MAC Mineralize skinfinish - Stereo Rose


Igår, den 8:e juli, var det meningen att MAC-kollektionen In the groove skulle komma upp i de svenska MAC-diskarna. Här i Stockholm hade ingen av de tre diskarna ens fått in kollektionen igår, men NK sa att de skulle få en stor leverans idag så jag ringde dom under eftermiddagen och då hade grejerna kommit in! Dock är de inte uppackade förrän tidigast imorgon, men de finns att handla om man frågar eftersom släppdatumet redan har passerat. Åhléns och PUB har ju samma lager så jag misstänker att det kommer dröja minst en vecka till där innan kollektionen kommer upp om man går efter tidigare statistik på hur ofta de får upp sommarkollektionerna i tid, det var samma sak förra året med Colour craft nämligen - i tid på NK, två-tre veckor sent på Åhléns och Kicks... Tyvärr vet jag inte om diskarna i Göteborg och Malmö har fått in kollektionen än, men är det någon som vet så får ni gärna lämna en kommentar!

Jag hade tyvärr ingen möjlighet att åka in och kika på kollektionen själv idag och är bortrest över helgen, men min snälla mamma kikade förbi på NK och köpte den produkt jag visste att jag verkligen ville ha och misstänker kommer ta slut väldigt snabbt - det korallrosa MSF:et Stereo Rose. Stereo Rose är en repromote från 2005, och originalversionen har sålts för hundratals dollar på eBay. Det är ett av MAC's mer pigmenterade MSF och har en ganska stark persikorosa ton med guldiga inslag. Det ger mer av ett glow snarare än skimmer eller glitter, och eftersom det är så pass pigmenterat går det att använda både som rouge, highlighter och ögonskugga. Love it, jag är riktigt glad att jag fick tag på ett ex!











Stereo Rose MSF swatched heavily on NW20 skin




Tänker ni handla något från In the groove? Är ni sugna på Stereo Rose, eller något av de andra MSF:en (Comfort, Petticoat och By candlelight)?




In English: Yesterday, on july 8th, was the original release date for the MAC collection In the groove at the Swedish MAC counters. None of the three counters here in Stockholm had even gotten the collection in stock yesterday, but the NK counter said that they were getting a huge delivery today so I called them this afternoon and it was in! They won't unpack it until tomorrow though, but everything's there and you can still shop if you ask since the release date was yesterday.

Unfortunally, I didn't have an opportunity to see the collection for myself today and I'm not in town during the weekend, but my sweet mum went to the NK counter and got me the one product that I was really certain of that I wanted, and suspect that it will sell out really quickly - the coral pink MSF Stereo Rose. Stereo Rose is a repromote from 2005, and the original version have been sold for hundreds of dollars on eBay. It's one of the more pigmented MSF's from MAC and it has got a pretty strong peachy pink tone with golden veining. It provides more of a glow than shimmer or glitter, and since it's so highly pigmented you can use it both as a blush, a highlighter or an eyeshadow. Love it, I'm really glad that I got ahold of one!

Are you planning to get anything from In the groove? Are you lusting for Stereo Rose or any of the other MSF's (Comfort, Petticoat and By candlelight)?




Emma

Så underbat snyggt, jag fick tag i ett ex. själv!! Jodå, det har kommit upp i Malmö. Gillar verkligen allt!

2010-07-09 @ 19:13:07
URL: http://emla82.blogspot.com
Lina

Jag har beställt lite grejor från USA och denna ingår förhoppningsvis därifrån men det sålde ju slut som smör i solsken så ja vi får se....annars så får jag hoppas på Åhlens helt enkelt. Kommer att vara bortrest till den 19 juli så innan dess blir det lite svårt att ta sig till sthlm. Den ser otroligt fin ut!

2010-07-09 @ 22:35:57
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com/
peachgirl

Nä jag tappade liksom sugen efter att ha sett swatches på originalet vs. det nya... Det enda jag fixat (genom en kompis) är cremesheen glass "you've got it" som är det lite "taupe"-färgade glosset. Får vänta en vecka på det men det är det värt för att slippa de svenska priserna (alltså HUR mycket dyrare är dom inte? jag blev helty paff när jag såg priserna på detta ytte-pytte gloss).

2010-07-09 @ 23:05:34
Linnea

Skulle jättegärna ha ett ex. men kommer nog inte ha möjlighet å tag på ett innan det tagit slut :(

2010-07-10 @ 00:35:31
URL: http://linneadaisy.wordpress.com/
Michilicious ~

Jaa, jag är sugen på In The Groove, men mer på läppglansen! Speciellt Chillin', jag MÅSTE ha den D:

2010-07-10 @ 13:26:20
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Cloé

I bought Stereo rose and Petticoat and they are just amazing! I'm in love with MSF

2010-07-11 @ 02:30:52
URL: http://c0c0666.blogspot.com
Sublim

I Göteborg är kollektionen försenad och kommer inte förrän i slutet av nästa vecka - om vi har tur! Var inne på Åhlens city idag och pratade med en tjej som jobbar där, hon var själv irriterad över att sakerna inte var på plats.

2010-07-11 @ 16:57:49
URL: http://www.sublimt.se
Camilla

Är den redan släppt!? "#¤"% Jag trodde inte den skulle komma ut förrän i Augusti eller den femtonde! Skönt att den inte har kommit till Göteborg ännu, då kanske det finns en minimal chans att få vantarna på Stereo Rose och Jazzed. Jag hatar när det flyter runt massvis av datum, och sedan, plötsligt så är kollektionen där och människor som bor långt bort har inte en chans innan det man vill ha är slutsålt.

2010-07-12 @ 01:10:40
Amandaauu

åå jag måste verkligen ha stereo rose! ska t sthlm på lördag så man får verkligen hoppas att den finns kvar! :)

2010-07-12 @ 14:15:55
Fieran

Fortunately the MAC stores in Oslo had them when I called up. Managed to pick up Petticoat instead of Stereo Rose.. since I'm an NW45 Petticoat seems to suit me better than Stereo Rose :)

2010-07-13 @ 12:56:13
URL: http://fieran.wordpress.com
Purity

Emma: Tack för infon!



Lina: Håller tummarna att du får tag på det!



peachgirl: sminkpriser över huvud taget är sjukt mycket högre här i Sverige, det är inte bara hos MAC. Kolla på nagellack, till exempel - ett OPI-nagellack kostar 40-50 kr i USA, i Sverige kostar det 150(!).



Linnea: Awh =( håller tummarna att du har turen med dig och får tag på ett!



Michilicious: Chillin' ser spännande ut, ska bli kul att se hur det ser ut på läpparna!



Cloé: great choices! I was thinking about getting petticoat but it's very similar to light flush, which I already own, so I only got stereo rose =)



Sublim: Ah, vad segt, hoppas dom får upp den snart. Så himla segt att inte veta säkert när grejerna kommer upp, då riskerar man ju att bli utan!



Camilla: MAC har ändrat släppdatumet från den 15:e till den 8:e. Jag håller med om att det är förvirrande!



Amandaauu: Hoppas du får tag på ett ex!



Fleran: Petticoat is gorgeous aswell!

2010-07-14 @ 17:51:14
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy