Clinique Even Better Clinical Dark Spot Corrector


I förra veckan blev jag inbjuden till min allra första pressvisning, som jag dessvärre inte kunde gå på eftersom jag befann mig i Åre då. Himla typiskt! Clinique som höll i pressvisningen var däremot gulliga nog att skicka pressmaterialet åt mig istället med information om deras nya hudvårdsprodukt; Even Better Clinical Dark Spot Corrector.



Even Better Clinical Dark Spot Corrector är ett serum som effektivt hjälper till att sudda ut ojämn hudton, mörka pigmentfläckar och acneärr. Så här skriver Clinique själva om produkten:


"Med effektiv och målinriktad hudvård kan mörka missfärgningar orsakade av många års solskador, miljöpåverkningar eller acneärr motverkas på flera nivåer. Even Better Clinical Dark Spot Corrector hjälper till att förebygga utvecklingen av nya mörka fläckar, precis som den löser upp existerande pigmentfläckar och sprider dem till ”melaninstoft” som sedan skonsamt exfolieras bort så att huden blir klarare.

Produkten passar alla oavsett hudfärg och har visat sig kunna ge extraordinära resultat. En förbättring av hudens klarhet och utstrålning upplevs omedelbart. Över tiden blir huden jämnare och får ökad lyster. Även riktigt mörka fläckar kan man se en förbättring på redan efter fyra veckors användning.


Even Better Clinical Dark Spot Correctorger synliga och effektiva resultat, trots att  formulan är mild och skonsam. Detta lätta serum, som kan kombineras med andra produkter, kan användas i längre perioder utan risk för irritationer, rodnader, torrhet och ojämnhet som kan bli en följd av receptbelagda produkter mot pigmentfläckar. Huden blir jämn och silkesmjuk.


Allergitestad. 100% oparfymerad. Oljefri."


Själv har jag lite problem med acneärr (och skulle inte tacka nej till lite ökad klarhet och lyster), och min mamma har en del pigmentfläckar, så jag hade tänkt att testa serumet på oss båda under fyra veckors tid (eller så länge flaskan räcker). Jag återkommer alltså med en recension om några veckor =)

Even Better Clinical Dark Spot Corrector finns att köpa i butik från och med den 15 mars och kostar ca 475 kr.








In English: Last week I got my very first press launch invitation, but since I was on vacation I couldn't attend it =( Clinique, who was hosting the event, was nice enough to send me the press information though, so today I got information about their new skincare product in the mail; Even Better Clinical Dark Spot Corrector.





Even Better Clinical Dark Spot Corrector is a serum which helps erasing uneven skintone, pigmentation spots and acne scars. This is how Clinique describes the product:


"With efficient and targeted skin care, dark discoloration caused by years of sun damage, acne scars and environmental impacts can be countered on several levels. Even Better Clinical Dark Spot Corrector helps prevent the development of new dark spots, just as it dissolves existing pigmentation spots and distributes them to "melanin dust", which is then gently exfoliated away to make the skin clearer.

The product is suitable for all skintones and has proven to give extraordinary results. An improvement in skin clarity and radiance is shown immediately. Over time, skin becomes smoother and an improved glow. You can see improvement even in really dark spots after four weeks of use.

Even Better Clinical Dark Spot Corrector gives visible and effective results, even though the formula is mild and gentle. This light serum, which can be combined with other products, can be used for extended periods without risk of irritation, redness, dryness and roughness, which may be a result of prescription products to combat hyperpigmentation. The skin becomes smooth and silky.

Allergy Tested. 100% unperfumed. Oil-free. "


I've got problems with old acne scars (and wouldn't say no to overall clearer skin), and my mum has a couple of pigmentation spots, so I thought I'd try out the serum on both of us during four weeks (or as long as the bottle will last). I'll be back with a review in a couple of weeks =)

Even Better Clinical Dark Spot Corrector is available in Sweden as from March 15th and costs 475 SEK.





Maggie Makeup Addict

Ska bli spannande att lasa recensionen pa den sen!

2010-03-16 @ 08:17:05
URL: http://www.maggiemakeupaddict.com
Emma

Ohh ja tack. Ser fram emot recensionen. Hoppas hoppas hoppas den fungerar =)

2010-03-16 @ 09:11:14
URL: http://beautybyemma.wordpress.com
Fröken Frodig

Denna serien är jag nyfiken på! Har en hel del acneärr och pigmentfläckar så jag längtar redan till recensionen :)

2010-03-16 @ 21:25:20
beautymuffin

Låter väldigt intressant, jag har själv problem med acneärr, så jag väntar nyfiket på en recension om det är något att ha kanske! :)

2010-03-17 @ 14:01:56
URL: http://beautymuffin.blogg.se/
Purity

Maggie: =D



Emma: Jag med!



Fröken frodig: Jag hoppas att den fungerar som utlovat, har höga förhoppningar!



beautymuffin: Håller tummarna att det funkar!

2010-03-18 @ 13:53:06
URL: http://purity.webblogg.se/
louise

hur blev resultatet? vill verkligen testa denna så att jag kanske kan få bort någraq av mina alla acne ärr.



MVH louise

2010-04-18 @ 12:18:46
URL: http://loisy.blogg.se/
Purity

lousie: jag kom igång lite sent med testet, men en recension kommer så fort som möjligt!

2010-04-18 @ 13:04:55
URL: http://purity.webblogg.se/
Världens bästa Nina

Har jag missat resultatet, eller har det inte blivit publicerat? :S

2010-08-07 @ 16:43:27
URL: http://snottra.blogg.se/
Ann

hej!



Hittade ingen recension som du har skrivit om denna produkt,tänkte höra hur det går med den? Bleker den verkligen acneärr? Har nämligen problem med det!



Stort tacksam för svar :)

2011-04-12 @ 13:32:21
Purity

Nina och Ann: recensionen hittar ni här: http://purity.webblogg.se/2010/june/purity-recenserar-clinique-even-better-clini.html

2011-04-12 @ 17:27:10
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy