Quietly


Idag bar jag den här sminkningen, för att visa mitt stöd för kampanjen "bär något lila för att säga en självklarhet" (läs mer om det här).


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC PRO longwear concealer - NW15
  • MAC PRO longwear foundation - NW20
  • MAC prep + prime transparent finishing powder
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC mineralize blush - dainty
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC pigment - quietly
  • MUFE eyeshadow - #92
  • MAC eyeshadow - indian ink
  • MAC eyeshadow - dazzlelight
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC pearlglide eyeliner - rave
  • MAC chromaline - black black
  • MAC haute & naughty lash mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - "Sandy B"
















Skuggornas placering: Quietly på den inre halvan av det rörliga locket, #92 på den yttre halvan av locket och i globlinjen. Indian ink i det yttre v:et. Dazzlelight som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån.






In English: I wore this makeup today to show my support for the "it gets better" campaign (read more about it here, english translation is at the bottom of the event description).

Shadow placement: Quietly on the inner half of the lid, #92 on the outer half of the lid and in the crease. Indian ink in the outer corner of the eye. Dazzlelight as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.




Renate - MakeupbyRenate

Helt nydelig! :)

2010-10-27 @ 20:14:56
URL: http://www.makeupbyrenate.blogspot.com
Maria

så himla fint!

2010-10-27 @ 20:50:59
URL: http://lilliss84.blogspot.com/
Jenny

Å, vad fint! Du inspirerar så!

2010-10-27 @ 21:31:30
URL: http://rosellabeauty.wordpress.com
Matilde

Jättesnyggt! Vad är det för formula på "Sandy B"?

2010-10-27 @ 22:08:58
Lina

Otroligt snyggt!

2010-10-27 @ 22:50:37
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Anna

Oj nej va fint :O

jag hade funderat på att ha lila make-up idag, men det blev rosa/brunt :)



kram

2010-10-28 @ 02:22:15
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Hanna

Hej!

Du har så fin hy! Vilka hudvårdsprodukter använder du?

2010-10-28 @ 09:59:03
Purity

Renate: Tack!



Maria: Tack så mycket =)



Jenny: Åh, tack! =D



Matilde: Tack! Det är ett frost-läppstift.



Lina: Tack ska du ha!



Anna: Tack så mycket! Rosa och brunt är en fin kombo =)



Hanna: Oj, tack! Själv tycker jag inte att jag har så fin hy, den kanske ser bättre ut på bild än i verkligheten =P Och med smink på då, förstås... Just nu använder jag Dermalogica special cleansing gel, Natuvive age control tonic lotion och Natuvive age control prevent day cream, men jag byter hudvårdsprodukter ganska ofta eftersom jag testar mig igenom olika hudvårdsserier för att recensera här på bloggen.

2010-10-29 @ 10:20:53
URL: http://purity.webblogg.se/
Efwa

Jag har glömt kommentera den här sminkningen som jag tycker är så himla snygg. Du passar i lila och jag tror att det är för att du gillar färgen så mycket.



Att sminkningen sedan är förbannat bra och i det här fallet förmedlar något som jag tycker är fruktansvärt viktigt är ju inte sämre.

Du är fantastiskt duktig på att lägga skuggor.

2010-10-30 @ 08:58:14
Sylvie

Ooh I think I recognise this look =P

2010-10-30 @ 22:46:47
Micaela

Första gången nu som jag kollar in denna sida ordentligt och jäklar vad duktig du är!



2010-10-31 @ 04:09:44
URL: http://annamicaelas.blogg.se/
Maria

Vilken härligt inspirerande blogg du har!

2010-10-31 @ 21:28:29
URL: http://kanelapple.blogg.se/
Purity

Efwa: Åh, tack så mycket! =D Jag älskar lila!



Sylvie: You do, do you? ;) =D



Micaela: Tack så mycket, vad kul att du har hittat hit!



Maria: Tack, kul att du har hittat hit!

2010-11-02 @ 18:20:21
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy