Tropic breeze


En riktig sommarkombo när det kommer till ögonmakeup är gult, grönt och turkost - superfint till solbrännan! Jag missbrukar korallrouge och persikorosa läppar till min solbrända hy, för det är då det ser som allra finast ut på mig, tycker jag.


Ansikte / Face
  • MAC Prep + prime skin
  • MAC select cover up concealer - NW20 + NW35 (50/50 mix)
  • L'oréal studio secrets high definition smoothing foundation - warm chocolate (for sculpting)
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MAC blush ombre - ripe peach
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • MAC eyeshadow - lucky green
  • MAC eyeshadow - cool heat
  • MAC eyehsadow - wisteria
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC penultimate brow marker - universal
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC kohl power pencil - feline
  • MAC chromaline - black black
  • MAC opulash mascara - bad, bad black
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - ever hip
  • MAC cremesheen glass - richer, lusher















Skuggornas placering: goldmine på inre tredjedelen av ögonlocket och i den inre ögonvrån, lucky green på resten av det rörliga locket och längs den undre fransraden. Cool heat i globlinjen och det yttre v:et samt längs den undre fransraden, wisteria för att tona cool heat uppåt och utåt. Shroom som highlighter på brynbenet.






In English: A real summer combo for eye makeup is yellow, green and turquoise - gorgeous match for tanned skin! I abuse coral blush and peachy pink lips with my tanned skin, because that's when it looks its best on me, if you ask me.

Shadow placement: goldmine on the inner third of the lid and in the inner corner of the eye, lucky green on the rest of the lid and along the lower lash line. Cool heat in the crease and the outer v and along the lower lash line, wisteria to blend cool heat outwards and upwards. Shroom as a highlighter on the brow bone.




Emma

Lucky Green är en så underbar ögonskugga, gillar den verkligen. Läpparna är inte dumma de heller :)

2010-07-22 @ 11:33:54
URL: http://emla82.blogspot.com
Lina

Supersnyggt!

2010-07-22 @ 13:45:48
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Michilicious ~

Vad fin sminkning! :3

2010-07-22 @ 15:22:07
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Kati

Sjukt fint!!!

Jag har fråga om jag är nc20 vilken ska jag välja då om jag vill ha concealer, för att täcka mina "under eye cirkles"alltså mörkare än min foundation eller ljusare???

2010-07-22 @ 16:19:01
peachgirl

Superfint! Jag tycker det här var extra smickrande mot din ögonfärg, väldigt intressant med det guldiga.

2010-07-22 @ 17:41:05
Elokitti67

I love the way you apply makeup. I come often to your blog to find inspiration. This makeup is great, I love the color combination.

2010-07-22 @ 20:03:26
URL: http://misskitti67.skyrock.com/
Sexy Sadie

Kombinasjonen fikk øyefargen din til å synge.

2010-07-22 @ 22:45:34
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Sublim

Jag tror det är omöjligt för dig att i n t e se fullständigt superfin ut hur du än bär dig åt!:)

2010-07-22 @ 23:27:01
URL: http://www.sublimt.se
Sminkan

Verkligen sommarfint!

2010-07-23 @ 14:45:07
URL: http://sminkan.blogg.se/
Purity

Emma: Jaa, visst är den fin!



Lina: Tack!



Michilicious: tack!



Kati: Välj samma nyans på concealer som du har på foundation - finns det inget som matchar exakt så välj hellre en aningen ljusare för att täcka mörka ringar.



peachgirl: tack ska du ha!



Elokitti67: Thanks hun, great to see you here!



Sexy Sadie: Tack så mycket!



Sublim: Awh, nu rodnar jag nästan här ju =D Tack!



Sminkan: Tack tack!

2010-07-23 @ 17:35:42
URL: http://purity.webblogg.se/
Pinch

Oh, I love it! You're so pretty Sanna :) I think if ever I saw you by accident I'd be staring :) Loving the lip combo, I thought it would be more coral with Ever Hip, but it's gorgeously pink :)

2010-07-23 @ 22:43:50
URL: http://pinchypea.ch
Veronica

Hej, du är asduktig ju! Snygg sminkning som vanligt (:



Hoppas du kan hjälpa mig, jag är en tjej med ett litet skönhetsproblem, eller snarare två:



Först ögonbrynen, jag har aldrig haft särskilt tunna bryn, och inte velat ha det, men en gång när jag plockade så märkte jag att jag hade plockat helt fel! Brynen var väldigt tunna längst ut, och jag hade plockat sönder formen eftersom jag hade plockat ovanifrån! Det var som hårlösa "fläckar" i början av brynen, inte så fint! Detta var för ca 1½ - 2 år sedan, o de har fortfarande inte växt tillbaka! Jag fyller i dom med brynpenna, men vad mer kan man göra?



Mitt andra problem (som känns mer pinsamt): En gång innan en fest för ca 1 år sen fick jag panik o trodde att jag hade mustasch, som jag såklart inte hade då, och rakade mig på överläppen! Sen gjorde jag det fler gånger, för jag var rädd att de skulle synas, blir stråna tjockare och mörkare av att rakas?



kram!

2010-07-24 @ 18:28:07
Sofia (nibblah)

Himla fin och ljus sminkning, du ser mjuk och ljuv ut, och så kommer dina ögon fram på ett väldigt fint vis! Älskar läpparna med, för den delen :)

2010-08-08 @ 22:25:27

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy