Quick eyes - Peach melba


Något många av er har efterfrågat här på bloggen är fler tutorials på sminkningar. Tyvärr hinner jag inte göra tutorials speciellt ofta då det tar väldigt lång tid att fota varje moment till en hel ansiktssminkning, redigera en hel hög med bilder och skriva text till dessa. Därför hade jag tänkt starta en ny serie här på bloggen med mini-tutorials på mer eller mindre enkla och snabba ögonmakeuper och läppkombinationer - Quick eyes och Quick lips. Först ut tänkte jag visa er hur man lägger en ögonmakeup i persikotoner, som är särskilt snyggt så här på sommaren om ni frågar mig!


In English: Something that many of you have requested to see more of here on the blog are makeup tutorials. Unfortunally, I rarely have the time to do them very often since it takes a really long time to take pictures of each step in a full face makeup, editing all the pictures and write the text. So I thought I'd start a new series here on the blog with some mini tutorials of more or less fast and easy eye makeup and lip combinations - Quick eyes and Quick lips. In this first entry, I'll show you how to apply a peach eye makeup, that looks especially great in the summer if you ask me!







Produkter / Products
  • Urban Decay eyeshadow primer potion
  • MAC eyeshadow - off the page
  • MAC eyeshadow - coppering
  • MAC eyeshadow - paradisco
  • MAC eyeshadow - nanogold
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • e.l.f. cream eyeliner - black
  • MAC kohl power pencil - feline
  • MAC studio fix lash mascara - black fix
  • H&M eyebrow fix
Verktyg / Tools






Steg 1: Lägg en ögonskuggsprimer på hela ögonlocket, från frans till bryn. Jag använder mig av Eyeshadow primer potion från Urban Decay (UDPP).

Step 1: Apply an eyeshadow primer on the entire lid, from lash to brow. I use Eyeshadow primer potion from Urban Decay (UDPP).





Steg 2: Packa på en orange ögonskugga på det rörliga locket med en tät, platt ögonskuggspensel. Här har jag använt ögonskuggan Off the page och pensel #239, båda från MAC.

Step 2: Pack on an orange eyesnadow on the lid with a dense, flat eyeshadow brush. I've used the eyeshadow Off the page and #239, both from MAC.





Steg 3: Lägg en korall/persikofärgad ögonskugga i globlinjen och en bit upp mot brynbenet med en mjuk, fluffig pensel för en tonad övergång. Jag har använt ögonskuggan Paradisco och pensel #224, båda från MAC.

Step 3: Apply a coral/peach eyeshadow in the crease and up towards the brow bone with a soft, fluffy eyeshadow brush for a nice gradient. I've used the eyeshadow Paradisco and brush #224, both from MAC.





Steg 4: Lägg en kopparfärgad ögonskugga i globlinjen och det yttre v:et med samma fluffiga pensel som i tidigare steg. Jag har använt ögonskuggan Coppering från MAC.

Step 4: Apply a copper eyeshadow in the crease and outer v with the same fluffy brush as in the previous step. I've used the eyeshadow Coppering from MAC.





Steg 5: Lägg en ljus, skimrig highlighterskugga på brynbenet och i den inre ögonvrån med en fluffig pensel. Jag har använt ögonskuggan Nanogold och pensel #217, båda från MAC.

Step 5: Apply a light, shimmery highlighter eyeshadow on the brow bone and inner corner of the eye with a fluffy brush. I've used the eyeshadow Nanogold and brush #217, both from MAC.





Steg 6: Lägg samma kopparfärgade ögonskugga som du la i globlinjen längs de yttre två tredjedelarna av undre fransraden med en tät pensel. Jag har använt #214 från MAC.

Step 6: Apply the same copper eyesahdow that you used in the crease along the outer two thirds of the lower lash line with a dense brush. I've used MAC #214.





Steg 7: Fyll i ögonbrynen, lägg en svart ögonpenna på nedre vattenlinjen och måla en eyelinervinge med svart eyeliner längs övre fransraden. Brynen har jag fyllt i med ögonskuggan Concrete och pensel #208 från MAC, pennan på vattenlinjen är MAC Feline kohl power pencil och eyelinern har jag målat med e.l.f. black cream eyeliner och MAC #208.

Step 7: Fill in your brows, apply a black pencil on the lower waterline and draw a winged eyeliner with black eyeliner along the upper lash line. I've filled in my brows with the eyeshadow Concreate and brush #208 from MAC, the pencil on the lower waterline is MAC feline kohl power pencil and I applied the eyeliner with e.l.f. black cream eyeliner and MAC #208.







Steg 8: Måla två lager mascara och fixera brynen med genomskinlig brynfix. Borsta igenom fransar och bryn med en spolborste eller en gammal rengjord mascaraborste. Jag har använt borste #204 från MAC.

Step 8: Apply two coats of mascara and fix your brows with clear brow fix. Brush through your lashes and brows with a spool brush or an old clean mascara wand. I've used brush #204 from MAC.







Viktoria

Snyggt, måste verkligen kolla in coppering! Hoppas man kommer iväg till sthlm eller gbg :D Skoj med mini tutorials :D mkt bra :D

2010-06-14 @ 13:11:22
Emma

Snabbt och bra sätt att visa en snabbis på :)

2010-06-14 @ 16:25:38
URL: http://emla82.blogspot.com
Sexy Sadie

Kjempebra og det her er jo en teknikk som kan brukes på flere fargekombinasjoner.



Tusen takk og ha en fortsatt fin kveld.

2010-06-14 @ 18:18:13
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Sminkan

Jättesnyggt!!!

2010-06-14 @ 20:17:54
URL: http://sminkan.blogg.se/
Kerstin

Ursnyggt! Jag har känt ett stort sug efter korall på sistone, det avtar inte direkt av denna fina sminkning =)

2010-06-14 @ 20:23:14
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Helena

snyggt och vilka härliga färger

2010-06-14 @ 20:46:30
URL: http://sminkdiva.blogg.se/
Maggie Makeup Addict

Härlig tutorial! Enkelt att läsa och följa och otroligt inspirerande... som alltid! ;D

2010-06-15 @ 00:38:05
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Andrea

Awesome idé! Mycket enklare för dig, men lika bra för oss,läsare, tutorial som quick eyes eller quick lips :)

2010-06-15 @ 00:43:02
Emilie

om jag hade haft några snygga pärsikofärgerkorallwhatever hade jag kastat mig över dem direkt och gjort en likadan sminkning :P Jättefin tutorial och bra idé om hur du ska lägga upp det :)

2010-06-15 @ 15:53:56
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Viktoria: Tack! Coppering är en fantastisk skugga



Emma: Tack, vad kul att du tyckte att den var bra!



Sexy Sadie: Tack, vad glad jag blir!



Sminkan: Tack!



Kerstin: Ja, jag får också ett korallsug på sommaren, det är sjukt snyggt!



Helena: Tack ska du ha!



Maggie: Tack sweetie! Kul att du gillade den =D



Andrea: Tack, kul att du uppskattar upplägget! =)



Emilie: Tack så mycket =)

2010-06-15 @ 23:16:02
URL: http://purity.webblogg.se/
Sofia (nibblah)

Så fint! Färgerna passar så bra till dina ögon också :)

2010-06-19 @ 11:38:02
Maja Kristine Berggren

Utrolig kult at du tar bilde for hvert steg!!!:)

2010-09-08 @ 22:41:48
URL: http://majakristine.com/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy