Zoya Mimi


Jag har så himla många otestade nagellack hemma nu eftersom jag inte har fått bära nagellack på mitt sommarjobb, så jag lackar mig fortfarande igenom sommarlacken fastän det nästan är höst. Dagens val föll på det underbart vackra Mimi från Zoyas sparkle-kollektion som släpptes i början av sommaren.

Mimi är ett mellanmörkt lila lack med blå undertoner som är fullspäckat med små, små glitter-och skimmerpartiklar i lila och rosa. Som vanligt med Zoyas lack är det helt kanon att lacka med, det flyter ut fint över nageln och torkar snabbt. Dock är det ganska skirt för att skimmerpartiklarna ska komma fram så mycket som möjligt, så jag behövde tre lager för full täckning av naglarna. Jag toppade med ett lager Nubar Diamont. Lacket är aningen varmare i verkligheten än på bild, lila lack blir alltid mer blåtonade på bild av någon anledning.












In English: I have a lot of untested polishes at home right now since I wasn't allowed to wear polish at my summer holiday work, so I'm still working my way through the summer polishes allthough fall is coming. Today's choice was the gorgeous Mimi from the Zoya sparkle collection that was released early this summer.

Mimi is a middle toned purple with blue undertones that's chock full of tiny glitter and shimmer particles in purple and pink. As per usual with Zoya polishes, the formula is fantastic. It flows nicely onto the nail and dries fast. It's pretty sheer though to allow the simmer and glitter shine through, so I needed three coats for full coverage. I topped it with a coat of Nubar Diamont. The colour is a tad warmer in real life, purple polishes always turn out cooler in pictures than in real life, for some reason.




Helena/LipGlossBitch

Ursnyggt! Precis min färg :)

2010-08-30 @ 16:52:27
URL: http://lipglossbitch.se
Andrea

Åh, jag älskar Mimi! Är min favorit ur Sparkle.

Helt fantastiskt, och jag tycker dina bilder var fina och ändå hade rätt bra färg.

2010-08-30 @ 18:23:14
Anna

Jättesnyggt :)

Ser på ett sätt väldigt höstigt ut.. jag tänker på en stjärnhimmel av någon anledning då jag ser det :D

Hur som helst, jättefint :)



kram

2010-08-30 @ 23:02:43
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Purity

Helena: Jag älskar också lila lack, så himla snyggt!



Andrea: Dom blev lite för blåa, så är det alltid med varmtonade lila lack =/ men tack!



Anna: Ja lila passar ju bra till hösten!

2010-08-31 @ 15:02:28
URL: http://purity.webblogg.se/
Michilicious ~

Omg, fint!! <3 Men visst är det irriterande när lila lack ser blåa ut på bild? >__<

2010-08-31 @ 19:49:08
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy