China Glaze Pool party


Jag tänkte visa er det sista av de fyra neonlacken jag köpte ur China Glazes sommarkollektion Poolside som ett sista ryck att försöka hålla igång sommaren ytterligare lite till. Jag har burit det här lacket på tånaglarna under en stor del av sommaren men har inte kommit mig för att lacka fingernaglarna med det förrän nu eftersom jag inte har fått bära lack på mitt sommarjobb.

Pool Party är ett galet neonrosa lack som drar mot det varma hållet. Det är djupt, intensivt och helt galet snyggt! Tyvärr är det (som de flesta neonlack) väldigt svårt att fånga på bild, det är mycket mer intensivt i verkligheten. Det här är det poolsidelack som jag upplever har bäst formula av de jag har testat - formulan är lagom tjock, lättapplicerad, och två lager täcker perfekt. Jag toppade med ett lager snabbtorkande överlack eftersom neonlack torkar halvmatta.












In English: I thought I'd show you the last of the four polishes I got from China Glaze's summer collection Poolside as a last attempt to keep the summer alive for a little bit longer. I've been wearing this polish on my toenails a lot this summer, but haven't gotten around to wear it on my tips until now since I wasn't allowed to wear nail polish at my summer work place.

Pool Party is a crazy neon pink polish that lean towards the warmer end of the pink specktra. It's deep, intensive and awesome! Unfortunally, the colour is (like most other neons) pretty hard to catch in pictures, it's much more intense in real live. It's the poolside polish that, in my experience, have the best formula from the ones that I have tried - the formula is just thick enough, easy to apply and opaque in two coats. I topped it with a coat of fast dry top coat since neons dry semi matte.




Lisette

shit vad fint!

2010-08-25 @ 19:00:50
URL: http://lissielimelight.blogg.se/
Jennie

En mycket härlig sommarfärg =)

2010-08-25 @ 19:13:05
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Purity

Lisette: I know! =D



Jennie: Japp, neonrosa är perfekt på sommaren!

2010-08-26 @ 17:00:40
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy