Purity recenserar: Eyeko cream extra glow


För ett tag sedan fick jag hem en burk av den skimrande hudkrämen Eyeko cream extra glow att testa. Krämen är en limited edition-variant på deras bästsäljande klassiker Eyeko cream och innehåller mer skimmer i en kallare ton än originalet.


Eyeko cream extra glow packaging



Eyeko cream extra glow



Krämen fungerar som en 3-i-1-produkt: både som hudkräm, ögonkräm och highlighter och passar alla hudtyper. Den kan appliceras ensamt på huden, under, över eller utblandad med din foundation eller på kroppen. Jag föredrar att applicera krämen tunt under min foundation eftersom den då fungerar som en återfuktande dagkräm, samtidigt som den ger lyster och ett "glow" som sedan tonas ner till ett mer naturligt resultat när foundationen kommer på plats ovanpå.



Eyeko cream extra glow

 

 

Krämen kommer i en söt rosa plastburk med ett innerlock (ej med på bilderna). Burken väger lite och själva väggarna är tunna vilket gör att den känns lite billig och barnslig, men locket håller tätt och burken fyller sin funktion.

 

Själva krämen är en ganska tjock och fluffig sådan och innehåller rejält med skimmer, mycket mer än originalet som jag har hemma sedan tidigare. Jag skulle alltså inte använda den här krämen ensam på huden utan någon foundation över eller under, eftersom det får mig att se ut som att jag har doppat ansiktet i ett smörpaket, vilket jag inte behöver eftersom jag redan har en oljig t-zon. Skimret drar väldigt mycket åt det kalla hållet vilket jag tror bidrar till att det framträder så väl på huden.




Eyeko cream extra glow blended onto tanned skin


 

Man måste jobba rätt snabbt för att få ett jämnt och fint resultat med krämen innan den torkar, men när den väl är intonad i huden ger den otroligt fint med lyster och glow som ser naturligt och fräscht ut ihop med foundation. Jag brukar lägga krämen tunt i hela ansiktet som en bas under min foundation, sedan applicera foundation och slutligen applicera lite extra kräm på kindbenen där jag vill ha extra lyster. Highlighter/lystereffekten blir ganska framträdande (men inte glittrig!) så vill jag ha ett lite mer diskret resultat sträcker jag mig hellre efter den lite mer nertonade originalkrämen.

 

Det här är en kanonprodukt när man känner för lite extra lyster i ansiktet, på kindbenen eller på resten av kroppen. Den täpper inte till huden och ger en mjuk och naturlig lyster så länge man tonar in den i huden ordentligt. Man behöver väldigt lite, så en burk räcker ett bra tag. Litet minus för den lite barnsliga och billiga förpackningen, stort plus för en väldigt användbar och mångsidig highlighterprodukt!

 

Pris: £8 för 28 ml hos Eyeko

Betyg: 4/5

 

 

In English: A while ago, I got a jar of the shimmering moisturiser Eyeko cream extra glow in my mailbox for review. The cream is a limited edition version of their bestselling classic Eyeko cream and contains more shimmer in a cooler hue than the original.

The cream works as a 3-in-1 product: both as a moisturiser, eye cream and highlighter and suits all skintypes. It can be applied alone on the skin, under, over or mixed with your foundation or on the rest of the body. I prefer to use a thin layer of the cream under my foundation since it both works as a moisturising day cream and gives a glow that will be toned down to a more natural result when I have applied my foundation on top.

The cream comes in a cute pink plastic jar with a plastic inner lid (not shown in pictures). The jar is pretty lightweight and have thin walls which makes it feel and look pretty cheap and childish, but the lid stays on tight and the jar fills its function.

The cream itself is pretty thick and fluffy in consistensy and contains a lot of shimmer, much more than the original that I have tried out previously. I wouldn't use this cream alone on the skin without any foundation on top or under it since it would make me look like I had dipped my face into a bowl of butter, which I don't need since I already have an oily t-zone. The shimmer is pretty cool toned which I believe contributes to that it shows up so well on the skin.

You need to work pretty quickly to get a nice and even result with the cream before it dries, but once it's blended into the skin, it gives such a pretty glow and lustre that looks natural and fresh in combination with a foundation. I like to apply a thin layer of the cream over the entire face as a base under my foundation, then I apply my foundation on top and finally finish with some extra cream on my cheekbones where I want some extra glow. The highlighting/glowing effect is pretty prominent (but not glittery!) so if I want a more subtle result, I rather reach for the original version which is a bit more toned down.

This is a great product when you feel like a bit of extra glow in your face, on the cheekbones or on the rest of your body. It doesn't clog your skin and gives a soft and natural glow as long as you blend it properly into the skin. A little goes a long way, so a jar will last you for a long time. Small thumbs down to the slightly childish and cheap packaging, big thumbs up for a very useful and versatile highlighting product!


Price: £8 for 28 ml at Eyeko
Rating: 4/5





dorion

oh, har totalt missat denna extraprodukt som jag genast måste beställa hem :) love it!

2010-08-29 @ 14:10:59
URL: http://www.daredesign.se
Purity

dorion: Happy shoppping! Använder du koden E10592 vid beställning får du dessutom en gratis gåva =)

2010-08-30 @ 09:33:37
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy