Purity undrar: Vad har du med dig i beautyväg när du reser?



 

 

Vad har du med dig i beautyväg när du reser? Tar du med dig allt för säkerhets skull, eller reser du så lätt som möjligt?

 

 

Mitt svar: Det beror helt på vart jag ska och hur länge jag kommer vara borta ;) På solsemestern har jag gärna med mig så lite som möjligt; concealer, tinted moisturiser, mineralpuder, brynskugga, mascara, rouge och läppglans är det mesta jag orkar bära en varm sommardag. Ska jag på weekendresa så brukar jag välja ut några ögonskuggor, läppstift och rouge som jag vet att jag brukar använda ofta, tillsammans med mina basprodukter som foundation, concealer, puder, brynskugga, ögonskuggsbas, eyeliner och mascara. Jag tycker det är jättesvårt att sminka mig i dåligt belysta badrum nu när jag vant mig vid min superbra belysning vid sminkbyrån, så jag gör det oftast så enkelt som möjligt för mig när jag reser. Övriga skönhetsprodukter som alltid får följa med på resan är deo, duschkräm, schampo och balsam, hårspray och mousse, ansiktsvårdsprodukter och ansiktskräm, makeupremover, hudkräm och eventuellt solskyddsfaktor.

 




 

 

 

 

Purity asks you: What beauty products do you bring when travelling? Do you bring everything or do you like to travel light?

 

 

My answer: It depends on where I'm going and how long I will be gone ;) when going on a beach vacation, I usually bring as little as possible; concealer, tinted moisturiser, mineral powder, brow shadow, mascara, blush and lipgloss is the most makeup I wear a hot summer day. If I'm going on a weekend trip I choose some eyeshadows, lipsticks and blushes that I know I usually use a lot, together with my base products such as foundation, concealer, powder, brow shadow, eyeshadow base, eyeliner and mascara. I think it's so difficult to do my makeup in bad bathroom lighting now that I'm used to my awesome lights at my makeup unit, so I tend to make it simple for myself when travelloing. Other beauty products that I always bring when travelling are deodorant, shower creme, shampoo and conditioner, hair spray and mousse, skincare products and moisturiser, makeup remover, body lotion and perhaps some sunscreen.





Agnes

Alldeles för mycket! Halva min resväska består ofta av necessär. Men jag håller med solsemester blir det inte så mycket. En weekendresa däremot blir det ganska mycket...



2010-03-07 @ 11:59:08
Pernilla

Håller med Agnes, det brukar bli alldeles för mycket! Åker jag iväg med bil kan jag ta med mig mycket men flyger jag vill jag ju köpa saker där också och inte lägga hela vilkten på smink.



Men basprodukter följer alltid med och sen har jag köpt några olika paletter från tex Urban Decay som innehåller många olika skuggor men inte tar så stor plats. Då kan man variera mycket.

2010-03-07 @ 12:22:08
Maria

jag har alltid med mig ansiktsvårdsprodukter och ansiktskräm, makeupremover, hudkräm, solskyddsfaktor, deo, duschkräm, schampo och balsam

och i smink väg så har jag: foundation, concealer, puder, eyeliner och mascara.... så det blir inte så mycket...allt får plats i en mellan stor necessär.

2010-03-07 @ 13:03:43
URL: http://lilliss84.blogspot.com/
bella

Helst vill jag ha allt, i alla fall till underlaget. Men det jag absolut vill ha med mig till en öde ö typ är brynpenna, mascara och fransböjare.

2010-03-07 @ 15:02:50
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Alexandra

Jag undrar vart jag kan köpa Mac's lipstick Big Bow från Hello Kitty (09) snälla kan du svara i ett inlägg? Skulle betyda jättemycket!

2010-03-07 @ 15:45:06
Purity

Alexandra: det går tyvärr inte att köpa längre i butik. Ebay finns ju, men risken är stor att du får ett fejk-stift då eftersom hello Kitty-kollektionen är piratkopierad till vansinne =/ kolla om säljaren my_boo_kitty har det, hon är pålitlig, men i övrigt skulle jag inte våga köpa det på ebay om jag vore du.

2010-03-07 @ 16:09:23
URL: http://purity.webblogg.se/
Tintomara

Jag släpar alltid med mig alldeles för mycket smink när jag reser. Inbillar mig att jag kommer att ha mer tid att leka med sminket än vad jag har när jag är hemma, vilket dock sällan händer. :-)

2010-03-07 @ 17:47:10
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
Alexandra

Typiskt...Har letat som en galning efter just den färgen vääldigt länge och när jag till slut hittar den så finns den inte..Men vet du en väldigt liknande färg från något annat märke du skulle kunna rekommendera? =) Show orchid var ju lite fin annars..

2010-03-07 @ 20:01:36
Helena

Jag tar med min vanliga bas: foundation, puder, rouge, primer, mascara, kajal och eyeliner, och sen ett gäng skuggor och pigment, ev nått gloss el läppstift. Brukar alltid packa för mycket, men man vet ju aldrig.... Självklart har jag med rengöring och fuktkrämer också.

2010-03-07 @ 20:28:56
URL: http://sminkdiva.blogg.se/
Athena

Thank you for:

- your blog, you are very, very talented and gorgeous!!!!!! :)

- translating your posts into english so that we foreigners can undestand something



From a spanish fan :D

2010-03-07 @ 20:43:14
Linnea

Beror helt på var resan går och hur långt. Men som nu när jag ska backpacka i SOA tänkte jag bara ta med mascara, brynskugga, rouge och någon sample burk pigment. För att kunna vara lite extra "fin" någongång :)

Men kommer nog väldigt sparsamt användas.

2010-03-08 @ 10:21:19
URL: http://linneadaisy.wordpress.com/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy