FOTD av Efwa: Lemon Thunder


Den här sminkningen är inspirerad, ja kanske till och med snodd rakt av, från Xsparkage på YouTube. Hon har gjort den här sminkningen två gånger och första gången var hon inspirerad av Batman och nu andra gången var det Hufflepuff, tror jag. Den var så snygg att jag tog den rakt av bara, fast med andra produkter. Det i sin tur visar att man inte alls behöver ha precis det någon annan har men ändå så kan man få det att se i det närmaste exakt likadant ut.


Eyes:
  • Too faced shadow insuranse
  • Mehron aqua palett basic Yellow
  • MAC Paint pot Painterly
  • MUS Lemon
  • FACE Thunder
  • FACE Discrete
  • MAC Vanilla e/s
  • MUS Meteor
Eyebrows:
  • Oriflame wild west couture eye brow kit






In English: This makeup is inspired by, or maybe copied straight off, from Xsparkage on YouTube. She has done this makeup twice, the first time she was inspired by Batman and the second time it was Hufflepuff, if I'm not mistaken. It was so gorgeous that I copied it straight off, but used different products. Which shows that you really don't need exactly the same products to recreate a look!




Jenny / Rosella Eco Beauty

Varje gång jag ser gula sminkningar blir jag så grymt sugen på att köpa mig en gul ögonskugga. Riktigt snyggt!

2010-12-02 @ 12:40:51
URL: http://rosellabeauty.wordpress.com
Efwa

Jenny: Jag kan rekomendera en gull skugga. Jag har ett antal och de går varma här hos mig.

Tack så mycket.

2010-12-02 @ 13:56:50
Louise

Assnyggt, älskar gul ögonskugga!

Gå gärna in på min blogg och ta en titt föresten!



Kram Louise!

2010-12-02 @ 13:59:38
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Louise

Assnyggt, älskar gul ögonskugga!

Gå gärna in på min blogg och ta en titt föresten!



Kram Louise!

2010-12-02 @ 13:59:38
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Martine

Gul ögonskuggam vad häftigt! Måste köpa en, har en men den går mer i guld än gult, vill ha en riktigt kanariegul!

2010-12-03 @ 11:20:10
Anna

Jösses va snyggt :O

Jag har en jättehärlig gul ögonskugga, men jag har inte använt den ensam utan har blandat ihop den med en röd :)

Älskar den orange färgen jag fått av dem två tillsammans :)

Men nu när jag ser detta borde jag prova att använda den gula ensam :)



2010-12-04 @ 03:54:55
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Efwa

Louise: Tack så mycket!



Martine: Kanariegul är aldrig fel faktiskt. Lemon från Make up store, Canarie yellow från MAC t.e.x, sedan har du med säkerhet någon från FACE som är gul också.



Anna: Tack! Gul är bra till så mycket, just till röd är det jättebra och orange. En gul skugga är ett måste.

2010-12-04 @ 09:53:24

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy