FOTD av Efwa: 80-talssminkning


80-talssminkning

Jag kommer ihåg när jag hade en skugga från H& M som var uppdelad i tre mycket populära färger. Det var gul, neonrosa och en grön/turkos skugga av bra kvalitet. Men, som nybörjare var jag ju inte så himla duktig på att ” blenda” och även om den gula och rosa är varma färger så ligger ju den gröna mellan varm och kall och blandar sig inte heller speciellt bra med rosa. Men jag ville ändå göra den här sminkningen och testade lite på handen och döm om min förvåning när just den här gröna faktiskt hade väldigt mycket blått i sig. Det i sin tur gjorde att det lätt blandade sig med det rosa och det blev en spännande kall lila mellan det gröna och rosa.

Så, en 80-talssminkning blev det verkligen fast mycket snyggare än förr ;-)


Eyes:
  • Too Faced Eyeshadow insurance
  • MAC Paint pot Painterly
  • Hot Pot creative me palette CM02
  • Hot Pot creative me palette CM06
  • Hot Pot creative me palette CM12
  • Hot Pot M01
  • MUS Meteor
  • E. Funkhouser Creme eyeliner Graphite
  • Lumene Bluberry excellength mascara Rich Black
Eye brows:
  • Oriflame Wild West Couture brow kit





 

 

 

In English: 80's makeup

I remember when I had an H&M eyeshadow that was divided into three very popular shades. It was yellow, neon pink and a green/turquoise eyeshadow of great quality. But as a newbie, I wasn't that good at blening, and even though that yellow and pink are warm shades, the green is somewhere between warm and cool and doesn't blend that well with pink. But I wanted to do this makeup anyway and tried a few combinations on the back on my hand, and I was surprised to see that the green had a lot of blue in it, which made it easier to blend with the pink and it turned out to be an exciting cool purple between the green and pink.

So, an 80's makeup it is - allthough, it looks much better than the last time I tried to do it ;-)





peachgirl

Haha! jag gillar det här! Hade en joggingdräkt i dom här färgerna...den hade man liksom på sig som "snyggkläder"...80-talet var himla bekvämt av sig! :)

2010-10-29 @ 20:05:21
Ifrith

Åh! Haha vad glad jag blir! Varenda färg du har liksom skriker åttiotal på ngt. mystiskt sätt! Vilken fingertoppskänsla! Som grädde på moset är det fantastiskt snyggt gjort och jag önskar att jag kunde få till de där fantastiska "blendingarna" som du gör.



Sen vill jag tacka dig Ewfa för ditt svar till mig under ett tidigare inlägg ("hemska halloweensminkningar"). Det var vänligt av dig att ta dig tid och jag förstår verkligen hur du menar! Och till Purity GAH jag VET att du inte menade något illa. Jag överdrev och förlåt för det. Men känslor och minnen skenade iväg på ett galet sätt och jag borde inte ha lämnat en kommentar alls. Det var en diskussion som inte alls hörde hemma där. Jag har dock aldrig tänkt på det som så; en diskussion. Och det är ju det det är! Hur som helst. Förlåt för min överreaktion den var onödigt och inte meningen. (Men det var så proffsigt gjort att en känslostorm kickades igång. Det säger ju ngt om talagen! ;D Och du Ewfa var inte ett dugg "sämre" med ditt "yxhugg i huvudet".)



Tack båda två för all inspiration!

2010-10-29 @ 20:25:26
Efwa

Pechgirl: Ha ha, jag hade Nike-overall i "snygg" blekgul färg som jag bara älskade. Det var en himla trevlig tid när man var så ung att det liksom inte fanns några bekymmer alls.



Ifrith: Som tur var har man lärt sig lite på vägen. Jag vill egentligen inte ens tänka på hur det såg ut få egentligen ;-)



Jag tar mig gärna tid att svara när du så förtvivlat kände dig ångestfylld över en sådan sak som jag själv tycker är så kul och trevlig. Man ser helt enkelt olika på saker och när man får det förklarat för sig så kanske det inte behöver vara så jobbigt sedan. Det är ju aldrig någon annan tanke bakom våra inlägg än att de ska vara roliga och trevliga även om de ser hemska ut.



Någon viktig allvarlig sak tas upp, som Sannas lila sminkning, som var så vacker men ändå förmedlade en mycket allvarlig sak, som jag inte tror någon missuppfattade.



Tack för att du tittar in på Sannas blogg och tycker att vi är inspirationer......för det är precis det vi vill vara. Kram.

2010-10-30 @ 08:55:13
Emilie

Haha shit! Det ser precis ut som en hemsk fleecetröja min mamma tvingade på mig när jag var liten (född 89). Allvarligt, urhäftigt ^^

2010-10-30 @ 10:43:32
URL: http://vintertroll.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy