Efwa recenserar: Lóréal Sublime Bronze – Self tanning dry mist for face





Nu är den testat i några dagar. För att det ska få någon effekt på mig sommartid så brukar jag få använda ungefär två till tre dagar kontinuerligt användande för att få någon visuell effekt.

Enligt några som använt denna så uteblev den orangea tonen av bronzern. Jag har inte testat så himla många self tanners själv men jag brukar använda Lóréals bronzing gel i tub.  

Eftersom dessa två egentlingen är de enda jag testat så har jag inte mycket att säga om hur den förhåller sig till andra märken.


På deras hemsida kan jag inte ens hitta den. Jag kan hitta den som är för kroppen och på  den står det så här:  

”Get the goegerous salon-perfect tan att home. Inspired by proffesional techniques, the Sublime Bronze ProPerfect Salon Airbrush Self-Tanning Mist comes with a wide angle jet applicator and provides continous 360° covarage for ultra-even, long-lasting results.

This superfine mist, with a fresh new citrus scent, applies evenly ans flash dries, with no need to rub in. No streaks, just a lovely, natural-looking tan.”



Vi kan börja med lukten/doften. Jag har ju bara testat gelen och jag älskar den doften. Jag vet faktiskt inte om det är den typiska självbronslukten som så många inte gillar, men jag älskar i alla fall hur den luktar. Den här har ny fräsch doft av citrus står det och den luktar annorlunda. Luktar säger jag bara för att den inte är så trevlig. Efter två dagar bävar jag lite för att behöva lukta på den alls. Det är inte min typ av lukt alls och då ska man veta att jag gillar citrusdofter, mycket.

Men jag står ut, det är ingen lukt som gör att man mår illa, men den är helt klart på den sämre sidan.

När det gäller hur pass lätt den är att applicera så har de lyckats tycker jag. Det står på burken att man inte ska behöva ”gnugga” in den i huden och det behöver man inte göra. Jag sprayar på mig denna precis innan jag lägger huvudet på kudden och ska läsa en stund och de veck man får på halsen påverkar inte resultatet och det torkar snabbt, som det står.

Inte heller blir det extra bruna/orangea ögonbryn så man måste passa dem med tops när man blir klar.  

Resultatet då? Jag tycker den blir orange, det spelar ingen roll vad någon annan säger. Nu är min naturliga solbränna ganska ”smutsig” i sitt utförande, nästan gråaktig, men det gör ju ingen skillnad här. Båda är lika fula, eller hur man nu ska säga. Trots att jag sällan tillbringar någon tid i solen så blir jag smutssolbränd, så folk ibland reagerar. Orange är ju inte heller snyggt.

Jag kommer nog använda upp den ändå, den är så lätt att applicera och kladdar inte, den ger inte orangea händer och man behöver inte bekymra sig om ögonbrynen.


Betyg: 3/5





In English: I've been trying this out for a couple of days now. To get an visible effect from this one in the summer, I have to use it about two to three days in a row.

According to some people who have been using this, they didn't get an orange tint from this bronzer. I acctually haven't tried that many self tanners myself, but I usually use the L'oréal bronzing gel in a tube.

Since these two basically are the two I have tried out, I have limited experience on how it works compared to different brands.


I can't even find it on their website, but I can find the one that's for the rest of the body which is described like this:

”Get the goegerous salon-perfect tan att home. Inspired by proffesional techniques, the Sublime Bronze ProPerfect Salon Airbrush Self-Tanning Mist comes with a wide angle jet applicator and provides continous 360° covarage for ultra-even, long-lasting results.

This superfine mist, with a fresh new citrus scent, applies evenly ans flash dries, with no need to rub in. No streaks, just a lovely, natural-looking tan.”


Let's start out with the scent. I have only tried the gel before and I love the scent of that one. I acctually don't know if it's the typical self-tanning scent that many people don't like, but I love it. This one have a new fresh citrus scent and it smells differently. I say smells because I'm not fond of the scent at all. After two days, I really don't feel like smelling it at all. It's not my cup of tea at all and I usually love citrus scents.

It doesn't make me sick or anything, so it's bearable, but it's not nice.

When it comes to ease of application, I think that they have succeeded. It says on the jar that you shouldn't have to rub it into the skin, which you don't have to do either. I spray it on right before I go to bed, and the folds that you get on the neck doesn't affect the result and it dries fast, just as it says on the packaging.

I don't get brown/orange eyebrows from it either, so no need for rubbing them clean with a q-tip afterwards.

And the results? I think it's too orange, no matter what everyone else says. My natural tan is pretty "dirty", but that doesn't make any difference. They are both equally ugly, so to speak. Allthough I spend very little time in the sun, I get a dirty tan, and orange isn't that hot either.

I will probably finish the can though, it's easy to apply and doesn't rub off, my hands doesn't get orange and I don't have to worry about the eyebrows.


Rating: 3/5




Ellinor

Nu har jag själv inte testat ansiktsversionen utan endast den för kroppen, men jag håller med dig. Den blev fan galet orange. Då håller jag mig hellre blek.

2010-08-22 @ 12:57:33
URL: http://tommygunbaby.tumblr.com
Efwa

Ellinor: Ja, lite så tycker jag med. Blek är inte fult alls, man kanske bara vill ändra sig lite under sommaren, men det kanske man får stå över? ;-)

2010-08-22 @ 16:58:43
Suss

Håller faktiskt inte med, på mig fungerar den hur bra som helst. Får en fin brun färg. Tycker den är kanon och använder den en gång i veckan. Men det kan vara som du säger - det beror på vad man har för grundfärg så att säga. Jag är rätt mörk i mig själv.

2010-11-18 @ 11:23:44

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy