NYX Lime Sparkle


Lime Sparkle är det sista lacket ut att testas av de tre NYX-lacken jag beställde för ganska länge sen. Lime Sparkle är ett skirt, limegrönt jellylack som är fullspäckat med små glitterpartiklar. Precis som med de andra två NYX-lacken jag har, Jungle och Las Vegas, så kräver det ganska många lager för att bli täckande; jag har fem lager på naglarna och man kan fortfarande se lite VNL (visible nail line). Har man bara tålamod att lacka många lager så blir det riktigt riktigt fint på naglarna! Nästa gång kommer jag nog däremot lägga det över ett krämlack för att få mer täckning med färre lager. Jag toppade med ett lager Seche Vite för att genomtorka alla lager och för att släta ut ytan på lacket.












In English: Lime Sparkle is the last to be tried out of the NYX polishes I ordered quite a while ago. Lime Sparkle is a sheer, lime green jelly polish chock full of tiny glitter. Just as with the other two NYX polishes I own, Jungle and Las Vegas, it need quite many layers to reach a decent ammount of coverage; I'm wearing five coats and you can still see some VNL (visible nail line). If you have the patience to put on that many layers, it's gorgeous on the nails! I'll probably apply it on top of a creme polish the next time I use it though to get more coverage in less coats. I topped it with a coat of Seche Vite to speed dry all the coats and to make the surface even.




Eleni

Härligt med så mycket grönt i bloggen. Känns så vårigt! :)

2010-03-30 @ 16:36:39
URL: http://elenisen.blogspot.com
Josephine

Åh, vilket fint lack! =)

2010-03-30 @ 16:43:49
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Purity

Eleni: Ja visst, grön är en sån solklar vårfärg!



Josephine: Tack!

2010-03-30 @ 20:15:12
URL: http://purity.webblogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Ååh vad fint det var! Gröna lack med glitter, skimmer eller lyster är sååå fint :)

Nu är jag ännu mer övertygad att jag vill köppa det här lacket från CherryCulture, tack för dina swatches! :D

2010-03-30 @ 20:37:51
URL: http://michilicious.blogg.se/
Zizzie

Oj, det ser ju helt fantastiskt ut! Vilken grym grönfärg! Jag lägger till den på min önskelista nu :)

2010-03-30 @ 23:54:06
URL: http://zizzie.blogg.se/
Purity

Potatisbruden: Gröna lack är min favoritfärg, loves it!



Zizzie: Kul att du gillade det!

2010-04-01 @ 12:33:11
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy