Julklappstips - hud och hår


Produkter för hud och hår är såna saker som ganska många tycker är ganska trist att lägga pengar på, men uppskattar när produkterna väl finns hemma i badrumsskåpet. Vill du skämma bort någon du tycker om är hud- eller hårvårdsprodukter perfekt för den där härliga vardagslyxkänslan!





1. OPI Avojuice holiday wishes mango hydrate & celebrate kit -
Jag älskar doften och konsistensen av hudkrämen i OPI's avojuice mango-serie och hur den känns på huden - som vispad mangogrädde! I det här julkitet för 295 kr får du en body creme (50 ml), en skin quenchers handkräm (30 ml, perfekt för handväskan) och ett lip gloss (15 ml).
2. Sachajuan Over night hair repair - En djupverkande hårinpackning kan verkligen göra underverk för håret. Over night hair repair från Sachajuan är en fettfri hårinpackning som kan användas över natten och kan köpas hos Sachajuans salonger eller deras onlineshop för 560 kr (100 ml).
3. The body shop Africa ximenia & salt scrub - torr och fnasig hy får sig verkligen en helrenovering av den här saltskrubben för kroppen. Den är lite vaxig i konsistensen men smälter till en mjuk kräm i kontakt med vatten och hjälper till att återfukta huden. 295 kr för 350 ml hos The body shop.
4. Formula 10.0.6 Best face forward daily foaming cleanser - Lider du av känslig och irriterad blandhy med oljiga partier? Best face forward daily foaming cleanser innehåller antioxidanter, vitaminer och mineraler som hjälper till att reducera blank ihop med grönt te som lugnar huden. En tub på 150 ml kostar 99 kr och finns att köpa hos bland annat Kicks.
5. Crabtree & Evelyn Rosewater hand therapy - En härlig återfuktande handkräm är ett måste i handväskan nu under vintern. Crabtree & Evelyns fina metalltuber passar perfekt till vintage-fantasten, handkrämen Rosewater hand therapy innehåller 100 gram och kostar 129 kr.
6. GA.MA Professional IHT tourmaline digital slim - Det är skillnad på plattänger och plattänger. GA.MA's verktyg är populära hos frisörerna och gör det lätt som en plätt att styla håret med sin reglerbara temperatur, jämn värme och fjädrande plattor. Plattången IHT slim är lite smalare och är perfekt för att locka, platta och våga håret. Ca 900 kr.
7. Origins Make a difference skin rejuvenating moisturizer - Ekologisk hudvård tar allt större plats på den svenska skönhetsmarkanden. Origins är ett av de märken som har varit med i svängen ett tag, och deras ansiktskrämer och kroppskrämer är riktigt sköna på huden. Make a difference skin rejuvenating moisturizer är en lyxig, fluffig ansiktskräm på burk som hjälper till att skydda hudens naturliga barriär och låsa inne fukten, perfekt för törstande torr hy. En burk på 50 ml kostar ca 400 kr och finns att köpa hos bl.a. Åhléns.



 

 

In English: Products for the skin and hair are things that many people find pretty boring to spend their money on, but appreciate once the products are in the bathroom cabinet. If you want to spoil someone you like, skin or hair care products are the way to go for that everyday luxury feeling!

1. OPI Avojuice holiday wishes mango hydrate & celebrate kit - I love the scent and consistency of the body lotion in OPI's avojuice mango series and how it feels on my skin - like whipped mango cream! In this kit ($7.50) contains a 50 ml body creme, a 30 ml skin quenchers hand creme and a 15 ml lipgloss.
2. Sachajuan Over night hair repair - A deep penentrating hair treatment can do wonders for your hair. Over night hair repair from Sachajuan is a fat free hair treatment that can be used over night and can be purchased through Sachajuan salons and their online shop for $60 (100 ml).
3. The body shop Africa ximenia & salt scrub -
dry and scaly skin will get a total renovation with this salt scrub for the body. It's a bit waxy in consistency but melts into a soft creme when it comes in contact with water and helps moisturising the skin $53 for 350 ml at The body shop.
4. Formula 10.0.6 Best face forward daily foaming cleanser -
Do you suffer from sensitive and irritated combination skin with oily zones? Best face foward daily foaming cleanser contains antioxidants, vitamins and minerals which helps with reducing oily skin, together with green tea that calms the skin. A 150 ml tube costs $6.99.
5. Crabtree & Evelyn Rosewater hand therapy -
A lush, moisturising hand cream is a must in my hand bag during winter. Crabtree & Evelyn's pretty metal tubes are perfect for the vintage fan, the hand cream Rosewater han therapy contains 100 grams and costs $15.
6. GA.MA Professional IHT tourmaline digital slim -
There's a difference between flat irons and flat irons. GA.MA's tools are popular among hairdressers and makes it easy to style the hair with their adjustable temperature, even heat and springy plates. The IHT slim iron is perfect for curling, waving and straightening. About $100.
7. Origins Make a difference skin rejuvenating moisturizer - Organic skin care takes a larger and larger place on the beauty market. Origins is one of the well established eco brands, and their moisturizers are really lush. Make a difference skin rejuvenating moisturizer is a luxurious, fluffy moisturizer in a jar that helps protecting the skin's natural defence barriers and lock in the moisture, perfect for quenching dry skin. A jar of 50 ml costs $36.




Alice

Jag vill ha skrubben från The Body Shop :)

Gör mer sådana här "tips" :D



Älskar din blogg :)

2010-12-05 @ 15:04:32
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Anna

Jag älskar The Body Shop så jag tror jag skall fara och se ifall jag kan hitta skrubben :)



En sak som jag kommer att önska i julklapp (eller födelsedag eftersom jag fyller så nära julen) är hudvårds produkter från Rosen serien.

Min kosmetolog tipsade om dessa eftersom att jag har klagat till henne över mina dåliga hy. Jag har ALDRIG haft finnar, men nu mitt i allt har de börjat dyka upp. Vi tror att det har att göra med min diet, jag fick några prover av henne från Rosen serien och de är helt underbara :)



Ifall jag får dem (eller köper dem själv) kommer jag definitivt att göra en liten review av dem :)



Kram

2010-12-05 @ 17:08:21
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Alice

Oj, asså har du testat Best Face Forward? För jag har väldigt känslig hud och deras produkter funkade inte alls på mig!! Blev super torr och irriterad i huden. Inge bra alls, så de skulle jag inte rekommendera =( Rosenserien däremot har jag hört himlans mycket gott om, så den kan man önska sig!

2010-12-05 @ 23:45:09
URL: http://alicesminkblogg.blogspot.com/
creme-idiot

Var kan jag köpa setet från OPI? Såg superläckert ut!!!

2010-12-06 @ 01:06:22
Purity

Alice: Skrubben är jättehärlig! Kul att du gillar tipsen =)



Anna: Jag fick den i födelsedagspresent, den är fab!



Alice: Jag har inte testat den personligen, synd att den inte var bra för din hy. Funkar nog bäst på någon som inte har problem med känslig och torr hy, allt funkar ju inte lika bra för alla tyvärr!



creme-idiot: det finns här bland annat: http://www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artnr=HL%20B%2035

2010-12-06 @ 19:06:55
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy