Rolled gold


Varma gröna toner på ögonskugga är något som passar alla tycker jag. Perfekt om man är sugen på en liten färgklick men ändå vill ha något diskret!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • Shisedo natural finish cream concealer - 2 Light medium
  • Shiseido dual balancing foundation SPF15 - O40 Natural fair ochre
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC beauty powder blush - on a mission
  • MAC mineralize skinfinish - by candlelight
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - rolled gold
  • MAC eyeshadow - velvet moss
  • MAC eyeshadow - gold tease
  • MAC eyeshadow - chillproof
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • e.l.f. cream eyeliner - metallic olive
  • MAC pearlglide intense eyeliner - blackline
  • L'oréal volume million lashes extra black mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - plumful
  • L'oréal glam shine lipgloss - sand crystal















Skuggornas placering: Rolled gold över hela det rörliga locket, Velvet moss i globlinjen och yttre v:et. Gold tease i övre globlinjen, Chillproof som highlighter på brynbenet.






In English: Warm green eyeshadows suits everyone, if you ask me. Perfect if you're in the mood for some colour but at the same time something descrete!

Shadow placement: Rolled gold on the entire lid, Velvet moss in the crease and outer v. Gold tease in the upper crease, Chillproof as a highlighter on the brow bone.




Lisa

Görsnyggt läppstift!

2010-12-03 @ 11:50:15
URL: http://lisacatlin.blogg.se/
Marika

Det där var en riktigt fin sminkning! Jag försökte med något liknande för ett par dagar sedan... men jag lyckades inte lika bra. ;D

2010-12-03 @ 11:50:17
URL: http://mybeautyspots.blogspot.com/
Aila

Vaddå? Är budget veckan redan över?

2010-12-03 @ 12:11:02
Alice

Vad snyggt!

2010-12-03 @ 14:45:46
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Carina

Riktigt snyggt!

2010-12-03 @ 15:29:30
URL: http://www.totalbeauty.se
Maja

Jättefint, älskar sådana gröna nyanser! Är eyelinern från e.l.f bra? Den är jättesnygg!

2010-12-03 @ 20:06:57
Anna

Jättesnyggt :) Som alltid

Jag är fortfarande imponerad över sättet du lägger din eyeliner :) Önskar att min skulle bli lika fin :D



kram

2010-12-04 @ 03:58:48
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Madde

Sitter här och kikar i din guide för MAC foundation och undrar om du vet vad foundation beteckningarna för deras olika färger betyder? T ex c15, nc 15, nw 20 etc.

Är jättenyfiken på deras foundations. Tycker du att jag ska chansa och köpa en foundation på Kicks.se eller åka till Stockholm ÅC där MAC finns och testa ut en först?

2010-12-04 @ 19:39:54
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Maja

snyggt!

2010-12-04 @ 20:18:26
URL: http://mcaria.blogg.se/
Albulena

Vackra ögon du har! :D

2010-12-04 @ 20:26:10
URL: http://aalbuuleenaa.blogg.se/
Marina

Hej Sanna! Jag tänkte skaffa mac borstarna, jag undrar vilka absolut måste enligt dig borde man ha? Speciell för ögonen? Snälla svåra!

2010-12-04 @ 22:36:21
Marie

Hello! I discover this week your blog by a post of Clara (underbaraclara)and I wanted to thank you for translating at the end of each post! It's a great help, as your blog!

2010-12-04 @ 22:50:36
Purity

Lisa: Tack! Jag är väldigt förtjust i det, har letat efter ett lagom mörkt bärfärgat läppstift ett bra tag innan jag hittade det här =)



Marika: Tack! Det är bara att öva på, det blir bra förr eller senare!



Aila: Ja, den tog tyvärr slut redan den 28:e, efter en vecka. Hann tyvärr inte få upp så många budgetinlägg som jag hade hoppats, har så sjukt mycket annat nu så bloggen har fått komma lite i andra hand.



Alice: Tack!



Carina: Tack så mycket!



Maja: Tack! Jag är dunderförtjust i e.l.f.'s cream eyeliners, jättelätta att jobba med och sitter bra på plats!



Anna: Tack! Det är många års hård övning ;) och ofta blir det bara pannkaka med eyelinern ändå. Det är nog det svåraste momentet i att sminka sig tycker jag!



Madde: Citerat från inlägget: "De finns i två olika undertoner; NW (neutral warm, drar mot rosa) och NC (neutral cold, drar mot gult). Varje färgbenämning startar med aningen NW eller NC, och sedan ett nummer från 15 till 55. Ju lägre nummer, desto ljusare är färgen." Jag tycker det alltid är bäst att testa foundation innan man köper om man har möjlighet, för att se att färg och formula passar en. MAC ger gratis prover på sina foundations så jag rekommenderar att du går förbi disken och ber om hjälp att få rätt färg och formula utprovad så kan du testa den i olika ljus och se om den funkar bra ihop med din hy innan du köper en full tub/flaska!



Maja: Tack!



Abulena: Åh, tack!



Marina: Mina favoritborstar för ögonen är #217, #239, #224 och #208. #214 är jättebra med men den är desvärre limited edition.



Marie: Hi there! Thank you so much, and thanks for stopping by at my blog!

2010-12-06 @ 18:41:49
URL: http://purity.webblogg.se/
MaryCaroline

Riktigt snyggt! Älskar gröna skuggor :) Tyvärr är jag för lat för att hålla på med flera färger. Dessutom blir det inte bra när jag gör, hehe. Men, övning, övning :)

2010-12-07 @ 18:29:10
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy