Essie Pretty edgy


Nagellacksmärket Essie är inte kända för att ha speciellt spektakulära färger i sitt sortiment, men å andra sidan har deras lack en helt fantastisk formula. Då och då gör dom undantag och tillverkar riktigt läckra färger, som det gröna Pretty edgy som släpptes med sommarkollektionen i år.

Pretty edgy är ett mediumtonat, lite dammigt grönt krämlack som drar aningen mot det kalla hållet. Det är inte gräsgrönt utan snarare mer biljardbordsgrönt, som en aningen grönare och ljusare version av OPI jade is the new black. Det är en väldigt bärbar nyans av klargrönt skulle jag säga! Lacket är härligt att lacka med, två lager ger bra täckning och det flyter ut fint över nageln. Jag toppade med ett lager snabbtorkande överlack, Nubar Diamont.












In English: Nail polish brand Essie isn't famous for having the most spectacular shades in their range, but on the other hand, they do have an awesome formula. Every now and then, they make an exception and produce really gorgeous and unique shades, like Pretty edgy from this summer's collection.

Pretty edgy is a medium, slightly dusty green creme that leans somewhat towards the cool edge of the green specktra. It's not grass green but rather pool table green, like a slightly greener and lighter version of OPI jade is the new black. It's a very wearable shade of green if you ask me! The polish is great to paint with, two coats provide good coverage and it flows nicely over the nail. I topped it with a coat of fast dry top coat, Nubar Diamont.




Anna

Oj va vackert :)

Det där skulle vara fräsht att ha på tårna :D



2010-08-28 @ 14:06:14
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Emma

Detta är ett väldigt grönt lack tycker att OPI Jade is the black är mer lättburet!

2010-08-28 @ 17:10:12
URL: http://emla82.blogspot.com
peachgirl

Åhhh! varför äger inte jag det här lacket redan? Det är faktiskt gräsgrönt...ser ut som irländskt gräs! :D OPIs gröna är fin men liiite tråkig på mig, jag väntade mig lite mer oomph eller vad man ska kalla det! Essie har verkligen ryckt upp sig på senaste, tycker det finns mycket snyggt i nästan varje kollektion nu. Härligt!

2010-08-28 @ 17:15:00
Andrea

Åh, det är ju en riktigt fin grön färg!

Fast hoppas nog över den, använder inte mkt kräm,

och jag har så mycket nytt..! :)



Den verkar passa jättebra på dig!

2010-08-28 @ 19:56:15
Aila

Like it!

2010-08-28 @ 22:33:19
Michilicious ~

Snyggt!

2010-08-29 @ 04:25:29
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
sara

Sweet! Grøn er bare en god og positiv farve. Underer om dette blir den nye Jade? :)

2010-08-29 @ 14:59:21
URL: http://www.youblushblog.com
Purity

Annna: Ja! Grönt är finare på tårna än vad man kan tro =D



Emma: Jade is the new black är aningen mörkare och lite blåare, men båda har den där lite dammiga undertonen så jag tycker dom är lättburna båda två i jämförelse med andra gröna lack =)



peachgirl: det är lite dammigare och blåare än gräsgrönt skulle jag säga, vill du ha lite mer oompfh än i Jade is the new black men ändå inte ett superskrikigt grönt lack är nog det här färgen för dig!



Andrea: Kräm är min favoritfinish ;) men nu är det lackköpstopp på ett bra tag. Har 40 otestade lack som måste hinnas ikapp med...



Aila: yaya!



Michilicious: Tack!



sara: Ja, grönt är en kanonfärg på nagellack som jag tycker det är synd att inte fler märken uppmärksammar!

2010-08-30 @ 09:37:23
URL: http://purity.webblogg.se/
Sandra

Superfint! Tycker du att Essies nagellack håller bra?

2010-09-02 @ 01:22:15
URL: http://fragafrisoren.wordpress.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy