Lite nya lack


Hej alla söta läsare, hoppas att ni har haft två underbara sommarveckor! Nu är jag tillbaka med nya krafter och en hel hög med kommande inlägg och spännande nyheter =) Jag tänkte börja med att visa er några lack jag beställt från eBay som jag fick hem för några veckor sedan.

Mitt favoritval när det kommer till snabbtorkande överlack har sedan några flaskor tillbaka varit Seche Vite. Jag har dock hört mycket bra om Nubars version, Diamont, så jag bestämde mig för att slå till på en flaska när min senaste flaska Seche Vite började sjunga på sista versen.

Enligt egen erfarenhet så fungerar överlack allra bäst ihop med underlack från samma märke, så jag beställde även ett underlack från Nubar, foundation base coat. Två andra lack som fick följa med i beställningen var det chokladbruna krämlacket Milk chocolate creme från Nubars truffles-kollektion (ser exakt ut som smält mjölkchoklad!) och det gröna lacket Pretty edgy från Essies sommarkollektion 2010. Jag är riktigt nöjd med mina köp, NOTD's samt recensioner på över-och underlacken kommer inom kort!



Nubar milk chocolate creme, Nubar foundation base coat, Nubar Diamont seal & shine top coat, Essie pretty edgy



Essie pretty edgy



Nubar milk chocolate creme




In English: Hi everyone, I hope that you all have had two great summer weeks! I'm back with new energy and lots of ideas for new posts and exciting news =) I thought I'd start out with showing you some polishes that I ordered off eBay and got delivered in my mail box a couple of weeks ago.

My favourite choice when it comes to fast dry top coat a couple of bottles back is Seche Vite. I have heard a lot of good things about Nubar's version, Diamont, so I decided to try out a bottle when my latest bottle of Seche Vite was almost empty.

According to my own experience, top coat works its best together with a base coat from the same brand, so I ordered a base coat from Nubar aswell, foundation base coat. Two other polishes that I ordered aswell was the chocolate brown creme polish Milk chocolate creme from the Nubar truffles collection (it looks just like melted milk chocolate!) and the green polish Pretty edgy from Essie's summer collection 2010. I'm really satisfied with my purchases, I will post NOTD's and reviews of the top and base coats shortly!




Maggie Makeup Addict

YYYYYYYAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYY!!!!!!!! You're back! I've missed your blog posts :D Feels like you were gone for a year, haha

2010-08-09 @ 21:47:50
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Linnea

Chokladbruna lack är så fina! Har ett som er exakt ut som det som jag köpte när jag var i Hanoi. Mest använda lacket sen det kom till samlingen. Passar så bra till allt!

2010-08-09 @ 22:36:42
URL: http://linneadaisy.wordpress.com/
Viola, Killer Colours

Sv: Ja men åh visst.. Man blir så matt att det står en upp i halsen.. Känns som att folk borde lära sig, men icket. Som du säger så har man ju fina läsare att tacka tusen gånger om, vad hade man gjort utan dem, liksom?



För att tala om annat roligare, ser fram emot att se mer av dessa lack! Särskilt topp- och underlacket faktiskt. Jag har nött på med samma så länge också, så det skulle vara kul att testa på något annat! :)

2010-08-09 @ 22:57:13
URL: http://killercolours.blogg.se/
Purity

Maggie: ^_^



Linnea: Jag kommer vilja tugga på mina fingrar när jag lackar med milk chocolate creme, haha!



Viola: Jag återkommer med recensioner, är supernyfis på över/underlacken med =)

2010-08-10 @ 20:40:39
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy