NYX Jungle


Det blir mycket nagellack här på bloggen nu, så jag ber om ursäkt till er som inte är speciellt intresserade av detta ämne. Mer smink utlovas i helgen!

Ungefär samtidigt som jag fick hem mina lack från transdesign så trillade även ett paket från cherry culture in, innehållandes tre nagellack från budgetmärket NYX. Det NYX-lack jag valde att testa först heter Jungle, som är ett så kallt glass fleck-lack. Basen är djupt turkosblå och skimrar i grönt och guld, med en finish som inte är helt täckande utan låter den egna nageln lysa igenom till viss del. Det här är nog den mest fantastiska färg jag någonsin har sett, jag kan inte sluta stirra på det! Formulan är helt underbar att jobba med också; trots att lacket är så skirt och det krävs minst 4 lager för att få det täckande så torkar det helt fenomenalt snabbt till en yta som är både hård och slitstark. Jag toppade med ett lager Seche Vite däremot, för jag är lat och orkar inte ens vänta på att ett lack med snabb torktid ska torka av sig självt =P Älskar du gröna och blåa lack är Jungle nästan ett måste, och gillar du inte skira lack går det alldeles utmärkt att applicera det över ett mer täckande blått eller turkost lack.












In English: There's a lot of nailpolish on the blog right now, so I apologize to you readers that aren't that interested in this subject. I'll post more makeup related things during the weekend!

About at the sime time as I got my polishes from transdesign, I also got a package from cherry culture containing three polishes from the drugstore brand NYX. The NYX polish I chose to try out first is called Jungle, which is a so called glass fleck polish. The base is a deep turquoise, topped with lots of green and gold shimmer, and the finish is not entirely opaque. This is probably the most amazing colour I've ever seen; I can't stop staring at it! The formula is excellent aswell, even though that the polish is pretty sheer and needs at least for coats, it dries really fast into a hard and durable finish. I did top it with a coat of Seche Vite though, because I'm lazy and can't even wait for fast drying polishes to dry by itself =P If you like blue and green polishes, Jungle is a must-have, and if you don't like sheer polishes it works great to layer it over a more opaque turquoise or blue polish!





Kerstin

Tokfint! Lite som en blåvariant av Golden Dragon från Gosh.

2010-02-05 @ 18:09:05
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Anonym

Lite Avatar-ig. Ja, det var det första jag tänkte på när jag såg bilderna.

2010-02-05 @ 22:08:05
Ninni

Jättefint lack! Men herregud! Du är ju skadad!

2010-02-05 @ 22:48:50
Lina

Men vilket underbart lack. Det påminner faktiskt om Avatar, och jag älskar den filmen :) Du kanske kan tipsa om ett nagellack du tror skulle bli snyggt under, gärna både blått och turkost!

2010-02-05 @ 23:58:07
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Purity

Kerstin: Har inte sett det, ska genast spana in!



Anonym: ja, nu när du säger det så!



Ninni: Jag har skurit mig på en skärva från en trasig blomkruka som ena kissen rev ner på golvet... Farligt att ha katter!



Lina: Will do, kan fixa lite jämförelsebilder på Jungle över olika lack idag!

2010-02-06 @ 10:38:19
URL: http://purity.webblogg.se/
Therése (Heartcore)

Tänkte också på Golden Dragon som jag har, fast här träder den turkosblå underfärgen fram mer. Snyggt :)

2010-02-06 @ 11:00:17
URL: http://www.heartcore.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy