OPI A grape fit


Jag fick ju som sagt hem nya konadgrejer i förrgår, så det blev omlackning av naglarna på stört =) Jag fortsätter att lacka mig igenom de oprövade lack jag fortfarande har här hemma, och den här gången föll valet på det lila krämlacket A grape fit från OPI.

A grape fit är en mellanmörk lila ton som drar aningen åt det varma hållet, och i mina ögon är det här i princip den perfekta lila färgen. Inte för mörk, inte för ljus, inte för varm och inte för kall. Perfekt! Lacket är, precis som de andra OPI-lack jag har testat, fantastiskt att lacka med, det flyter ut jämnt och fint över nageln, torkar snabbt och blir täckande i två lager. Med OPI:s extra breda pensel räcker det med två drag på varje nagel för att täcka med färg, jag är väldigt förtjust i den!

Ovanpå A grape fit stämplade jag sedan ett rosettbandsmönster från Konadplatta M56 med konads speciallack i färgen violet pearl. Jag toppade allt med ett lager snabbtorkande överlack, Seche vite.












In English: I got my new konad stuff in the mail the day before yesterday, so I had to redo my nails =) I'm still working my way through the untried polishes I still have at home, and this time I chose the purple creme polish A grape fit from OPI.

A grape fit is a medium purple shade that leans somewhat towards the warm specktra of purples. To me, this is basically the perfect shade of purple. Not too dark, not too light, not too cool and not too warm. Perfect! The polish, just as with the other OPI's I've tried out, is absolutely amazing to work with, it flows evenly to the nail, dries fast and is opaque in two coats. With the OPI pro wide brush, two strokes are enough to cover each nail, I'm really fond of these!

I then stamped a bow pattern from Konad image plate M65 with Konad special polish in violet pearl on top of A grape fit. I topped it all with a coat of fast dry top coat, Seche Vite.





Pinch

That's very cute and feminine :)

2010-04-14 @ 10:48:11
URL: http://pinchypea.ch
Kerstin

Ljuvliga rosetter =)

2010-04-14 @ 13:12:25
URL: http://skimmerksuggan.blogspot.com
Purity

Pinch: Thanks!



Kerstin: Jag älskar rosetter! =D

2010-04-14 @ 13:52:07
URL: http://purity.webblogg.se/
Jennie

Åh vad fint, men hur gör det detaljerna på naglarna?

2010-04-14 @ 14:46:27
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Purity

Jennie: http://purity.webblogg.se/2009/august/konad-nail-stamping-art.html

2010-04-14 @ 15:06:00
URL: http://purity.webblogg.se/
Linda

Jag lackade mina naglar med det i går, superläcker färg tycker jag.

2010-04-14 @ 15:55:47
Gabriella

Ååh, vad fint! :D Rosetterna är ju hur söta som helst. x)

2010-04-14 @ 17:21:08
mathilda

älskar det där lacket!! skulle gärna vilja ha det med!

2010-04-14 @ 19:03:55
URL: http://stylemathilda.blogg.se/
Josefine

Helsnyggt! En liten fråga bara, hur tycker du att det funkar att använda Konad utan speciallacken? Har du några tips om vad man ska tänka på när man använder det? Jag har inte riktigt fått till snitsen på det än.. =/ Tacksam för svar!

2010-04-14 @ 19:55:28
Purity

Linda: Visst är det fint!



Gabriella: Tack!



mathilda: Det är ett kanonlack när det kommer till lila krämlack, lätt min favorit i samlingen =)



Josefine: Tack! Det funkar både bra och dåligt, beroende på vilket lack man använder sig av och ovanpå vilket annat lack - det är lite trial and error som gäller, med andra ord. Använder du vanliga lack istället för konadlack när du stämplar är det viktigt att tänka på att vara snabb i svängarna, eftersom vanligt lack torkar väldigt mycket fortare än vad konadlacken gör, och att göra rent stämpelplattan ofta. Lycka till med dina stämplingar!

2010-04-15 @ 22:09:26
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy