Purity recenserar: Clinique Even Better Clinical Dark Spot Corrector


Den här recensionen hade jag tänkt skriva för ett bra tag sedan, men annat har kommit mellan hela tiden. Nåja, bättre sent än aldrig, eller hur? =)





Even better clinical dark spot corrector är ett serum som ska hjälpa till att jämna ut hudtonen och ta bort mörka pigmentfläckar och acneärr. Jag skrev lite mer utförlig info om produkten i det här inlägget, och har nu efter mycket om och men hårdtestat den på både min egen hy och har låtit min mamma testa den på sina pigmentfläckar som hon har i ansiktet.

Både jag och mamma upplevde exakt samma sak med det här serumet - absolut ingenting hände med de mörka fläckarna, trots att vi använde serumet morgon och kväll dagligen under fyra veckors tid. Jag tog tyvärr inga bilder på mig själv, men dokumenterade hur mammas kind såg ut före och efter hon hade använt Even better clinical dark spot corrector:







Som ni ser så har det hänt absolut ingenting - om något så ser fläckarna ut att ha blivit aningen värre, men det kan bero på hur kamerans inbyggda blixt föll vid fototillfället också. Himla trist tycker jag, då jag vet att en sån här produkt som verkligen fungerar är starkt efterlängtad hos många av er där ute...

 

Pris: 475 kr

Betyg: 1/5

 

 

 

 

In English: I was going to write this review a long while ago, but other things have come up that have delayed it... Oh well, beter late then never, right? =)

 

Even better clinical dark spot corrector is a serum that is supposed to help even out the skintone and erase dark pigmentation spots and acne scars. I wrote a bit more about the product itself in this post, and I have now finally tested it thoroughly on both my own skin and have let my mum use it on her dark pigmentation spots.

 

Both me and my mum experienced the exact same thing with this serum - absolutely nothing happened with the dark spots after using the serum twice a day during four weeks time. Unfortunally, I didn't document my own skin, but I took some pictures of my mum's skin before and after using Even better clinical dark spot corrector:

 

 

 

(Before - After)

 

 

As you can see, absolutely nothing happened - if anything, the spots look like they have gotten even worse, but that can also be because of how my camera's built-in flash hit when taking the picture. I would have loved to see this product work, because I know that many people out there are looking for a product like this that acctually makes a difference to their skin!

 

Price: $49.50

Rating: 1/5





Emilie

För de pengarna är det verkligen tråkigt att det inte fungerar bättre. Det måste vara jobbigt för de som verkligen tror på de här revoultionerande produkterna och sen så är det världens failgrej. Jag tyckte att efterbilden såg värre ut än förebilden - om det har att göra med blixten att göra vet jag ju inte riktigt, men det var i alla fall den uppfattningen man fick när man såg bilderna framför sig sådär bara.



Jag hade nog inte lagt ut de pengarna på en sådan produkt ändå, men det är "kul", om man nu kan säga kul om saken, att se en recension som inte skriker hallelulja moment om allting. Fint sanna! :)

2010-06-09 @ 20:13:11
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Anonym

jag har själv använt serumet ett tag och tyckt att det fungerat bra på små missfärgningar som funnits på huden i ett antal år, till följd av gamla klämda finnar. synd att ni inte märkte någon förbättring. det man ska tänka på är att om man är i solen utan solskydd så är det inte mycket som serumet kan göra för att minska pigmentfläckarna.

2010-06-09 @ 20:34:51
Purity

Emelie: Ja, jag tycker detsamma. Det hade ju verkligen varit kanon om den hade funkat som den skulle!



Anonym: Kul att höra att det fungerade bättre för dig!

2010-06-09 @ 22:01:47
URL: http://purity.webblogg.se/
Linda

gud vad tråkigt! jag som verkligen hade hoppats på att den skulle funka! :(

2010-06-10 @ 09:23:56
URL: http://mejkapp.devote.se/
Pinch

What a bummer! :/

2010-06-10 @ 10:00:05
URL: http://pinchypea.ch
Anonym

thanks for your review, i was thinking of getting this product but lucky me, i check your blog regurarly and realised i should save my over $40 :)Thanks again, i love your blog

2010-06-10 @ 13:10:41
Maggie Makeup Addict

Okej när produkter inte är så bra, men det här var verkligen pinsamt hur effekten lyste med sin frånvaro!

2010-06-10 @ 22:42:49
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Purity

Linda: Ja, jag blev lite besviken jag med! =/



Pinch: I know! =(



Anonymous: Thanks for reading, glad to be of help! =)



Maggie: Ja, jag trodde verkligen att det skulle synas någon liten skillnad i alla fall =(

2010-06-11 @ 14:55:21
URL: http://purity.webblogg.se/
Världens bästa Nina

Aah, bara en simpel sökning så dök det upp. :D

2010-08-07 @ 16:44:58
URL: http://snottra.blogg.se/
Maria

Tack för recensionen, har själv varit intresserad av den här produkten, men nu vet jag bättre än att slösa pengar på den.. Men attans ändå, hade hoppats på att äntligen hitta en mirakelprodukt..

2011-04-21 @ 09:39:03
URL: http://marvelicious.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy