Jills bröllopssmink?


Min kompis Jill ska gifta sig i sommar, och jag har erbjudit mig att stå för bröllopssminkningen =) Vi har redan gjort några försök men inte riktigt varit nöjda, men den testsminkningen vi gjorde idag verkade hon bli riktigt nöjd med så vi börjar nog närma oss den slutgiltiga versionen! Eyelinern blev lite hackig men det var för att Jill höll på att slumra till när hon hade ögonen stängda efersom hon inte hade sovit på 25 timmar =P Vi hade en jättemysig eftermiddag med kakor, te, crazy pulsande i extremt mycket snö, kattgos, smink och nagellack, det får vi göra om snart igen tycker jag! =D


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC select cover up concealer - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW15
  • MAC studio moisture tint - light
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC cremeblend blush - so sweet, so easy
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - style snob
  • MAC eyeshadow - satin taupe
  • MAC eyeshadow - espresso
  • MAC eyeshadow - phloof!
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - dipdown
  • ACO Ciniderm gentle volume mascara
  • MAC pearlglide eye pencil - molasses
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - blankety













Skuggornas placering: Style snob över hela det rörliga locket, satin taupe i globlinjen och yttre v:et samt längs undre fransraden. Espresso i det yttre v:et. Phloof! som hihglighter på brynbenet och i inre ögonvrån.





In English: My friend Jill is getting married this summer, and I'm having the great honor to do her wedding makeup =) We've already tried out some different ideas but haven't been entirely satisfied yet, but she seemed to be really happy about the makeup we did today so I think we're getting close to the final version! The eyeliner is not perfect due to the fact that Jill dozed off every time she shut her eyes, due to the fact that she hadn't slept for 25 hours =P We had a great afternoon with cookies, tea, walking in a sea of snow, cat-cuddling, makeup and nail polish, we have to do this again some time! =D

Shadow placement: Style snob on the lid, Satin taupe in the crease, outer v and along the lower lash line. Espresso in the outer v. Phloof! as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.





Kabuki-Emma

Åh vad snyggt! Perfekta brudmaken!

2010-02-08 @ 21:18:44
URL: http://www.kabukibeauty.blogspot.com/
Steph

Oooh, i love it!

Jag vill ha en tutorial, ploxx!

2010-02-08 @ 21:32:48
Purity

Kabuki-Emma: Tack! =D Blev riktigt nöjd faktiskt, hon kommer vara så fin på sin bröllopsdag!

2010-02-08 @ 21:33:13
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Steph: Det ska nog gå att fixa!

2010-02-08 @ 21:41:38
URL: http://purity.webblogg.se/
doolallymakeup

super elegant brudmake :)

2010-02-08 @ 21:53:24
URL: http://doolallymakeup.blogg.se/
Emilie

verkligen jättefint :) Man ska inte ha för mycket make på bröllopet tycker jag, och det där var alldeles perfekt lagom ^^

2010-02-09 @ 10:21:37
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Jill

Ah det var världens mysigaste eftermiddag!

Och jag känner mig fortfarande nöjd med resultatet. Skulle vilja testa en till i lila toner bara innan jag bestämmer mig. Ja jag är en velpotta haha.



Tack så hemskt mycket Sanna, du är så duktig!

2010-02-09 @ 14:40:41
URL: http://thepurpleweddingblog.blogspot.com/
Jeanette

Personligen när jag lägger bröllopsmake så brukar jag alltid involvera en rosa nyans (gärna gammelrosa), för att få det hela mer feminint och mjukt samt mer romantiskt! Annars ser det bra ut!

2010-02-09 @ 18:07:01
URL: http://wsamurai.blogg.se/
Sexy Sadie

Jeg tror grå i stedet for brun vil være penere til hennes grønne øyne.

2010-02-09 @ 19:42:55
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Purity

doolallymakeup: Tack!



Emilie: Tack så mycket!



Jill: Vi testar så många det behövs tills du känner dig nöjd, helt enkelt =)



Jeanette: Just den här bruden skulle nog inte känna sig så bekväm i rosa, men tack för tipset, ska ha det i åtanke!



Sexy Sadie: Vi har redan testat grått faktiskt och det kändes lite för hårt, liksom.

2010-02-09 @ 21:11:19
URL: http://purity.webblogg.se/
Linnea

Jag gillar denna. Diskret fin, drar inte för mycket uppmärksamhet. Vilket jag tycker är bra till ett bröllop, får inte vara för mycket, enligt mig.

2010-02-12 @ 15:58:37
Purity

Linnea: Tack!

2010-02-12 @ 17:59:55
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy