MAC A Tartan Tale - Svenska prisuppgifter


Idag fick jag äntligen information från MAC med svenska prisuppgifter på produkterna i årets julkollektion, A Tartan Tale. Kollektionen kom upp i diskarna igår och delar av kollektionen finns att köpa på kicks.se från och med idag, men jag tänkte att det kan vara av intresse med prisuppgifter ändå eftersom det är många som har frågat om detta.

Jag uppdaterar de separata kollektionsinläggen med de svenska prisuppgifterna med, men här är alltså ett litet samlingsinlägg. Observera att samtliga priser är cirkapriser, i butik kan priset diffa med någon femma eller så.






Colour Collection
  • Lipstick - 180 kr
  • Dazzleglass creme - 205 kr
  • Eye shadow - 200 kr
  • Pigment - 220 kr
  • Zoom fast black lash mascara - 150 kr
  • Pearlglide intense eye liner - 145 kr
  • Powder blush - 215 kr
  • Nail lacquer - 135 kr

Chapter 1

  • Eye shadow palette - 420 kr
  • Lip kit - 320 kr
  • Face kit - 420 kr
  • Lip bag - 410 kr
  • Lash & Line kit - 410 kr
  • Brush bag - 545 kr
  • Mineralize kit - 510 kr

Chapter 2
  • Lipglass set - 330 kr
  • Pigment/Glitter set - 330 kr
  • Nail lacquer set - 415 kr

Viva Glam / 'tis noble to give
  • Viva Glam lip bag - 410 kr
  • Sir Teddy - 300 kr
  • Kids helping kids cards - 75 kr



Moonlight night pigment, Golden crown eyeshadow (Colour collection)



Golden crown eyeshadow (Colour collection)

 


Moonlight night pigment (Colour collection)




In English: I got some press info from MAC with the Swedish prices for the products in the holiday collection, A Tartan Tale, that was released yesterday at Swedish MAC counters.






makeupoholic

Golden crown ser ljuvlig ut! Är nyfiken på swatch - har den metalliceffekt?

2010-11-02 @ 16:53:11
URL: http://makeupoholic.wordpress.com
Viktoria

OOhhh hoppas verkligen kicks får upp chapter 2, eller att de inte säljs slut till i december ><

2010-11-02 @ 17:18:32
Purity

makeupoholic: Den drar lite mer mot gult än guld på huden tycker jag, med skimmer/glitterpartiklar snarare än en metalliceffekt. Swatch kommer!



Viktoria: Jag tror att dom kommer få upp chapter 2 med, men att dom inte har hunnit med det än =)

2010-11-02 @ 18:22:15
URL: http://purity.webblogg.se/
Helena/LipGloss Bitch

Hej sanna! Jag blev listutmanad, och skickar den vidare till dig. Kom in och kika :)

2010-11-02 @ 18:24:47
URL: http://lipglossbitch.se
Maja

Det fanns verkligen mycket fint i den här kollektionen! Tur att jag åker till Sthlm på torsdag :)

2010-11-02 @ 19:03:29
Martine

2010-11-02 @ 19:40:09
Martine

Jättebra, allt är såå fint!

2010-11-02 @ 19:41:01
Emilie

Moonlight night är sjukt snygg!

2010-11-02 @ 22:01:04
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Matilde

Moonlight night lockar mig något oerhört! Köpte undercurrent igår på Åhléns city och då kostade den 150 kr, undrar varför den kostar mer plötsligt..

2010-11-03 @ 10:25:25
Purity

Helena: ooh, ska spana in den direkt!



Maja: Hoppas du hittar nåt du gillar!



Martine: Dom har verkligen lyckats med den här kollektionen tycker jag!



Emelie: I knoooow!



Matilde: 145 kr är den prisuppgift jag har fått från MAC Nordic, men dom priserna kan diffa lite från dom verkliga priserna vid diskarna.

2010-11-03 @ 17:49:24
URL: http://purity.webblogg.se/
Josefine

GUUUD! Haha, jag har aldrig tänkt på MAC så mycket innan, men nu när jag bor i österrike och MUS inte finns att inhandla så har jag blivit mer och mer intresserad :D Vad tycker du är huvudorsaken/erna att MAC är så bra? Och vad gör man för att bli en person som får mottaga PR-produkter...? :P

2010-11-09 @ 18:33:13

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy