Purity recenserar: DuWop Mini venom trio


Har ni testat det kultförklarade plumpande läppglanset lip venom från DuWop? Jag fick ett litet minikit innehållandes tre olika varianter - lip venom, venom flash gold och venom flash silver - i goodiebagen från Kicks-pressvisningen. Fast ska jag vara ärlig ser de i princip identiska ut på läpparna, det är inte mycket skimmer och glitter i guld-och silvervarianterna... Miniflaskorna i mini venom trio mäter ca 4 cm höga, rymmer 1.5 ml/st och kommer förpackade i en tjusig plåtburk.



Mini venom trio: venom flash gold, lip venom, venom flash silver

 

 

Lip venom var den första lip-plumpingprodukten som kom ut på marknaden, och den plumpande effekten kommer ifrån essentiella oljor (glosset luktar som en blandning av örtte och jenka-tuggummi) som stimulerar blodcirkulationen i läpparna vilket ger läpparna en fylligare färg och form. Själva glosset är genomskinligt och ger ett svagt gloss till läpparna, och man känner av resultatet nästan omedelbart efter applicering - det sticker och kittlas lite i läpparna under ganska lång tid, läpparna får lite mer färg och en rundare form, vilket ni kan se på bilderna nedan. Effekten sitter i under en bra stund också, så det är en ganska dryg produkt i och med att man inte behöver applicera om så ofta!






 

 

Sammanfattningsvis så tycker jag att Lip Venom är en helt okej produkt, lite i det dyraste laget för den lilla mängd produkt man får. Jag har ganska normalstora läppar naturligt så det här är inte en produkt jag tror jag skulle använda dagligen direkt utan mer vid speciella tillfällen. Tråkigt att silver/guldversionerna ser i princip exakt likadana ut som originalet när de kommer på läpparna, är man inte ute efter miniflaskorna speciellt (bra att ha i handväskan!) så kan man nog lika gärna köpa en fullsize av originalet.

 

Har ni testat Lip venom? Lever kultprodukten upp till sin hype? Jag är lite småsugen på att testa twilight venom som ser sjukt läckert ut med sitt "blodstänk"!

 

 

Pris: ca 295 kr hos eleven, hos Kicks från och med v. 34

Betyg: 4/5

 

 

 

 

In English: Have you tried the cult lip plumping lipgloss lip venom from DuWop? I got a small mini kit with three different varieties - lip venom, venom flash gold and venom flash silver - in the goodiebag from the Kicks press event. Allthough, to be honest, they look almost identical on the lips, the ammount of silver/gold shimmer and glitter in the venom flash-versions is very, very small... The mini bottles in mini venom trio measure about 4 cm tall, contain 1.5 ml each and comes in a cute metal tube.

 

Lip venom was the very first lip plumping product on the market, and the plumping effect comes from essential oils (the gloss smells sort of like a mix of herbal tea and peppermint gum) that stimulates the blood circulation in the lips which gives them more colour and a fuller shape. The gloss itself is clear and provides a light glossy effect, and you can feel the results almost immediately after applying it - it stings and tickles the lips for quite a long time, the lips get more pigmented and get a rounder shape, which you can see in the pictures above. The effect lasts for quite a while aswell, so a tube will last a long time since you won't have to re-apply as often.


 

To sum it all up, I think that Lip Venom is an okay product, a bit expensive for the tiny ammount that you get for your money. My lips are pretty average in size naturally so this is not a product that I would use every day but rather at more special occasions. Since the silver/gold versions looks almost identical to the original when applied on the lips, you might as well buy a full size bottle of the original if you're not especially after the mini bottles (which are perfectly handbag-sized!).

 

Have you tried Lip venom? Does it live up to its hype? I'm a bit curious about the twilight venom, it looks awesome with the "splattered blood" inside!

 

 

Price: $19 at Sephora and DuWop online, among others.

Rating: 4/5





Maggie Makeup Addict

Haha, jag tycker det ser ut som du förstorat läpparna med venom på! :P :D

Tycker ändå att det är så himla dyrt...

2010-07-06 @ 17:44:26
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Purity

Maggie: tror glosseffekten hjälper till lite med förstoringen, men ja, man känner sig lite som att man har fått en allergisk reaktion eller nåt i läpparna ;) dyrt är det ja, speciellt om man jämför med det amerikanska priset på $19. As always, skruttsverige...

2010-07-06 @ 18:23:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Veronica

Eleven hade mega-rea på hela sitt DuWop sortiment för ett tag sedan och då köpte jag också minikitet för jag kunde inte bestämma mig för vilken färg jag skulle ha. Men de skiljer sig ju inte alls åt som sagt ;-) Men plumpandet är ok liksom glosset men det är lite för dyrt här.

2010-07-06 @ 18:36:10
URL: http://venusvanity.blogspot.com/
Andrea

Trevligt gloss men alldeles för dyrt för mig tyvärr..



Har fått för mig att Twilight Gloss inte är så omtyckt. Kolla upp recensioner på bloggar, men jag kan missta mig. Ser snyggt ut iaf, som flera av Twilight-produkterna.

2010-07-06 @ 20:23:22
Michilicious ~

Jag tycker dina läppar fick en jättefin form och jättefint glans! Men självklart ska det vara svindyrt, svenska priser (på smink) suger -__- Nåja, jag har ganska både pigmenterade och fylliga läppar så detta är inget jag behöver ^^

2010-07-06 @ 20:52:05
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Erika

Jag är skeptisk. Nu har jag inte läst så exakt, men fungerar inte den där sortens plumpers genom att ingredienserna irriterar huden så att den svullnar? Många innehåller ju chili eller liknande. Kan inte tänka mig att det är nyttigt i längden?

2010-07-06 @ 22:42:29
URL: http://paintinggeek.blogspot.com
Purity

Veronica: ah, bra kap! Ja visst är det dyrt här i Sverige, väldigt over-priced jämfört med i USA =/



Andrea: Jag vill mest ha twilight-glosset för det är snyggt, haha!



Micilicious: Tack! Ja, Sverige är verkligen ett smink u-land =/



Erika: Jo, plumpingeffekten kommer från att ingredienserna irriterar läpparna, just LipVenom innehåller eteriska oljor som t.ex. pepparmint. Dock så tror jag inte att det är någon fara alls att använda såna här produkter, det är ju inte ohälsosamt att äta mycket chili som irriterar slemhinnorna i munnen!

2010-07-09 @ 19:41:36
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy