Purity undrar: hur mycket pengar lägger du på skönhetsprodukter?


 

 

Hur mycket pengar lägger du på skönhetsprodukter? Har du en budget och inköpslista för varje månad, eller gillar du att spontanshoppa?

 

 

Mitt svar: Alldeles för mycket =P Är lite svårt att vänja sig av med att handla mycket smink när man är student, så jag ser till att i alla fall skriva inköpslistor och lägga upp en budget för hur mycket jag får göra av med per månad. Vissa månader blir det mer och andra blir det mindre, beroende på hur många nya kollektioner som släpps och hur många av basprodukterna som börjar sina, men någonstans mellan 500 och 1500 kr handlar jag nog för.

 




 

 

 

Purity asks you: How much do you spend on beauty products? Do you make a budget and a shopping list each month, or do you prefer to do impulse buys?

 

 

My answer: Way too much =P It's a bit hard to adjust to not buy as much as I did before I became a student, so I make shopping lists for each month and plan a beauty budget so I won't spend too much. It depends on how many new collections that are released and how much basic stuff I need to get each month how much I spend, but generally between 500 and 1500 SEK.





Kajsa

Typ 7-800/månad, har egentligen inte råd med någon lyx alls, men slänger iväg pengarna ändå.

Jag har en liten minneslista på saker jag vill ha, sen hittar jag saker på Tradera/ebay några gånger i månaden lite halvt oväntat..

2010-01-14 @ 15:36:45
mrsmodesty



Jag är också student och lever inte heller riktigt upp till bilden av fattig student om man ser till skönhetskontot, he,he ;-) Slår man ut allt på ett år blir det nog 700 kr per månad, alltså ungefär ett helt studiemedel på ett helt år som krämas och färgläggs på ( rätt brutalt om man skulle handla procentuellt lika mkt skönhetsstuff som löntagare, typ krämer och jox för 50 000 per år ;-)) :-O

2010-01-14 @ 16:17:48
Maggie

Oj, alldeles för mkt! Inte handlat sen november, men nu var jag tvungen att skaffa en massa hudkrämer och sånt eftersom ALLT tog slut på en gång >_< Så typ 3000 denna månad.

2010-01-14 @ 16:24:28
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Therése (Heartcore)

Det enkla svaret blir: för mycket! Haha :) Inte för att jag lägger ut några stora summor, men i jämförelse med min studentekonomi borde jag spara in lite på skönhetsshoppandet.

2010-01-14 @ 16:26:56
URL: http://www.heartcore.se
Sublim

Uja... Allt mellan 0 kronor och 1500 per månad skulle jag tro. Mest pengar lägger jag på hudvård.

2010-01-14 @ 17:07:50
URL: http://www.sublimt.se
Krall

Usch, det törs jag inte ens tänka på...

2010-01-14 @ 17:13:08
Sexy Sadie

Det blir nok en tusning i måneden ja.

2010-01-14 @ 17:41:48
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Emma

Det är en hel del typ alldeles för mycket. Sparade mina kvitton från MAC under ett helt år och summerade sedan allt, det blev 5 siffriga belopp. Detta var då enbart MAC saker sedan tillkommer ju allt det andra :)

2010-01-14 @ 17:50:48
URL: http://emla82.blogspot.com
Matilde

Alldeles för mycket och det mesta går åt till MAC-shopping. Jag har precis som Kajsa en minneslista på saker som jag vill (måste!) ha och så försöker jag att hålla mig till den.

Men precis som för dig så beror det helt på vilka MAC-kollektioner som kommer ut. Jag handlar nog definitivt för minst 500-1000 kr i månaden. Men på senaste tiden har det snarare blivit 2000 i månaden.. Trots arbetslöshet. Mitt sparkonto gråter :P Och nu när jag blir student kommer inte min ekonomi komma överens med mitt sminkbegär :( Men det struntar jag i..

2010-01-14 @ 17:59:38
Elena

Första tiden som student gick jag och köpte smink det första jag gjorde så fort jag fått pengar.

Nu har jag lagt mig av med den vanan och väntar med inköpen tills räkningarna är betalade :)

På nåt märkligt sätt verkar pengarna räcka längre nu? :s

Men kanske en 4-500 per månad tror jag.

2010-01-14 @ 19:09:43
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Aila

Way too much, men nu jag tänka rationellt och verkligen tänka efter vad jag behöver. Det händer att jag köper smink trots att jag har ikke provade grejer som bara ligger och väntar på att bli använda☻

2010-01-14 @ 20:05:58
Lisa

så mye jeg kan :P kjøper lite klær for tiden, med mindre jeg skal bruke de på jobb.

2010-01-14 @ 21:00:00
URL: http://barelisa.wordpress.com
sminkjante

Jag har slutat hålla koll. Köper nytt när förbrukningsvaror tar slut. Spontanshoppar och gör listor.

2010-01-15 @ 09:57:55
URL: http://www.sminkjante.blogspot.com
Pinch

Oh, way too much, just like everybody else here :p I suppose about 1500-2000NOK. I do keep a list of things I want, mostly to remind myself to find the products I REALLY want, instead of just impulse buying the things that are easily available.



Of course, it doesn't help that my husband will watch youtube videos, see something he thinks I'll like, and then surprise me with them. He's every beauty girls' dream!

2010-01-15 @ 14:13:34
URL: http://pinchypea.ch
Pamsan

Jag inbillar mig att jag inte lägger så mycket pengar på smink och nagellack men om jag skulle räkna ut summan så skulle jag nog bli mörkrädd. Har hela tiden en lite shoppinglista i huvudet på vad jag ska köpa nästa månad osv. Alltid är det något man "behöver". Lägger mycket mer på smink och nagellack än på kläder, dessvärre. :/ Har ingen aning om vad summan kan tänkas hamna på. Det är säkerligen över tusenlappen och då ska man ha i åtanke att jag och min sambo precis köpt hus. Borde alltså lägga de pengar som blir över på inredning istället. Alla gör vi våra prioriteringar :).

2010-01-15 @ 16:10:32
URL: http://pamsan.wordpress.com
Sara

Jag är faktiskt jätteduktig på den punkten, nästan FÖR duktig kan man tycka. Nog skulle jag vilja unna mig då och då men jag får dåligt samvete när jag vet att pengarna behöver gå till annat...

Vissa månader köper jag ingenting och gör jag det blir det inte mer än nån enstaka hundring.

2010-01-15 @ 20:36:50
URL: http://sarasyttre.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy