Lightly ripe


Det har inte kommit så många FOTD's från mitt håll på sistone (Efwa har däremot varit duktig och knåpat ihop flera råsnygga sminkningar), jag har helt enkelt haft så mycket att göra och varit så galet trött att när jag väl har haft tid och ork att sminka mig så har jag inte hunnit ta kort på det =/ Den här sminkningen bar jag i torsdags, varma färger känns helrätt nu när det börjar bli höst ute!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC select cover up concealer - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC beauty powder - briar rose
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - nanogold
  • MAC eyeshadow - amber lights
  • MAC eyeshadow - woodwinked
  • MAC eyeshadow - espresso
  • MAC glitter - reflects antique gold
  • MAC mixing medium - water base
  • MAC chromaline - black black
  • Oriflame Wild West couture eye brow kit
  • MAC studio fix lash mascara - black fix
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - lightly ripe















Skuggornas placering: Amber lights applicerat skirt över hela ögonlocket och upp i globlinjen, Woodwinked i yttre v:et. Espresso på det rörliga locket och längs undre fransraden. Nanogold som highlighter på brynbenet och i inre ögonvrån. Reflects antique gold blandat med Mixing medium och svept lätt över globlinjen och yttre v:et.






In English: I haven't posted that many FOTD's lately (Efwa have been super productive and have posted several gorgeous ones), I have been so busy and tired so when I've had the time and energy to do any makeup at all, I haven't had the time to take any pictures of it =/ I wore this look on thursday, warm shades are perfect when fall is around the corner!

Shadow placement: Amber lights applied sheerly on the entire lid and up in the crease, Woodwinked in the outer v. Espresso on the lid and along the lower lash line. Nanogold as a highlighter on the brow bone and inner corner of the eye. Reflects antique gold mixed with Mixing medium and lightly sweeped over the crease and outer v.




Honi

Fin som alltid :) Riktigt snygg neutral sminkning! Gillar dom höstiga färgerna!

2010-09-13 @ 08:22:15
URL: http://honi.blogg.se/
bella

Jag gillade färgen på läpparna. Jättefin.

2010-09-13 @ 13:52:11
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Purity

Honi: Tack ska du ha!



bella: Tack!

2010-09-13 @ 17:26:44
URL: http://purity.webblogg.se/
Cyt

Fint!

2010-09-18 @ 13:27:07
URL: http://lennhammer.wordpress.com
Lissy

heeej

åh jag brukar aldrig tycka makeup artister är duktiga trots att de har utbildning känner ja mig bättre, men du är verkligen gryymmm :D älskade denna sminkning och har sparat flera bilder som du har på din bogg som jag ska göra på mig själv :)

2010-10-04 @ 16:22:11
URL: http://beautysweetlove.blogg.se/
Purity

Cyt: Tack!



Lissy: Kul att du har hittat hit och hittat inspiration! Jag är inte heller utbildad makeupartist, jag tror det är viktigare med intresse och kreativitet än vad som står att man kan på pappret.

2010-10-04 @ 16:47:52
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy