Dare to Wear


Igår fick jag sällskap av Efwa in till stan med mål att spana in en av månadens nya MAC-kollektioner, Dare to wear. Jag gjorde ett försök i söndags, den 8:e då kollektionerna egentligen ska komma upp, men då hade kollektionen inte kommit in till Åhléns och NK som hade fått kollektionen hade redan hunnit stänga så det blev lite av en besvikelse då.

Igår när vi kom till MAC-disken på Åhléns höll de precis på att packa upp en hel hög av nya kollektioner och produkter, både augusti-kollektioner och försenade juli-kollektioner vilket MUorna suckade lite över eftersom allt var sent, tydligen var det MACs fel den här gången och inte inköparna på Åhléns och Kicks. Dessutom hade de inte fått in alla produkter till Dare to Wear på Åhléns, tre ögonskuggor och tre läppglans saknades i leveransen, och samma sak var det på NK när vi kikade förbi där - två ögonskuggor och två läppglans saknades i stället och hade inte kommit med i leveransen. Tråkigt när det blir så, tycker jag, men som tur var fick jag tag i de ögonskuggor jag hade spanat in, nämligen Sassy grass, Going bananas och Crazy cool. Jag funderade på det röda läppglanset med, Bold & Brash, men efter att ha testat det på läpparna så kände jag att det var alldeles för klistrigt för min smak, så det blev inget köp där.



 

 

Sassy grass eyeshadow

 

Going bananas eyeshadow

 

Crazy cool eyeshadow




Har ni spanat in nåt i den här kollektionen? Alla skuggorna är verkligen jättefina, men dom jag tyckte var unika var just de tre jag köpte och två andra som jag redan har, lime och atlantic blue. Resten av skuggorna har jag antingen dupes på (Louder please = passionate, Shock-a-holic = MUFE #92 fast sämre pigmentering, Zingy = electric eel) eller så är de permanenta i det vanliga eller PRO-sortimentet. Läppglansen är sjukt pigmenterade och jättefina, så gillar du klistriga läppglans så spana in dom!

Swatches kommer i ett separat inlägg strax =)




In English: Yesterday, Efwa accompanied me on a shopping trip to Stockholm to check out one of this months new MAC collections, Dare to wear. I acctually went to check it out last sunday when it was supposed to come out, but Åhléns hadn't got it and NK who had were closed at the time when I got there so that was a bit of a dissapointment.

Yesterday, however, when we got to the MAC counter at Åhléns, they were in the middle of unpacking a whole heap of new collections and products, both august collections and late july collections which made the MAs sigh since everything was late, apparently it was due to MAC this time and not the buyers at Åhléns and Kicks. Plus, they hadn't got all products in stock for Dare to wear either, three eyeshadows and three glosses were missing in the delivery and the same thing at NK when we got there - two eyeshadows and two lipglosses were missing in the display. Hate when that happens, but fortunally I got ahold of the three eyeshadows I had my eyes on - Sassy grass, Going bananas and Crazy cool. I debated whether I should get the the red lipgloss aswell, Bold & Brash, but after trying it on my lips I felt that it was way to sticky for me so I skipped that one.

Have you checked out this collection yet? All of the eyeshadows are gorgeous, but the ones I found really unique were the three I bought and two others that I already have, lime and atlantic blue. The rest of the eyeshadows have either dupes that I already own (Louder please = passionate, Shock-a-holic = a less pigmented MUFE #92, Zingy = electric eel) or are permanent in the PRO or regular product line. The lipglosses are really pigmented and gorgeous, if you are a fan of sticky lipglosses these are really worth checking out!

I'll post swatches in a separate entry shortly =)




bella

going bananas är jag också spekulant på!

2010-08-12 @ 14:35:23
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Honi

Sassy grass tycker jag ser spännande ut :) tror närmaste mac disk ligger i köpenhamn 3 timmar väck dock :(

2010-08-12 @ 15:48:28
URL: http://honi.blogg.se/
Emma

Just dessa tre köpte jag med :) plus sky blue!

2010-08-12 @ 18:44:24
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

bella: den är jättefin, som vaniljsås ungefär ser den ut!



Honi: Sassy grass är verkligen den mest unika skuggan i den här kollektionen tycker jag, döläcker! Vart bort du nånstans? Finns ju en MAC-disk i Malmö med. Och från och med den 25:e kan du även handla MAC online via kicks.se =)



Emma: bra val! Jag pillade på sky blue med men bestämde mig för att avvakta eftersom den är permanent i PRO-sortimentet =)

2010-08-12 @ 19:25:12
URL: http://purity.webblogg.se/
peachgirl

Skippade allt...det är snyggt men lite för mycket färg för mig. Och så har jag en önskelista som är cirka en mil lång! :)

2010-08-13 @ 01:10:42
Purity

peachgirl: Ja, bär man inte starka färger så kanske den här kollektionen inte är någon större hit, trots att färgerna är fina!

2010-08-13 @ 17:34:40
URL: http://purity.webblogg.se/
sublim

Skuggorna är inte min kopp te den här gången, däremot är två av glansen kompisar här hemma.:)

2010-08-15 @ 11:32:42
URL: http://www.sublimt.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy