Purity recenserar: e.l.f. Natural Nymph Mineral lipstick



Sista e.l.f.-produkten ut att testas är deras mineral lipstick. Jag brukar oftast inte recensera enstaka läppstiftsfärger eftersom det är svårt att få ett övergripande intryck av produkten utifrån enbart en nyans, eftersom det är så individuellt vad man passar i för färg på läpparna eller inte, men det var några av er som var så nyfikna på just det här stiftet så jag skriver en recension ändå =) Färgen jag har provat heter Natural Nymph och är en krämig, heltäckande nude-nyans.





Mineral lipstick är ett krämigt, återfuktande läppstift baserat enbart på naturliga ingredienser. Så här skriver e.l.f. själva om produkten:


Now you can hydrate your lips and get a lasting soft color naturally! This nourishing blend of exotic oils, natural waxes, vitamins and plant extracts create the perfect moisturizing formula. The sleek lipstick has superior color payoff, glides easily onto lips, and is long wearing. Lips stay perfectly hydrated and soft throughout the day for no fuss, lip loving happiness. All our mineral makeup is 100% mineral based with no parabens, no preservatives and no chemical dyes.

Directions

Apply to lips and blend in color for lip hydration. Re-apply as often as desired.


Jag gillar verkligen formulan på det här läppstiftet; det är mjukt, krämigt och härligt och är inte uttorkande på läpparna, och det är så gott som doftfritt. Det sitter på plats helt okej, men behöver bättras på efter någon timme efter två; något som är vanligt med så här pass krämiga stift.



 

e.l.f. mineral lipstick - natural nymph



Det jag tyvärr inte gillar med stiftet är färgen. Jag är väldigt kräsen när det kommer till just nudefärger, är det fel nyans så ser det bara ut som idominsalva på mina läppar eftersom jag har ganska pigmenterade läppar till att börja med. Dessutom så vill inte stiftet fastna på mitten av mina läppar, som ni ser på bilden längst ner, vilket gör att det ser ännu konstigare ut med just den här nyansen. Som tur är har jag en vän som jag tror skulle passa jättebra i den här färgen, så jag kommer nog att överlåta det här stiftet till henne!

Överlag är mineral lipstick jättehärligt i formulan, och jag är jättesugen på att testa någon av de lite mer bäriga nyanserna som barely bitten, ripe rose eller party pink!



Pris: 42.70 kr hos e.l.lf. cosmetics
Betyg: 3/5




In English: The last e.l.f. product to review is their mineral lipstick. I usually don't review single lipstick shades since it's hard to get an overall impression of the product from just one shade, since it's such an individual thing when it comes to lip colour, but there were a few of you who were curious about this lipstick in particular so I'm reviewing it anyway =) The colour I've been trying out is called Natural Nymph and is a creamy, high coverage nude shade.

Mineral lipstick is a creamy and hydrating lipstick made out of only natural ingredients. This is how e.l.f. describes the product:



Now you can hydrate your lips and get a lasting soft color naturally! This nourishing blend of exotic oils, natural waxes, vitamins and plant extracts create the perfect moisturizing formula. The sleek lipstick has superior color payoff, glides easily onto lips, and is long wearing. Lips stay perfectly hydrated and soft throughout the day for no fuss, lip loving happiness. All our mineral makeup is 100% mineral based with no parabens, no preservatives and no chemical dyes.

Directions
Apply to lips and blend in color for lip hydration. Re-apply as often as desired.


I really like the formula of this lipstick; it's soft, creamy and doesn't dry out the lips, and it's scent-free. It stays in place fairly well, but it does need a touch-up after an hour or two, which is common when it comes to lipsticks this creamy.






The thing I don't like about the lipstick is the shade. I'm really picky when it comes to nude shades, if it's the wrong shade it just looks like I'm wearing a thick layer of concealer on my lips since my lips are pretty pigmented. Plus, the lipstick wouldn't stick on the center of my lips, as you can see in the picture, which makes it look even wierder with this particular shade. Fortunally, I have a friend who I think would look great in this shade, so I'll probably pass on this lipstick to her!

Overall, mineral lipstick has a great formula, and I'm really curious to try out some of the more berry coloured shades such as barely bitten, ripe rose or party pink!



Price: £3.50 at e.l.f. cosmetics
Rating: 3/5





badbomben

Bra recension. Jag är också intresserad av de bäriga nyanserna:)

2010-04-13 @ 14:28:02
URL: http://badbomben.blogspot.com
Emilie

ååh, den såg fin ut, väldigt ljus dock :) Jag kan tänka mig att de bäriga nyanserna är fina, som sagt :)

2010-04-13 @ 15:08:53
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Anonym

Hej, det är så att jag ska på en veckas lång skolresa till Italien och ska flyga med Ryanair= man får bara ha handbagage där alla vätskor(altså shampoo, balsam, dushcréme, deodorant, läppcerat, ansiktskräm, ansiktsrengörning, foundation, mascara, eyeliner, tandkräm och allt sånt) ska rymmas i en 20x20cm stor plastpåse. När jag ska vara borta så länge kommer inte så litet att räcka för mig! Har du något bra tips på hur jag kan göra för att få plats med allt jag vill ha med mig (bortsett från reseförpackningar, så långt i tänkandet klarade jag själv). Tack för en super-blogg! // Johanna

2010-04-13 @ 17:14:41
Purity

badbomben: Kul att du gillade den!



Emilie: Ja, den är aningen för ljus för mig - tråkigt, eftersom jag som sagt gillar formulan skarpt!



Johanna: Åh, vad skönt att få åka till Italien, vad avis jag blir! Mitt tips för att få plats med så mycket smink som möjligt är köpa små provburkar och hälla över så mycket foundation, flytande concealer, ansiktskrämer och liknande du behöver för en vecka i dessa - tar mycket mindre plats än att ta med fullstora förpackningar. Häll över andra flytande produkter, som rengöringar, schampo och liknande i små reseflaskor, finns att köpa på bl.a. H&M. Kolla upp om stickdeo räknas som vätska eller inte, om det inte räknas som det så sparar du rätt mycket plats på att slippa lägga ner deon i påsen!

2010-04-13 @ 17:24:41
URL: http://purity.webblogg.se/
bella

Oh så bra att du testade den! Jag har precis samma problem med nude-färger - att de ser konstiga ut på läpparna! Men du brukar ju se superfin ut i ljusa läppar så nu är mitt hopp återställt :D Vilka tycker du är bäst? Måste säga att Ever Hip var bland det snyggaste jag sett, helt underbar färg på dig! :)

2010-04-13 @ 19:20:10
URL: http://bellaplutt.blogspot.com
Potatisbruden, <3 x'3

Mm, den ser lite ljus ut... Det tråkiga med att ha pigmenterade läppar är att det kan vara svårt att bära upp ljusa eller nude-iga nyanser .__.

2010-04-13 @ 22:01:50
URL: http://michilicious.blogg.se/
Bell

Jag älskar detta läppstift i färgen: Runway Pink.

Denna som du testat är alldeles för ljus för mig med.

2010-04-14 @ 00:11:37

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy