China Glaze Ingrid


Häromdagen hade jag en liten mini-omröstning på Puritys facebooksida om vilket lack jag skulle lacka naglarna med näst. Åsikterna var dock delade (smaken är som baken!), så det gjorde mig inte direkt klokare, så jag högg ett av de fyra jag valde mellan på måfå - Ingrid från China Glazes höstkollektion Vintage Vixen.

Ingrid är ett medelmörkt taupefärgat (gråbrunt) lack som vid en första anblick ser ganska ordinärt ut. Vid en närmare titt, däremot, ser man att det är fullspäckat med små, små diskreta guldskimmerpartiklar vilket ger det lite extra liv och får det att skilja sig ur mängden av taupefärgade krämlack. Jättefint, jag älskar lerfärgade lack hur oglammigt det än må låta! Jag äger fyra hittills och fler lär det nog bli =)

Ingrid var väldigt tacksamt att lacka med, precis som resten av Vintage Vixen-lacken jag har testat hittills. Det flöt ut fint över nageln och var täckande i två lager. Jag använde Orly ridgefiller som underlack och Orly sec n' dry som överlack.












In English: I had a mini-poll on Purity's facebook page the other day about which polish I should use on my nails next. The oppinions were different, though, so I grabbed one of the four I was choosing from randomly - Ingrid from China Glaze Vintage Vixen collection for fall.

Ingrid is a mid tone taupe polish which at a first glance looks pretty ordinary. If you have a closer look, however, you can see that it's chock full of teeny tiny descrete gold shimmer particles which makes it come to life and separate itself from the mass of taupe cremes. Really pretty, I love muddy polishes how unglamourous it might sound! I own four at the moment and I will probably add more to my collection in the future =)

Ingrid was a real treat to work with, just as with the rest of the Vintage Vixen polishes that I have tried on previously. It spread nicely onto the nail and was opaque in two coats. I used Orly ridgefiller as a base coat and Orly sec n' dry as a top coat.




Emilie

Jag är helnöjd med mitt ex av Ingrid! Det chippade inte trots absolut inget överlack och höll sig i fyra dagar innan jag insåg att jag ville ha något glittrigare på naglarna ^^

2010-10-27 @ 11:09:10
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Andrea

Alltså, det där växer i mina ögon! :)

Först var jag inte så sugen, men kanske ändå..!

Känner mig väl mer "höstig" nu, makes sense..?



Vilka andra taupe-lack har du? Vilket är mest/minst likt i färgen? Själv har jag bara Eyeko - Posh Polish.

2010-10-27 @ 13:07:54
Honi

Inte min stil alls tyvärr :( Men vi kan ju inte alla gilla samma, som tur är!

2010-10-27 @ 15:19:25
URL: http://honi.blogg.se/
Purity

Emilie: Mitt har hållt exceptionellt bra också, är inne på tredje dagen nu utan att det har chippat!



Andrea: Ja, man dras ju lite mer mot murriga färger på hösten =) De andra tre taupe-lacken jag har är OPI You don't know Jacques, Sephora by OPI Metro Chic och Eyeko Posh. Jag skulle säga att YDKJ är mest likt i färgen och Posh minst likt detta =)



Honi: Alla kan inte tycka lika jämt! =)

2010-10-27 @ 18:11:50
URL: http://purity.webblogg.se/
Hanna

Vet du när jul kollektionen av china glaze kommer upp på trans design? Just nu finns bara endel lack på hemsidan.

2010-10-27 @ 22:28:26

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy