FOTD av Efwa: Natural


Jag är så ledsen att jag varit borta så länge som jag har. Jag sminkar mig varje dag men det
blir inte som jag vill, alls. Jag vet inte om det är någon annan som ser att jag inte är nöjd, på
jobbet, i affären eller var man nu är. Men så pass onöjd att jag inte fotar en enda sminkning i
alla fall. Jag skriver alltid upp vad jag använt som den duktiga flicka jag är men de kommer
inte ens ner på nedervåningen där kamera och dator finns.
Nu fick det bli en ”gymnasiesminkning” och jag gillar den så pass mycket att det nog kan bli
den i många dagar efter denna.
Gymnasiesminkning är så som jag sminkade mig då, nästan. Jag ska nämna skillnaderna
snart. Dessutom är det faktiskt himla billigt och bra för de utan pengar, dvs de som pluggar.
Jag har nämligen bara använt 4 produkter varav brynfärgen egentligen är ny för min ålder. Jag
använde ingen när jag gick i gymnasiet.
Den enda skillnaden med denna sminkning och den jag gjorde förr är att jag helt utelämnat
kajal eller liner denna gång. Jag hade tjock liner med vingar jämt men idag ville jag inte ha
det. Så, här är de 4 produkterna:
EDM foundation Beige Natural (original glo)
NYX blush Cocoa (som ögonskugga och rouge)
MAC plush lash Brownette
Oriflame eye brow kit Wild west cotour
Jag är så ledsen att jag varit borta så länge som jag har. Jag sminkar mig varje dag men det blir inte som jag vill, alls. Jag vet inte om det är någon annan som ser att jag inte är nöjd, på jobbet, i affären eller var man nu är. Men så pass onöjd att jag inte fotar en enda sminkning i alla fall. Jag skriver alltid upp vad jag använt som den duktiga flicka jag är men de kommer inte ens ner på nedervåningen där kamera och dator finns.

Nu fick det bli en ”gymnasiesminkning” och jag gillar den så pass mycket att det nog kan bli den i många dagar efter denna. Gymnasiesminkning är så som jag sminkade mig då, nästan. Jag ska nämna skillnaderna snart. Dessutom är det faktiskt himla billigt och bra för de utan pengar, dvs de som pluggar. Jag har nämligen bara använt 4 produkter varav brynfärgen egentligen är ny för min ålder. Jag använde ingen när jag gick i gymnasiet. Den enda skillnaden med denna sminkning och den jag gjorde förr är att jag helt utelämnat kajal eller liner denna gång. Jag hade tjock liner med vingar jämt men idag ville jag inte ha det. Så, här är de 4 produkterna:

  • EDM foundation Beige Natural (original glo)
  • NYX blush Cocoa (som ögonskugga och rouge)
  • MAC plush lash Brownette mascara
  • Oriflame eye brow kit Wild west couture




In English: I'm so sorry that I haven't posted in a while. I do my makeup everyday for work but it just doesn't turn out the way I want it at all. I don't know if anyone else notice that I'm not pleased with it, at work, in the store or where I might be at. But I'm really not pleased with how it turns out so I don't bother to take any pictures of it. I always note what I've used, as the good girl I am, but the notes won't even make it downstairs where I keep my computer and camera.


This time, I decided to do a "high school makeup" and I really like it so I might do it many times after this. A High school makeup is how I did my makeup way back then, almost. I will mention the differences soon. Plus, it's quite cheap and great for those with a limited budget, i.e. students. I've only used 4 products in total for this makeup, where the brow colour is a new product for my age. I didn't use one when I went to high school. The only difference from when I used to do it in high school is that I've skipped the eyeliner. I used to do a thick cat eyeliner wing all the time, but this time I didn't feel like it. These are the 4 products I've used:


 

  • EDM foundation beige natural (original glo)
  • NYX blush cocoa (as an eyeshadow and blush)
  • MAC plush lash mascara brownette
  • Oriflame eye brow kit wild west couture

 





Elise- My rock n' roll fairytale

Jag förstår ingenting, vad är en FOTD? Vem är Efwa? Är det du eller hon som sminkar? Bloggar ni två på samma blogg eller vadå?:P

2011-04-21 @ 15:30:36
URL: http://svenssonelise.blogg.se/
Efwa

FOTD-Face Of The Day



Jag, Efwa, sminkar mig själv och gästbloggar här hos Purity. Man kan läsa mer om mig under rubrikan "gästbloggare".

2011-04-21 @ 16:57:50
Purity

Och i det här inlägget: http://purity.webblogg.se/2010/july/gastbloggare-efwa.html =)

2011-04-21 @ 17:15:07
URL: http://purity.webblogg.se/
Stiftprinsessan

Jag älskar ditt hår, Ewa :)

2011-04-22 @ 13:35:44
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Efwa

Tack stiftprinsessan. Kör med Balsammetoden just nu och prövar mig fram. Vad bra att det verkar gett resultat.

2011-04-22 @ 20:29:58
Lotta

Jag tyckte detta naturliga var jättefint och passar jättebra till det soliga vädret vi haft, då är det snyggare med lite diskretare make up tycker jag - i alla fall under dagtid =)

2011-04-26 @ 21:50:11
URL: http://saxiquine.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy