Swatches: Blå nagellack


Här kommer swatches på alla blå nagellack jag äger för tillfället =) Bilden är tagen i dagsljus, lacken är målade i 2 eller 3 lager på genomskinlig plastbotten. Inget underlack eller överlack med undantag för glitterlacken som har ett lager överlack för att jämna ut strukturen.






1. NYX Jungle
2. China Glaze Custom kicks (Colour is photoshopped for better accuracy)
3. China Glaze For Audrey
4. China Glaze Flyin' high
5. China Glaze Caribbean blue
6. Depend #132
7. OPI Absolutely Alice
8. Essie Mesmerize
9. Depend #1008
10. China Glaze Meteor shower
11. China Glaze Calypso blue
12. OPI Russian navy matte


In English: Here are some swatches of all blue nail polishes I own at the moment =) The picture is taken in day light, the polishes are 2 or 3 coats on a clear plastic surface. No base or top coat with the exception of the glitter polishes, which have a layer of top coat to even out the structure.





Linnea

NYX Jungle var underbart! Ser ut som plastikhaars petrol grün, som alltid varit en storfavorit. Detta måste införskaffas!



Depend #1008 var riktigt fint också, kan tänka mig att det blir supersnygg över något annat lack.

2010-02-04 @ 15:24:13
Purity

Linnea: Jungle är skitfint! Men det behövs ganska många lager för att få det täckande, runt 3 eller 4, så det kan vara en bra idé att applicera det över ett mer täckande turkosblått.

2010-02-04 @ 15:33:44
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

jag är kär, kär, kär, kär så kär i nummer 7, OPI absolutely alice. Kan man få tag på det någon annanstans än internet? jag vill haaaaa. Dregelfaktorn är hög.

2010-02-04 @ 16:16:14
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Emilie: Tyvärr kommer inte Alice in Wonderland-kollektionen till Sverige, så nätet är enda alternativet för oss här i sminkets u-land nummer 1 =(

2010-02-04 @ 16:28:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Missne

Superfina, som vanligt, vad köpsugen man blir!



Måste bara fråga, när du skriver att du målar överlack... Min mamma är väldigt nagelintresserad och har också just såna här plast-nagellacks-uppvisar-grejor - men hon har alltid målat liksom på insidan, inte på ovansidan, och jag har också alltid tänkt att det är normen. Nagellacket blir skyddat, det flisar inte, och det behöver just inget överlack för att bli slätt, fint, och visningsredo. Hur kommer det sig att du målar på utsidan istället? Bara en liten fundering =)

2010-02-04 @ 17:20:46
Purity

Missne: ...Det har jag faktiskt inte tänkt på, eftersom jag har målat på naglar som inte har varit genomskinliga förut för visningsändamål, och då går det ju liksom inte att måla på annat än utsidan... Vad dum jag känner mig nu, haha! Det var ju en riktigt smart idé, tack för tipset!

2010-02-04 @ 17:30:06
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

goooosh, vad segt :S är det någon som inte lagt en beställning? :P Jag vill bara ha alice och mad hatter :P, eller rent utav bara alice. Jag gillar inte att sverige aldrig får de fina grejerna hos sig :O Ska alla svenskar behöva utvandra för att få det? -.-

2010-02-04 @ 17:53:32
URL: http://vintertroll.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy