Min sminksamling, två år senare - basprodukter och rouge


Vi fortsätter den guidade turen genom min sminksamling, och idag fokuserar vi på produkter för ansiktet - basprodukter, puder, rouge, highlightingprodukter och liknande =)

In English: Let's continue the guided tour through my makeup collection, today's focus is products for the face - base products, powders, blushes, highlighters and similar products =)


Traditional foundations: L'oréal studio secrets high definition smoothing foundation in 263 warm chocolate and 013 gold porcelain, MAC studio sculpt foundation in NW20, MAC studio fix fluid foundation in NW20 and NW35, L'oréal studio secrets shine absorbing mattifying foundation in 131 rosy sand.



Primers and concealers: MAC Prep + Prime skin, L'oréal Studio secrets smoothing resurfacing primer, MAC studio sculpt concealer in NW20, MUS cover all mix, MAC select cover up concealer in NW20, MAC select cover up colour correctors in green and peach.



Powders: MAC prep + prime transparent finishing powder, MAC loose blot powder in medium, Fyrinnae clear finishing powder, MAC mineralize skinfinish natural in light, MAC pressed blot powder.



Mineral powder foundations: bareMinerals spf30 natural sunscreen, bareMinerals foundation in light, elf mineral foundation in light, various Everyday minerals foundation samples, MAC mineralize spf15 foundation/loose in light, bareMinerals foundation sample.

 

 

Clockwise from the top: MAC refined golden bronzing powder, Shell pearl beauty powder, Ripe peach blush ombre, Summer rose beauty powder, Briar rose beauty powder.

 

 

Clockwise from the top: MAC Blonde, Perfect topping, Soft and gentle, By candlelight, Stereo rose, Light flush MSF.

 

 

Clockwise from the top: MAC Sculpt sculpting powder, Blushbaby powder blush, Gingerly powder blush, Eversun beauty powder blush, On a mission beauty powder blush, Grand duo mineralize blush duo, Accentuate shaping powder.

 

 

Clockwise from the top: MAC Moon river mineralize blush duo, Dame powder blush, Tippy beauty powder blush, So sweet so easy cremeblend blush, Fleur power powder blush, Joie de vivre cremeblend blush, Dainty mineralize blush.

 

 

Benefit sugarbomb, L'oréal studio secrets anti-dull-skin primer light skin, MAC sun rush & pink rebel lustre drops, silver dusk irrdescent powder loose (sample), just a pinch gel blush, Everyday minerals blush samples in apple, best friends and nick nack.





Paula

Jag har precis köpt på mig Studio Fix FLuid och so far så är den bland det bästa jag provat på!

2010-09-14 @ 09:27:15
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Carolina

Äntligen, det här inlägget har jag längtat efter! ;)Så kul att se vilka produkter du använder nu jämfört med förra året ;) Jag har precis börjar använda make up store´s matta foundation, men känner mig väldigt sugen att testa MAC´s, men hur avgör man vilken ton man har? dom har ju så många att välja bland...

2010-09-14 @ 13:19:59
Josephine (Makeuponista)

Kul att se vd du har för roligt i din samling :)

2010-09-14 @ 15:51:40
URL: http://makeuponista.se
Carina

Oj, det var inte lite... Förstår varför en del ser oanvänt ut. Hur skulle du kunna hinna använda upp allt på ett år.



Hihi du har mer basprodukter och rouge, än vad jag har i hela min sminkväska, även fast jag räknar annat smink också ;)

2010-09-14 @ 18:11:34
URL: http://www.totalbeauty.se
Caroline/StyleFile

Finns det nåt roligare än att se andras samlingar!? Tror inte det! Riktigt kul jag ska också göra ett sådant här inlägg :)

2010-09-14 @ 20:35:25
URL: http://stylefile.blogg.se/
Purity

Paula: Just studio fix fluid brukar man antingen älska eller hata, tror det beror mycket på hudtyp - den är perfekt för oss med blandhy!



Carolina: Vad kul att du gillar inlägget! Bäst är att gå till en MAC-disk och be dom att hjälpa dig att prova ut rätt nyans. NC-nyanserna har gula undertoner, NW-nyanserna har rosa undertoner, N-nyanserna är neutrala och C-nyanserna har lite starkare gula undertoner än NC. Siffrorna står för hur mörk nyansen är - ju lägre siffra, desto ljusare foundation.



Josephine: =)



Carina: Haha ja det kommer nog ta ett bra tag innan jag hinner använda upp allt... Men jag varken köper eller sparar sånt jag inte vet att jag kommer använda, så varenda liten del i min samling är älskad!



Caroline: jag tycker detsamma, skitkul ju! Länka gärna till inlägget när du har lagt upp det så man får kika =)

2010-09-14 @ 22:48:53
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

Jag fullkomligt älskar att se dina samlingsinlägg! Det får mig att droola lite över alla rouge och basprodukter och jag börjar syna hörnen på plånboken och hoppas på attjag har råd att köpa typ hälften av allting :P

2010-09-15 @ 08:22:04
URL: http://vintertroll.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy