MAC - Peacocky collection


I februari lanserar MAC en kollektion med inspiration hämtad från påfågelfjädrar - Peacocky. Kollektionen presenterar två helt nya produkter: Kissable lipcolour, ett högpigmenterat läppglans, och Mega metal shadow, en krämig skuggformula med metallicfinish.


MAC Peacocky
Release date: January 6th 2011 (US/Canada), February 2011 (International)



Arrogance or elegance? The showy display, the undeniably sexual spectacle, the irridescent irreverence... it's awe-inspiring. We fetishize the exotic peacock as a symbol of extreme beauty, an acto of elaborate nature, raging against everything simplistic. Peacocky fans out in a foray of intense colour for Lips and Eyes, exotic and sophisticated with a touch of 30's. F. Scott Fitzgerald glamour and mesmerizing metallic sheen. New kissable lipcolour combines full flash with creamy comfort. It's molten, witl elastomer technology that imparts a velvety, aerated feel without sacrificing shine. Light as a feather. Mega Metal Shadow gleams like chrome, with light-reflecting properties - yet creamy, crease-resistant, vitamin fortified flexibility. Dramatic doesn't even begin to describe the girl who knows she's Peacocky.



Kissable lipcolour ($18.00 / 205 SEK)
Enchantée Light blue pink
Exxxhibitionist Red-toned coral
Flaunting It Grey mauve
Love Peck Blackened blood red
Peacocky Sky blue with red pearl
Scandelicious Blue fuchsia
So Vain Muted dirty coral
Strut Your Stuff Bright true red
Super Muted neutral brown
Temper Tantra Mid-tone reddish brown
Vanity Fair Mid-tone blue pink
Woo Me Light pinky nude
  • Enchantée - Light blue pink
  • Exxxhibitionist - Red-toned coral
  • Flaunting It - Grey mauve
  • Love Peck - Blackened blood red
  • Peacocky - Sky blue with red pearl
  • Scandelicious - Blue fuchsia
  • So Vain - Muted dirty coral
  • Strut Your Stuff - Bright true red
  • Super - Muted neutral brown
  • Temper Tantra - Mid-tone reddish brown
  • Vanity Fair - Mid-tone blue pink
  • Woo Me - Light pinky nude

Mega Metal Shadow ($19.50 / 215 SEK)
  • Centre Stage - Frosted chocolate brown
  • Dalliance - Light champagne
  • Dandizette - Navy with silver pearl
  • Ego - Forest green
  • Mating Call - Dirty frosted violet
  • Noir Plum - True purple with silver pearl
  • Odalisque - Deep teal
  • Paparazz-she - Deep copper bronze
  • Peek-at-You - Frosted yellow white
  • Prance - Frosted mauve pearl
  • Sexpectations - Metallic burgundy
  • Spectacle of Yourself - Deep bronze
  • Top of the Posh - Frosted white pink
  • Tweet Me - Gold bronze
  • Unflappable - Frosted black with purple pearl







Kissable lipcolour: Temper tantra, Super, Strut your stuff, So vain, Scandelicious, Peacocky, Love peck, Flaunting it, Exxxhibitionist, Enchantée, Woo me, Vanity fair.


Mega Metal Shadow: Tweet me, Top of the posh, Spectacle of yourself
Sexpectations, Prance, Peek at you
Noir plum, Odalisque, Paparazz-she
Mating call, Ego, Dandizette
Dalliance, Centre stage, Unflappable



Jag är extremt förtjust i läppglansen. Egentligen skulle jag säga att dom är mer som ett flytande läppstift än ett läppglans, så pass högpigmenterade är dom. Jag tycker dom påminner om Chanels Rouge allure laque, fast krämigare och lite tunnare. Jag är sugen på flera av dessa, mest lockande är Exxxhibionist och Scandelicious. Kul att se ett turkost läppglans med, även fast det kanske inte är så bärbart!  

Ögonskuggorna är jättefina och har en grymt härlig, krämig formula och hög pigmentering. De är dubbelt så stora som vanliga MAC-skuggor, vilket förklarar den högre prislappen, men eftersom man behöver jobba rätt hårt för att göra slut på en ögonskugga i normalstorlek så hade jag hellre sett mindre skuggor till ett lägre pris. Färgerna är fina men inte speciellt unika, det finns många liknande nyanser i det permanenta sortimentet. Finast och mest unika tycker jag Paparazz-she och Odalisque verkar vara.

Jag har två av skuggorna och ett läppglans hemma, jag ska hårdtesta dom så återkommer jag med swatches och omdömen inom kort!



In English: In february, MAC launches a collection inspired by peacock feathers - Peacocky. The collection presents two new products: Kissable lipcolour, a highly pigmented lipgloss, and Mega metal shadow, a creamy eyeshadow formula with metallic finish.

I'm really fond of the lipglosses. I'd rather say that they are more like a liquid lipstick than a lipgloss since they're extremely highly pigmented. They remind me of Chanel Rouge allure laques, but creamier and thinner. I'm drooling over several of these, but most interesting is Exxxhibionist and Scandelicious. It's fun to see a turquoise lipgloss aswell, even though it's not that wearable!

The eyeshadows are gorgeous and has got a lush, creamy formula and high pigmentation. They are twice the size of regular MAC eyeshadows, which explains the hihger price tag, but since you have to work quite a bit to finish a normal sized eyeshadow, I would rather have seen smaller eyeshadows at a smaller price tag. The prettiest and most unique ones seems to be Paparazz-she and Odalisque, if you ask me!

I've got two of the eyeshadows and one of the lipglosses at home, I'll put them to the test and be back with swatches and my opinions shortly!



Please remember to link back to this post if you wish to share this information and pictures on your website/blog!




Anna

Jag brukar oftast inte bli exalterad över MAC kollektioner, bara för att jag inte har tillgång till MAC här var jag bor.. men jag måste säga.. alla ögonskuggorna ser mycket bra ut :)

VILL HAA :D

Skall bli intressant sedan att se dina swatch och omdömen då du postar dem :)

Ha det bra

2011-01-11 @ 14:18:18
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Mayaline

Älskar denna kollektionens promo-bilder och swatchesarna som jag har sett. Vill ha allt..typ!

2011-01-11 @ 14:47:07
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Anonym

Jag vill ha Kissable lipcolour i färgerna Peacocky & Love peck - gillar annorlunda färger! :D

2011-01-11 @ 20:30:23
Cassandra

Hej Sanna!



Först och främst vill jag tacka för en oroligt intressant och inspirerande blogg. Jag läser den frekvent och slutar aldrig imponeras av dig. Jag har lärt mig otroligt mycket av dig och tack vare dig har mitt intresse för smink ökat betydligt. Det var faktiskt tack vare dig som jag köpte min första MAC-produkt, en powder foundation och jag är verkligen nöjd!



Nu har jag även köpt ett Nubar underlack och ett Seche Vite överlack, för att jag läste att du tyckte det var bäst. Haha, jag litar verkligen på dig! Hur som helst, nu undrar jag lite hur man använder dessa.. Jag tror jag har förstått att underlacket bara är att pensla på innan man ska måla och sedan vänta en kort stund, men hur är det med överlacket? Jag har trott att man måste vänta en ganska lång stund för att färglacket ska torka innan man kan ta överlack, för att färglacket annars färgar av sig till överlacket. Men sedan läste jag att du tog på överlack för att "hjälpa" ditt färglack att torka, stämmer det? Färgar inte lacket av dig? Har du några tips?



Herrejesus, jag ber om ursäkt för att det blev värsta wall of text.. jag är inte så bra på att hålla mig kort! Men återigen, tack för en oerhört bra blogg!

2011-01-11 @ 21:21:59
Purity

Anna: Det här är faktiskt den första MAC-kollektionen på länge som jag också blir riktigt exhalterad över =)



Mayaline: eller hur, visst är bilderna läckra! Jag såg bilder på produktstället också, allt är uppställt för att efterlikna en påfågel. Tycker det är kul att dom lägger ner tid och energi på såna detaljer med =)



Anonym: Jag hade lätt huggit Peacocky om jag hade vetat att jag skulle använda det!



Cassandra: Hej! Vad kul att du gillar bloggen och att du har lärt dig saker, vad glad jag blir =) Underlacket bör du låta torka innan du lägger på det färgade lacket, men det är så tunt att det i princip är torrt på 1-2 minuter. Sen när du har lackat med det färgade lacket kan du lägga på Seche vite på en gång, det är ett snabbtorkande överlack och går ner i de undre lagren och torkar allt lack på djupet. Eftersom det är lite tjockare (du kan med fördel dra på ett ganska tjockt lager på en gång, det torkar jättefort) så fastnar det inte på penseln och färgar av sig på överlacket, så du kan lungt lacka på ovanpå ditt blöta lack!

2011-01-11 @ 22:03:00
URL: http://purity.webblogg.se/
Maria, Hjärterdam

ser väldigt intressant ut =)

2011-01-11 @ 22:55:31
URL: http://mrshearts.blogg.se/
josefin - följ mitt nya liv 2011

Hoppas att du får en trevlig dag<3

Kika gärna in hos mig och lämna en liten hälsning <3

Kram

2011-01-12 @ 13:06:57
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Unn (Syndroma)

Det är alldeles på tok för mycket som lockar mig ur den här kollektionen :(

2011-01-12 @ 18:27:52
URL: http://syndromas.blogg.se/
Purity

Maria: Jag ser fram emot den här kollektionen väldigt mycket!



Unn: Samma här, måste försöka behärska mig! =P

2011-01-15 @ 16:50:47
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy