Zoya Ivanka


Sista lacket att testas från Zoyas sparkle-kollektion är det gröna Ivanka. I flaskan ser Ivanka och den turkosa systern Charla rätt lika ut, men när de kommer på nageln så ser man verkligen att det är två helt olika färger.

Ivanka är ett lätt kalltonat mediummörkt grönt lack fullspäckat med varmt grönt skimmer och mikroglitter. Färgen påminner mig om sedlarna i Joakim von Ankas pengabinge! Jag upplever att Ivanka är det glittrigaste och frostigaste av de tre sparkle-lack jag har testat, och lacket liknar inget annat som jag har i min samling. Gillar du gröna lack är Ivanka ett måste! Tre lager krävdes för full täckning, något som inte stör mig nämnvärt mycket eftersom formulan är fantastisk, lacket flyter ut fint över nageln och det torkar snabbt. Jag toppade med ett lager snabbtorkande överlack, Nubar Diamont.












In English: The last polish to be tried on from the Zoya sparkle collection is green Ivanka. In the bottle, Ivanka and her turquoise sister Charla look pretty similar, but once on the nail, you can see that there's a huge difference in colour.

Ivanka is a slightly cool toned medium green polish chock full of warm green shimmer and micro glitter. The shade reminds me of the dollar bills in Scrooge McDuck's money bin! In my opinion, Ivanka is the most glittery and frosty of the three sparkle polishes I've tried, and the polish doesn't look like anything else that I have in my collection. If you like green polishes, Ivanka is a must-have! I needed three coats for full coverage, which doesn't bother me that much since the formula is fantastic, the polish flows onto the nail nicely and it dries quickly. I topped it with a coat of fast dry top coat, Nubar Diamont.




Veronica

OMG! Jag måste ha, även fast jag bara har dålig erfarenhet av Zoya. Nåväl, får la smita in i affären i Göteborg och se om de har tagit in det. :D typ, så, min färg alltså.

2010-09-04 @ 12:39:01
Viola, Killer Colours

Men sjukaste, helt otroligt lack! Älskar att det liksom är kantat i blått. Fördömt att jag är så obekväm i blåtonade julgransgröna!

2010-09-04 @ 12:54:09
URL: http://killercolours.blogg.se/
Michilicious ~

AHH! <33 Sparkle-lacken är så fina ToT

2010-09-04 @ 12:58:43
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Renate - MakeupbyRenate

Fantastisk farge!

2010-09-04 @ 14:31:22
URL: http://www.makupbyrenate.blogspot.com
Nailtastic

Ivanka är verkligen förtrollande vacker! Älskar det!

2010-09-04 @ 22:02:16
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
Cyt

Läckert!

2010-09-05 @ 11:37:42
URL: http://lennhammer.wordpress.com
Anonym

var kan man köpa den?! :o finns den på kicks? bara det som finns här jag bor.. o så lindex såklart.. wow den var verkligen fin den färgen!! :O

2010-10-04 @ 17:17:56
URL: http://emzaans.blogg.se/
Purity

Veronica: Alla Zoya jag har testat har varit fantastiska :O du kanske har fått måndagsexemplr?



Viola: Jag tror du skulle vara sjukt snygg i det!



Michilicious: Agreed!



Renate: Eller hur!



Nailtastic: Samma här!



Cyt: ja!



Anonym: Zoya går tyvärr inte att köpa i butik någonstans i Sverige förutom i Göteborg. Kolla på eBay och Tradera!

2010-10-04 @ 17:38:57
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy