Purity och Efwa recenserar: Oriflame Wild West couture brow kit


Här kommer ytterligare en gemensam recension på en produkt som jag och Efwa har testat båda två - bryndosan ur Oriflames höstkollektion Wild West couture.



 

 

Puritys recension:


Bryntrion från Wild West Couture innehåller två gråtonade brynskuggor, en lite mörkre och en lite ljusare, ett brynvax och två små snedskurna penslar.

 

Eftersom mina bryn är ganska mörka så brukar jag bara ha användning för den mörkaste nyansen i såna här bryntrios, men ljusare skuggor kommer perfekt till användning när jag sminkar andra. Jag har en liknande trio från Make up store, eyebrow trio heter den, och i den har jag i princip använt upp den mörka skuggan medan de ljusare är i princip orörda. Men som sagt, de kommer väl till pass när jag sminkar andra, eftersom man kan blanda till en perfekt nyans till personen i fråga.

 

Skuggorna i trion är mjuka, högpigmenterade och lätta att få upp på penseln - lite för mjuka för min smak när det kommer till brynskugga eftersom man lätt får upp för mycket skugga och därmed får ett för hårt resultat, jag gillar mer att bygga på lite i taget med skugga. Jag använder inte de medföljande penslarna, dom är på tok för hårda och har för kort skaft för att det ska vara lätt att jobba med dom annat än i nödfall, så jag använder hellre en separat brynpensel. Vaxet har jag bara använt någon enstaka gång, jag tycker det är hårt och svårt att få upp på penseln och jobba in i brynen. Då använder jag hellre en bryngel för att hålla brynen på plats.

 

Jag är däremot riktigt förtjust i förpackningen, det är en smart liten kompakt dosa med inbyggd spegel där de olika produkterna är tillräckligt avskiljda från varandra för att inte kontaminera varandra, trots att det är puder och kräm blandat i samma palett, och penslarna ligger avskiljda i ett eget litet fack. Hade penslarna varit lite bättre hade det varit en perfekt to-go-dosa.

 

Sammanfattningsvis så gillar jag den del av dosan som jag faktiskt har användning för, även fast det finns andra brynskuggor som jag gillar bättre, och det känns lite slöseri att jag bara använder en av de tre produkterna, då kan jag lika gärna ha med mig en skugga som passar min brynfärg istället för att släpa runt på en hel dosa.

 

Pris: 135 kr

Betyg: 3/5

 

 

 




Efwas recension:

Bryndosan är den absolut snyggaste dosan/förpackningen av alla Wild West couture-produkterna. Den är praktisk med avskiljare mellan varje del (två skuggor och ett vax) samt lagom knubbig för att vara snygg.

 

Brynskuggorna är två  och den ljusa är lite för ljus för mig, lite gulare än jag vill ha också fast den faktiskt är askig, vilket säkert bidrar till att den känns för ljus. Den mörka är mer lagom och den är lite askigare i färgen vilket passar mig utmärkt. De är pigmenterade och mjuka.

 

Penslarna i dosan är lite för hårda och gör djupa märken i skuggan och ger inte mycket hjälp för brynen heller tycker jag.

 

För mina rufsiga bångstyriga bryn måste jag nästan alltid ha vax, men den här känns lite torr och känns svår att få att fastna på fingret. Penseln vill jag nog inte ha ner där, men kanske måste jag för at få upp något.

 

Den här kommer jag nog använda upp utan problem. I det stora hela så tycker jag att produkterna har en lite billig känsla när det kommer till förpackningarna. De är lätta, lite sjuttiotal och lite ogedigna. Gånggärnen på bryndosan glappar i sidled, men innehållet överväger den dåliga förpackningen.

 

Betyg: 4/5

 

 


In English: Here's another common review for a product that both me and Efwa have tried out - the brow kit from Oriflame's Wild West couture collection for fall.


Purity's review:

The brow trio from Wild West Couture contains two greyish brown eyeshadows, one darker and one lighter, a brow wax and two small angled brushes.

Since my brows are pretty dark, I only have use of the darker shade in brow trios like this one, but lighter shades are perfect for when I'm doing other people's makeup. I have a similar trio from Make up store, eyebrow trio, and I've almost used up everything of the dark shadow while the two lighter ones are basically untouched. But, as I mentioned earlier, they are great for when I do other people's makeup since it allows me to blend a custom colour.

The shadows in the trio are soft, highly pigmented and easy to pick up on the brush - a bit too soft for my taste when it comes to brow shadows since it's easy to get too much on the brush and thus getting a result that is too sharp, I prefer to build up the intensity bit by bit. I don't use the brushes that comes with the kit, they are too stiff and the handles are too short for it to be easy to work with them other than in emergency situations, so I rather use a separate brush. I've only used the wax a couple of times, since I find it's too compact and hard to pick up on the brush and work into my brows. I'd rather use a brow gel to keep my brows in place.

I'm really fond of the packaging though, it's a smart compact box with a built-in mirror where the products are separated from each other well enough to don't get contaminted from each other, even though it's powder and creme in the same palette, and the brushes are in a separate case. If the brushes had been of better quality, it had been a perfect to-go kit.

To sum it up - I like the part of the kit that I actually have any use of, even though there are other brow shadows that I like better, and it does feel like a bit of waste that I only have use of one of the products - I'd rather carry one shadow that suits my eyebrow shade with me rather than a whole kit.

Price:
135 SEK
Rating: 3/5


Efwa's review:


The brow kit has by far got the prettiest packaging from all of the Wild West products. It's practical with separators between each of the products (two shadows and one wax) plus it's chubby enough to look good.

There are two brow eyeshadows and the lighter one is a bit light for me, a bit more yellow than I prefer too allthough it's ashy, which probably contributes to the fact that it feels to light. The dark shadows is better and it's a bit more ash toned, which suits me perfectly. They are highly pigmented and soft.

The brushes in the kit are a bit too stiff and makes deep markings in the shadow, and doesn't help too much for the brows if you ask me.

To keep my bushy brows in place, I almost always need to use a wax, but this one feels a bit too dry and is hard to pick up on my finger. I don't want to put my brush in there, but I guess I have to in order to be able to pick anything up.

I will have no problems at all finishing this product. Overall, I think that the products feel a bit cheap when it comes to packaging. They are light, give me vibes from the 70's and feel a bit flimsy. The hinges of the brow kit are loose sideways, but the content makes up for the poor packaging.

Rating: 4/5





ByCelina - competition with amazing prizes!!

Jag är en riktigt ögonbryns unkie och samlar inn allt jag kommer över av ögonbrynsfärg/gels. Så då måste jag ju bara fråga dig Purity, vilken brynsfärg är din favorit med tanke på konsistens??

2010-10-04 @ 00:04:12
URL: http://www.bycelina.com
Purity

ByCelina: Jag gillar skuggor som är lite hårdare, för då får man inte upp ett överflöd av pigment på penseln. En blandning av de två mörkare skuggorna i MUS tri brow eller ögonskuggan Concrete från MAC passar min ögonbrynsfärg perfekt och är lagom hårda för min smak!

2010-10-04 @ 10:03:49
URL: http://purity.webblogg.se/
Lina

Jag kan inte riktigt bestämma mig angående denna palett. Gillar idén men tycker att den bruna färgen är lite för lju ändå, min bryn blir lite mer brun än vad de är på riktigt. Just nu använder jag svart för att fylla in mina bryn men då får jag vara försiktig så att det inte blir för svart. Jag tror att jag behöver ha en grå eller gråsvart skugga egentligen....Eller möjligt svartbrun.

2010-10-04 @ 10:06:13
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Purity

Lina: Har du testat att blanda dom två färgerna med varandra direkt på penseln? Det gör jag med MUS tri brow, den svarta är lite för mörk men den mellanmörka är lite för ljus, funkar kanon!

2010-10-04 @ 10:49:44
URL: http://purity.webblogg.se/
Louise

Hejsan! Jag undrar om du har provat smink/produkter från Dermanord/Maria Åkerberg? Tycker det skulle vara kul om du testade något därifrån och kunde ge en recension, eftersom deras smink är helt fritt från konstiga ämnen och kemikalier :) Jag använder smink därifrån och älskar det! :) Ha en fortsatt bra dag! :) MVH Louise

2010-10-04 @ 17:27:10
URL: http://moonlightdrive.blogg.se/
Purity

Louise: Nej, det har jag inte testat.

2010-10-04 @ 18:16:55
URL: http://purity.webblogg.se/
BeautyO

Gud vad kul:D Såg din blogg på framsidan på blogg.se

Och ser att du har oriflame produkter, Tyckte verkligen detta var super kul att se oriflames produkter på en blogg :D

2010-10-05 @ 13:23:26
URL: http://beautyo.blogg.se/
Purity

BeautyO: Kul att du har hittat hit!

2010-10-05 @ 22:29:59
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy