Tips and Toes


På måndag ska jag ut på min första praktikplacering i min sjuksköterskeutbildning, så det betyder att det kommer bli lite lack-brist här på bloggen de närmaste veckorna eftersom man som bekant inte får bära nagellack när man arbetar inom vården. Därför passade jag på att lacka naglarna lite tidigare i veckan medan jag fortfarande får bära det, och det blev även premiärlackning av tånaglarna för i vår =)

På fingrarna blev det en bas av det vita krämlacket White on White från China Glaze. Vita lack är alltid lite knepiga att lacka med tycker jag, de är ofta skira samtidigt som de är rätt tjocka i konsistensen. White on White kräver tre lager för att bli helt täckande, jag är inte helt nöjd med det faktiskt utan är lite smått på jakt efter ett nytt vitt lack. Kanske det vita krämlacket Purity från Zoya kan vara något? Om inte annat så vill jag ha det på grund av namnet =P

Jag stämplade tipparna på varje nagel med rut-tippmönstret från Konadplatta M56 och Konads svarta speciallack. Det här är ett mönster jag skulle vilja se som heltäckande, det skulle vara urläckert! Jag toppade allt med ett lager snabbtorkande överlack, Seche Vite.












På tårna lackade jag med det korallrosa krämlacket Check me out från H&M. Det här lacket är lite av en kameoleont, i vissa ljus ser det orange ut och i andra ljus ser det rosa ut. En riktig sommarfärg! Jag gillar formulan på det här lacket, det flyter ut fint över nageln, torkar snabbt och är täckande i två lager. Jag stämplade en fjäril på båda stortårna med Konadplatta M1 och Konads vita speciallack. Jag toppade även tånaglarna med ett lager snabbtorkande överlack.






In English: I'm about to go on my first practical experience for my nursing education on monday, which means that there will be a bit of shortage of polish posts here on the blog for the upcoming five weeks since I can't wear polish when working as a nurse. So I took the opportunity to redo my nails earlier this week while I still can wear polish on them, and I also did my toenails for the first time this spring =)

On my tips, I did a base of the white creme polish White on white from China Glaze. I always find whites to be a bit of a hassle to work with, they're often sheer at the same time as they're thick in consistensy. White on white took three coats to be completely opaque, I'm not completely happy about it and I'm on the hunt for a new white creme. Maybe the white creme Purity from Zoya might be what I'm looking for? I admit that I do want it a lot just based on the name =P

I stamped the tips with the checkered tip pattern from Konad image plate M56 and Konad black special polish. I would love to see this pattern as a full nail pattern, it's awesome! I topped it with a coat of fast dry top coat, Seche Vite.

For my toes, I chose the coral pink creme Check me out from H&M. This polish is a bit of colour chameleon, it looks orange in some lights and pink in others. A true summer shade! I really like the formula, it flows nicely over the nail, dries fast and is opaque in two coats. I stamped a butterfly on both my big toe nails with Konad image plate M1 and Konad white special polish, and finished each toe nail with a coat of Seche Vite.




Potatisbruden, <3 x'3

Man kanske skulle köpa White On White ^__^ Gulliga naglar :D

2010-05-01 @ 12:00:51
URL: http://michilicious.blogg.se/
Krall

Tjusigt! Spännande att du ska på praktik, hoppas det blir kul och lärorikt, även om det är trist det där med nagellacket.



//Sjuksköterskekollegan Krall :)

2010-05-01 @ 12:13:56
Sara

Ett tips på ett jättebra vitt krämlack är Mavala's vita (49 White). Täcker med ett tjockt eller två tunna lager, och kostar bara 45 spänn :)

2010-05-01 @ 12:55:35
URL: http://tollartok.blogg.se/
Emma

Så nice, It´s all about chess :)

2010-05-01 @ 13:48:51
URL: http://emla82.blogspot.com
Anna

Åh, vad snyggt! Jag har så himla svårt att få till Konaddekorationer utan att det blir kladdigt, det slutar ofta med att jag ger upp. Men nu blev jag inspirerad!



Tipsade om din blogg i dag i min egen blogg, hoppas det var ok?



Ha en skön helg!

2010-05-01 @ 14:04:48
URL: http://mrsdolittle.blogspot.com
beautymuffin

White on White är verkligen bländande vitt! Och tånaglarna var hur söta som helst, jag har själv koralligt nagellack på tårna just nu, det är så sommrigt.. :)

2010-05-01 @ 16:09:14
URL: http://beautymuffin.blogg.se/
Monica H

Häftigt!

2010-05-02 @ 09:45:48
URL: http://nagelbloggat.blogspot.com/
Purity

Potatisbruden: Jag tycker det är lite knepigt att måla hela naglarna med, det är bättre till tippar när man gör fransk manikyr. Tack!



Krall: Det ska bli jättekul faktiskt! Tråkigt med nagellacket bara som sagt...



Sara: Ska kolla in det!



Emma: Tack!



Anna: Om det kladdar när du lägger på överlacket så testa att lägga på ett tjockare lager så att penseln inte nuddar vid det stämplade när du stryker på det, om du fattar hur jag menar? Klart det är okej att länka!



Monica H: Tack!

2010-05-02 @ 11:07:21
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie Makeup Addict

Så jäkla snygg manikyr så att det inte är sant. Jag försökte faktiskt apa efter den, men när jag lackade med överlack över stämplingen blev den bara ett svart blurr :C

Och jag lät den ändå torka i tio min innan :S



Vad är tricket för att lyckas?

2010-05-03 @ 13:04:59
URL: http://maggiemakeupaddict.comm
Purity

Maggie: Tack sweetie =D Jag fläskar på med ett jättetjockt lager överlack så att man liksom inte nuddar själva stämpeln med penseln, då brukar man klara sig från att smeta ut mönstret!

2010-05-03 @ 18:53:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Lina

Vart köper du dina stämplar?=)

2010-05-05 @ 19:02:59
Purity

Lina: ocnailart.com!

2010-05-07 @ 16:28:44
URL: http://purity.webblogg.se/
Nea

Det var verkligen nice med rutigt. Dessutom fick jag lust att måla mina tånaglar :)

2011-02-24 @ 20:37:23
URL: http://linneakjellberg.wordpress.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy