Skönhetsmyt #1




Skönhetsmyt #1 - "Det går inte att bära färgstarka ögon ihop med färgstarka läppar"


Klart det går, det finns inget som säger att du inte kan ha knallrosa läppar till ett par färgstarka ögon! Själv tycker jag att det är hur läckert som helst med riktigt tungt svartsotade ögon ihop med knallröda läppar á la Kat von D. Vill du däremot framhäva ögonen eller läpparna så hamnar oftast fokuset mer på det du vill framhäva om du tonar ner det andra.



 

 

 

Beauty myth #1: "I can't wear bold eye makeup with a bold lip"

 

 

Of course you can, there is nothing that says that you can't wear bright pink lipstick with a colourful eye makeup! Myself, I find it really hot with a really black smoky eye together with red lips á la Kat von D. If you want to enhance your lips or your eyes, however, it usually helps if you tone down the other.





Nina

Såg i ett gamalt inlägg av dig om Dermalogica där du berättade om en sida, Jersey beauty, är den sidan bra och säker? Har du handlat mycket där? Jag är lite nyfiken :)

2010-07-10 @ 10:59:23
URL: http://ninaslillablogg.blogspot.com/
Lisa

Jag har köpt grejer på Jerseybeauty. Den är säker :)

2010-07-10 @ 11:23:03
URL: http://lisacatlin.blogg.se/
Michilicious ~

Bra att du skriver detta ^^

2010-07-10 @ 13:23:34
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Honi

Det har jag också funderat över varför många säger det :) Skönhetsmyter är spännande. Typ "Man ska alltid testa foundation på armleden...". Ger ju ingen mening alls :p

2010-07-10 @ 15:56:04
URL: http://honi.blogg.se/
Anna

Jag brukar för det mesta bära sotade ögon och röda läppar och jag brukar få komplimanger...

Men jag tycker att röda läppar inte passar på mig sådär annars, vet inte vad det är :)

Kanske de är för rödblåa.. att jag kanske skulle behöva en röd som är en annorlunda röd :)



kram

2010-07-10 @ 16:35:38
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Purity

Nina: Jag har handlat flera gånger från jersey beauty, och jag håller med Lisa - det är en kanonbutik!



Michilicious: =)



Honi: Ja, skönhetsmyter finns det många av. Det där med foundationtestning är en riktig fetingmyt, det är väldigt sällan man har samma färg på kroppen som i ansiktet!



Anna: Testa ett rött läppstift med lite orange undertoner, det kanske funkar bättre för dig!

2010-07-14 @ 17:47:17
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy