.

Alla nyanserna är fina och bärbara, men det finns gott om liknande nyanser i det permanenta sortimentet. Är det någon av färgerna du faller extra mycket för är det nog absolut värt ett köp dock, för formulan är suverän! Jag kommer nog att hugga den turkosa Odalisque när de släpps.


In English: I must say that I'm really fond of the forumla of Mega metal eyeshadow. They remind me of the MAC frost finish eyeshadows on the skin, but the eyeshadow is a tad creamier and a tad more pigmented. They are twice the size as regular MAC eyeshadows, which explains the higher price tag (215 SEK), but since you have to work quite hard to finish a normal sized eyeshadow, I'd rather had seen smaller eyeshadows at a lower price. Plus, I like to keep my MAC eyeshadows organized in palettes, and the Mega Metal eyeshadows are too big to fit the eyeshadow palettes but too small to fit the blush palettes.

All of the shades are pretty and wearable, but there are plenty of similar shades in the permanent product range. If there's any of the shades that you absolutely love, however, it will be worth to get, because the formula is great! I will probably get the turquoise Odalisque when the collection is being launched.



Kissable lipcolour



Love peck kissable lipcolour



Love peck kissable lipcolour





Som jag skrev i kollektionsinlägget så är Kissable lipcolour mer som ett flytande läppstift än ett läppglans. De är sjukt högpigmenterade och krämiga, och påminner om Chanels rouge allure laque i formulan. De är jättesköna och mjuka på läpparna, och det är riktigt drygt. Det sitter längre på läpparna än ett läppglans, men inte riktigt lika länge som ett läppstift eftersom det är så pass mjukt. 

Tuben innehåller hela 5 gram (2,5 gånger så mycket som dazzleglasses), trots att den är så smal, vilket gör att de här glossen är riktigt prisvärda med tanke på att de är så dryga, trots den lite högre prislappen på 205 kr. Jag är sugen på någon av de ljusare nyanserna, Love peck är mer en höstfärg än en vårfärg tycker jag. Exxxhibionist och Scandelicious lockar mig!


In English: As I wrote in the collection entry, Kissable lipclour is more like a liquid lipstick than a lipgloss. They are insanely highly pigmented and creamy, and reminds me of the Chanel rouge allure laques in formula. They are really soft and pleasant to wear on the lips, and a little goes a very long way. It wears better than a lipgloss, but not quite as well as a lipstick since it's so soft.

The tube contains a whooping 5 grams (2,5 times the ammount of dazzleglasses), despite it's so thin, which makes these glosses quite worth their money since you need so little of it, despite the higher price tag of 205 SEK. I'm lemming one of the lighter shades, Love peck is more of a fall shade than a spring shade if you ask me. Exxxhibionist and Scandelicious are on my wish list!






Mayaline

Sminkning med skuggorna önskas, vore kul att se dem på =)

2011-01-12 @ 11:47:57
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Wysteriia

Men hur får du tag på allt innan det ens släpps?



Ser framemot att få titta närmare på skuggorna när dom kommer :)

2011-01-12 @ 11:51:28
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Lina

Noir Plum och Odalisque är på väg till mig just nu, ångrar lite att jag inte slog till någon kissable lipcolor också men men...Jag använder ju inte läppglans så ofta, föredrar oftast läppbalsam eller läppstift. Har lite beslutsångest måste erkännas...

Ska nog kolla in några fler skuggor när de släppts i Sverige men får se om det blir några fler.

2011-01-12 @ 12:10:02
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Purity

Mayaline: tänkte påta ihop en sminkning med nån av skuggorna i helgen =)



Wysteriia: det här är arbetsprover som Mac skickade till mig tillsammans med pressinfon om kollektionen.



Lina: bra val, jag ska slå till på odalisque jag med =) kissable lipcolour är mer som läppstift än som läppglans. Är inte ett dugg klibbiga och är sjukt högpigmenterade, spana in dom när kollektionen släpps här i Sverige!

2011-01-12 @ 13:17:21
URL: http://purity.webblogg.se/
Aila

Åh, skuggorna är superfina!

2011-01-12 @ 13:23:54
Emma

Håller med att ögonskuggorna är väldigt enkla att arbeta med och det blir så snygg metalic finish på dom :) Super sugen på de flyttande läppstiften...

2011-01-12 @ 16:24:12
URL: http://emla82.blogspot.com
Lenore - smink och sånt

Vilka härligt starka färger på skuggorna! Och pigmenteringen på läppglanset måste jag bara älska...

2011-01-12 @ 20:25:01
URL: http://lenores.blogg.se/
Anna

Oooh Noir Plum är såå vacker :) båda ögonskuggorna är vackra.. men Noir Plum tilltalar mig på nåt vis mer :)

och läppfärgen.. wow

hade en gång ett läppstift från L´OREAL (tror jag) som hade samma djupa färg som just dendär.. men den är för länge sedan bortkastad... den blev gammal :)



2011-01-12 @ 20:47:14
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Emilie

Åh, jag gillar verkligen Kissable lipcolour :O Jag tror dock att Love Peck kan vara för mörkt för mig men Exxxhibionist ser ju hur lovande ut som helst om man kan lita på Temptalias swatch ^^ Jag ser fram emot sminkningen med skuggorna!

2011-01-12 @ 21:56:38
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Maria, Hjärterdam

helt underbar läppfärg! =) Oh så fint =)

2011-01-12 @ 22:07:39
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Martine

Love Peck var jättesnygg! synd bara att dom är så dyra :/

2011-01-12 @ 22:57:27
Hanna

åh den oranga skuggan var ju as snygg!

din blogg är super

2011-01-12 @ 23:21:05
URL: http://hannassmink.blogg.se/
Sylvie

I agree with you about the size of the eyeshadows. I love Plum Noir but I'm really hesitant about getting it because I won't know where to put it. I'm actually considering getting Marvel (from Mickey Contractor, which seems to look like Plum Noir, but is less vibrant) instead of Plum Noir just because it can go into my palette!

2011-01-13 @ 14:15:10
Anonym

härliga! jag är väldigt sugen på att köpa tweet me o ha den som rouge! borde funka eftersom jag är väääldigt blek :)

2011-01-13 @ 20:56:14
URL: http://bellaplutt.blogspot.com
Tina

tänkte bara fråga om du vet om peacocky kollektionen kommer ut på kicks.se då kollektionen inte skulle komma till mac i malmö :(

2011-01-15 @ 13:05:57
Purity

Aila: Jag är dunderförtjust i dom, synd att dom inte passar i paletter...



Emma: De flytande läppstiften är superhärliga på läpparna!



Lenore: Ja, en riktigt knallig kollektion det här!



Anna: Jag dras lite mer mot paparazz-she än mot noir plum faktiskt, vet inte varför för jag brukar vanligtvis vara tokig i lila!



Emilie: Jag har också kikat på temptalias swatches, många som ser riktigt lockande ut! =)



Maria: Jag kommer nog missbruka den i höst, nu till våren vill jag helst ha något ljusare!



Martine: Ja, men å andra sidan är dom riktigt dryga och innehåller ganska mycket produkt =)



Hanna: Visst är den fin! Tack så mycket, kul att du hittat hit!



Sylvie: Yeah, it's really annoying! However, they're the same size as the mineralize eyeshadows so I store them together with those. I don't own that many larger sized eyeshadows so at this point, they're pretty easy to keep track of =)



bellaplutt: det kan nog funka, men var beredd på att den har en ganska stark metallicfinish!



Tina: Nej vad tråkigt att malmö inte tar in den! =( Tyvärr kan jag inte svara på om kicks.se kommer få in kollektionen eller inte, det är nog bäst att du frågar dom på deras blogg: http://blogg.kicks.se/

2011-01-15 @ 17:02:49
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy