China Glaze LOL


China Glaze släppte en kollektion med holografiska nagellack för några år sedan med namnet OMG, där alla lacken har namn hämtade från internetförkortningar, som LOL, L8R G8R, FYI och BFF. Jag äger silverfärgade OMG, gröna L8R G8R och lila LOL, men skulle gärna lägga till turkosa DIV8, rosa QT och guldiga GR8 i samlingen - dom är hur läckra som helst allihop!

LOL är som synes ett mellanlila hololack. Holoeffekten kommer fram allra bäst i direkt solljus, i skugga ser det ut som nästan vilket annat lila lack som helst. Jag har tre lager på bilderna - först två lager, sen ett lager överlack och sen ett lager till ovanpå överlacket, eftersom holoeffekten dämpas lite av ett överlack. Jag la överlacket under det sista lagret lack för att få lite bättre hållbarhet än att bara ha lacket för sig självt på nageln. Jag använde Scratch nails ridgefiller som underlack och Seche vite som överlack.















In English: China Glaze released a collection with holographic polishes a couple of years ago named OMG, where all the polishes have been named after internet abbrevations such as LOL, L8R G8R, FYI and BFF. I own silver OMG, green L8R G8R and purple LOL, but I would love to add turquoise DIV8, pink QT and golden GR8 to my collection - they're all awesome!

LOL is, as you can see, a mid purple holo. The holo effect is best visible in direct sunlight, it looks almost as any other purple polish in the shade. I'm wearing three coats in the pictures - first two coats, then a coat of top coat and than another coat on top of the top coat, since the holo effect is less visible if you wear a top coat on top. I applied the top coat underneath the last coat to get a bit more durability than wearing the polish for itself on the nail. I used Scratch nails ridgefiller as a base coat and Seche vite as a top coat.




sophie

Så fint lack :).

2011-04-11 @ 12:43:14
URL: http://sophieannamaria.blogg.se/
johäänna's Make up, clothes och trams.

gud va coolt!

2011-04-11 @ 15:32:08
URL: http://theniceness.blogg.se/
Honi

Älskar allt som heter Holo, har allt för få hololack :(

2011-04-11 @ 16:55:36
URL: http://honi.blogg.se/
Martine

Så jäkla snyggt! Har desperat försökt få tag på silverfärgade OMG men det är skitsvårt :( Har inga hololack alls och skulle så gärna ha ett ur denna serien men det kostar en slant på Ebay. Blir till att spara... :)

2011-04-11 @ 17:31:16
Jessie

Otroligt fint lack, var får man tag i det? :)

2011-04-11 @ 18:31:45
URL: http://sarakechi.blogspot.com
Andrea

Jag äger QT (finfint!), TTYL och så LOL.

Hoppade över OMG eftersom jag har silver med kraftigare holo...

Iaf, LOL är min favorit av dem! Superfint!

Men... man skulle ha DV8 också! :)

2011-04-11 @ 18:50:20
Anna

Tjusigt som bara va :)

Kom på att jag har inga hololack :/

2011-04-11 @ 23:26:07
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Carolina

Oooh! Aaah! Åååh! Det där var ett dödligt snyggt holografiskt lack! Så läckert! Och minst lika läckert var ju namnen de gett alla lacken i kollektionen. Nu vill jag också ha detta lack, och kanske några till...har inte sett resterande ur kollektionen men nu blir jag tvungen att googla vidare på det ;)

2011-04-12 @ 09:48:53
Purity

sophie: visst är det!



johääänna: Eller hur! =D



Honi: Samma här, det är awesome!



Martine: Om du har tillgång till danska märket GOSH kan jag rekommendera deras nagellack "holographic". Det är exakt likadant som OMG fast med ännu starkare holografisk effekt!



Jessie: Tyvärr är det lite småknepigt att få tag på, jag hittade mitt ex på en dammig hylla i en lackbutik i Riga. Testa ebay!



Andrea: Ja, jag har också ett annat silverfärgat som har bättre holoeffekt, GOSH holgraphic. Visst ser DV8 läckert ut!



Anna: Man bör ha minst ett i samlingen!



Carolina: Happy hunting, dom är inte helt lätta att få tag på nu för tiden men någonstans borde dom finnas!

2011-04-12 @ 17:39:57
URL: http://purity.webblogg.se/
roxcat

LOL är verkligen jättefint, jag älskar den kollektionen!

2011-04-12 @ 20:21:04
URL: http://roxcat.net/blog/
Elin Lindström

Sjukt snyggt!

2011-04-14 @ 13:23:21
URL: http://2elin.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy