Swatches: Sugarpill ChromaLust loose eyeshadow


Jag fick lite prover på samtliga nyanser av Sugarpills ChromaLust-skuggor på posten häromdagen från söta Anki, så jag tänkte dela med mig av lite swatches på dessa till er!

Samtliga skuggor är väldigt skimriga och behöver en klistrig bas för att fästa på huden. Här har jag swatchat på en bas av MAC Lip erase i färgen dim, men jag skulle tro att skuggorna fäster likvärdigt på en bas av en krämskugga eller ett shadestick. En vanlig ögonskuggsprimer, som till exempel UDPP, är alltså för torr för att skuggorna ska fästa.

I övrigt så är nästan alla skuggorna enormt pigmentrika och riktigt trevliga att jobba med, den enda skuggan jag hade svårt att få att täcka var vita lumi med blågrönt skimmer. Min favoritfärg bland dessa är röda Asylum, superläcker! ChromaLust-skuggorna kostar $12 för en burk på 5 gram och finns att köpa hos Sugarpill.




 

Sugarpill ChromaLust loose eyeshadow: Lumi, Tiara, Goldilux, Asylum, Decora




 

Sugarpill ChromaLust loose eyeshadow: Hysteric, Royal sugar, Starling, Magpie, Junebug, Absinthe





In English: I got some samples of all of the Sugarpill ChromaLust eyeshadows in the mail the other day from super sweet Anki, so I thought I'd share some swatches with you guys!

All of these eyshadows are very shimmery and needs a sticky base to adhere to the skin. I have swatched them here on a base of MAC lip erase in the shade dim, but I believe that they should behave the same on a base of a creme eyeshadow or a shadestick. A regular eyeshadow primer, such as UDPP, is in other words too dry for the eyeshadows to stick to the base.

All in all, almost each and every one of these eyeshadows were very highly pigmented and nice to work with, the only eyeshadow I had problems getting full coverage with was lumi (white with blue/green shimmer). My favourite by far is Asylum, it's super hot! The ChromaLust eyeshadows are $12 each for 5 grams and are available at Sugarpill.




rebecca cake

Åh nu blev jag ännu mer sugen på att beställa från sugarpill!

2010-05-17 @ 19:32:30
URL: http://beccababycake.blogg.se/
Linda

GUUUD VAD SNYGGA!!! Känns som jag måste beställa dessa så snart pengar kommer in på kontot. ;)

2010-05-17 @ 21:00:16
URL: http://mejkapp.devote.se/
Fridde

Haha, samma som ovan ;D

2010-05-17 @ 22:19:53
Sexy Sadie

I liked the red shadow, but I believe I will buy the pressed one instead.

2010-05-17 @ 22:34:02
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Mika

oj oj oj, eyecandy!!! Får nog bli en födelsedagspresent från mig till mig... en väldigt tidig sådan eftersom att jag fyller år i november <3

2010-05-17 @ 23:19:53
URL: http://getsuperficial.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Oooh, fina!!

2010-05-18 @ 08:44:39
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Sofia (nibblah)

Oh, vilka läckerbitar! Lystern och täckningen ser ju väldans fin ut, blir mer och mer sugen på en beställning.

2010-05-18 @ 09:02:59
Maggie Makeup Addict

Lovely! I'm not too fond to use a creamier base for my e/s so I don't think I'll get more of the loose ones (as I already got magpie)... but they sure are pretty!

Also Lumi I think isn't supposed to be an opaque white. If you look at the web page their swatch show a sheer white with lots of shimmer.



Och varfor skrev jag pa engelska? Haha, orkar inte skriva om, men det var lie random! Skyller pa att jag sitter pa jobbet dar jag bara pratar engelska :P



Sexy Sadie: The pressed red eye shadow is matte, just so you know!

2010-05-18 @ 09:30:37
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Purity

*rebecca cake: Jag är också jättesugen att beställa därifrån, är riktigt sugen på dom pressade skuggorna efter att ha fått prova dessa! Älskar färgintensiteten men tycker det är jobbigt att behöva arbeta på en klistrig bas =/



Linda: =D



Fridde: Haha =P



Sexy Sadie: The pressed version is nice aswell, allthough I really like that this one has shimmer. The only reds I've found prevously are mattes!



Mika: Det tycker jag du är värd!



Potatisbruden: Eller hur!



Sofia: Ja, är man ett fan av att använda klistriga ögonskuggsbaser tror jag de här verkligen kan vara en vinnare!



Maggie: Maybe det är för att jag recently har changeat texten i bloggen till English? ;) Jag ska testa Lumi som highlighter nån dag, den verkar vara kanon till det!*

2010-05-18 @ 17:24:52
URL: http://purity.webblogg.se/
Steph

Holy crap. Asylum är exakt vad jag letat efter men inte lyckats hitta hur länge som helst nu. Bristen på snygga röda skuggor som inte drar åt orange är påtaglig. Någon aning om vad frakten går på därifrån? : o

2010-05-21 @ 23:48:15

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy