Era frågor, mina svar! 10/3-2010


Här ser ni de fyra senaste frågorna, samt mina svar, ni läsare har ställt till mig via bloggsvar. Vill du ställa en fråga? Frågelådan hittar du en bit ner i vänsterspalten!

In English: Here are the latest four questions, and my answers, that you readers have asked me through bloggsvar. Do you want to ask me a question? You can find the question box in the left sidebar!





för en timma sen:
tjänar du pengar på din blogg, isf hur mkt i månaden? :D
— Jag har några småannonser som ger några få kronor i månaden, men i övrigt tjänar jag i princip inga pengar och så gott som alla produkter jag testar har jag köpt själv.

In English: Do you make any money from blogging, and if you do, how much each month? :D
I have a couple of small ads that bring in a small sum each month, but other than that I don't make any money and I buy almost all products I try myself.


för 3 timmar sen:
Jag funderar på att köpa Ripe Peach Blush Ombre, men jag har ingen bra blushbrush mer än en ganska vanlig rund oproffsig. Ska jag köpa den eller ska jag vänta? Jag är egentligen ingen blushperson men den ser faktiskt rätt snygg ut! Kanske du kan visa den hur den ser ut i ansiktet?
— Eftersom ripe peach är limited edition och är väldigt hett eftertraktat, tror det är slutsålt redan på många ställen, så skulle jag köpa det så fort som möjligt om jag var du. Jag la upp en FOTD i förra veckan som heter ripe peach, där kan du se hur det ser ut i ansiktet. Just rouge brukar vara svårt att fånga på bild däremot, det syns bättre på kinden i verkligheten!

In English: I'm thinking about getting Ripe Peach Blush Ombre, but I don't have a good blush brush other than a pretty simple round one. Should I get it or should I wait? I'm really not a blush girl but it looks pretty nice! Could you show how it looks on the cheeks?
Since Ripe peach is limited edition and very sought after, I think it has been sold out at several counters already, I would get it as fast as I could if I were you. I posted an FOTD last week called ripe peach where I'm wearing it. Blush has a tendency to be a bit photo shy though, it's more obvious on the cheeks in real life!


Greeds för 7 timmar sen:
Hej, vill bara tala om att din blogg är super!! Vad för penslar använder du för att applicera ögonskygga och sota med?
— Hej och tack så mycket! Jag använder penslar från MAC till ögonskugga. Mina favoriter är 239, 214 och 213 till applicering, och 217, 224, 226 och 222 till toning/sotning.

In English: Hi, I just wanted to tell you that your blog is great!! What brushes do you use for applying and blending eyeshadow?
Hi, and thank you! I use MAC brushes for eyeshadow. My favourites are 239, 214 and 213 for applying and 217, 224, 226 and 222 for blending.


Potatisbruden, <3 x3 för 4 timmar sen:
Vad är din favoritsminkning, färger och så, på dig själv?
— Jag är väldigt svag för sotningar, men jag älskar också färgglada ögonsminkingar och färggranna läppar. Så det beror väldigt mycket på humör och tid på året!

In English: What is your favourite makeup, colours and such, when doing makeup on yourself?
I'm very fond of smokey eyes, but I also love colourful eye makeup and lips. So it depends a lot on my mood and the time of the year!





HM

NK bör ha några Ripe Peach, om man är där när de öppnar på måndag.

2010-03-10 @ 23:05:43
Emilie

den där frågelådan är ganska kul :D



Förresten så har min kusin med sig min önskelista till New york nu, en studio sculpt concealer (nw15 fick det bli efter mycket om och men), en fludline blacktrack och mineralize eyeshadow duo sea & sky - rena idiotin att inte köpa den när hon är där, jag menar, 210 respektive 145 spänn diskuterar man inte ;D Sedan skickade jag ett akutsms till henne innan hon åkte att hon gärna fick kolla efter en UDPP till mig ;D

2010-03-12 @ 11:09:25
URL: http://vintertroll.blogg.se/
SaintBella

Meh, skulle också göra mig en frågelåda men så måste man bli inbjuden! Kasst!

2010-03-15 @ 16:11:56
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Purity

HM: Dom gick åt riktigt snabbt...



Emilie: Oooh, hoppas hon får tag på dina goodies!



SaintBella: Har mailat dig på FB =)

2010-03-15 @ 18:11:08
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy