Eyeko cosmetics


Har ni hört talas om det Londonbaserade sminkmärket Eyeko? Eyeko betyder "kärlek" på japanska och märket har en förkärlek för just Japan och manga. Eyeko etablerades redan år 2000, vilket betyder att de har funnits på marknaden i hela tio år i år, och idag består produktserien av allt från hudkrämer till ögonpennor till nagellack, samtliga i ursöta förpackningar.




För ett tag sedan kontaktade Larissa på Eyeko mig och frågade om jag ville testa några av deras nya produkter. Självklart ville jag det, och i början av veckan damp det ner ett paket med deras kultförklarade Eyeko cream, samt de nya produkterna graffiti eyeliner pen, line and shine duo colour pencil och några av deras nya nagellack.




 

Eyeko Cream

  • Create a flawless base with Eyeko's 3-in-1 Cream MOISTURISER, HIGHLIGHTER & EYE CREAM in 1! Infused with skin perfecting light reflectors and antioxidant Vitamins A& E plus a Vitamin C boost for a radiant, clear complexion.

 



 

Eyeko Nude Polish

  • Go au naturel with just one coat of pinky-beige for luxe-looking super groomed nails like Jenifer Lopez or layer up for an opaque mannequin effect.

Eyeko Vintage Polish

  • Make like Rachel Bilson and get on trend with the seasons coolest nail shade - jade green! It's a manicure-must-do!

Eyeko Lilac Polish

  • Dip your toe into the pastel trend. Just one coat of this gorgeous pale mauve creates that opaque sugared almond look Lily Allen craves.

 



 

Eyeko Graffiti Eyeliner Pen

  • This season dramatic eye looks are super easy to create with Eyeko Graffiti Eyeliner Pen.  The easy-to-pen has a precision brush nib to emphasize your eyes in one quick stroke! Use it to draw on black eyeliner for thick or thin lines.



 

Eyeko Line & Shine Duo Colour Pencil

Chunky pencils loaded with colour and shimmer and shine to create a multitude of fabulous eye looks!

Super Star
  • Make your peepers pop with Plum liner ultra flattering to all eye colours. Accentuate your natural high lights! Blue eyes appear aquamarine, green eyes sparkle like emeralds and brown eyes glitter like gold! Take it up a notch with Electric Purple for a fashion forward look that's super!

Rock Star
  • For fierce eyes smudge Black Glitter all around the eye and blend with Silver for a smoky-in-a-second look. Try Silver eyeliner in the inner corners and winged out Black Glitter for a futuristic fashionista vibe.

Pop Star
  • Electric Blue teamed with dazzling teal for a punky, funky look. Try blue on the upper lid and teal on the bottom for a touch of 80’s stylin! Colour Teal over the whole lid and use Electric Blue as eyeliner - so many looks in 1 pencil!



 

Eyeko eyeliners: Graffiti eyeliner pen in black, Line & Shine duo colour pencils in Pop star eyes (teal, electric blue), Rock star eyes (silver, black glitter) and Super star eyes (electric purple, plum).

 

 

 

Eyeko nude nail polish

 

 

 

Eyeko vintage nail polish

 

 

 

Eyeko lilac nail polish

 



Det ska bli jättespännande att testa alltihop, speciellt sugen är jag på graffiti-pennan då jag inte har speciellt god erfarenhet av liknande produkter, men aldrig har testat någon eyelinerpenna med så pass bred spets vilket jag tror kan underlätta för mig. Duo-pennorna är härligt krämiga och jag kan tänka mig att de fungerar lite som Jumbo-pennorna från NYX, perfekta som ögonskuggsbas med andra ord! Nagellacken talar nog för sig själv, pasteller är verkligen hett i vår och Eyeko har verkligen träffat mitt i prick med dessa tre nyanser. Ansiktskrämen ska bli riktigt spännande att testa med!

Eyeko finns först och främst att klicka hem från deras egna webshop, men går även att köpa via bland annat Eleven här i Sverige.



In English: Have you heard of the London based makeup brand Eyeko? Eyeko means "love" in japanese, and the brand has got a manga twist and a Japanese flavour. Eyeko launched in 2000, which means it has been on the market for a whopping 10 years this year, and today the range consists of everything from moisturisers to eye pencils to nail polishes, all in uber cute packaging.

A while ago, Larissa at Eyeko contacted me and asked if I wanted to try out some of their new products. Of course I accepted, and earlier this week I got a package in the mail containing the celebrety fave Eyeko cream, plus the new products graffiti eyeliner pen, line and shine duo colour pencil and some of their new nail polishes.

I'm really excited about trying it all out, especially the graffiti pen since I don't have a very good experience of similar products, but I've never tried an eyeliner pen with such a wide tip so I think that might do the trick for me. The duo pencils are really creamy and I can imagine that they will work in a way similar to the jumbo pencils from NYX - perfect as an eyeshadow base! The polishes probably speak for themselves, pastels are really hot this spring and Eyeko has really nailed it with these three shades. I'm really curious about the moisturiser aswell!

You can purchase Eyeko at their own web shop, and it's also available at Cherry Culture.





Anonym

"Eyeko" är inget japanskt ord, och betyder tyvärr ingenting. "Aikou" betyder däremot kärlek, och eyeko kommer från det ordet.. Bara så att inte alla tror fel.

2010-04-07 @ 17:29:07
Sexy Sadie

Så mange sminkemerker og så lite penger.

2010-04-07 @ 19:22:53
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Jenny

Vet du, eller någon, om märket finns att köpa i butik i England/London? Ska dit snart.

2010-04-07 @ 22:56:53
Lina

Håller med anonym, att Eyeko är inte japansk. =P

det finns dock "Eikou" som uttalas lika dant som betyder "ära"(glory). =P O_o vet inte om det är aikou eller aikou som märket kommer ifrån. XD



jag är själv sugen på att prova eyeko (i framtiden). XD

2010-04-08 @ 00:11:10
Amandauuu

hej!

tycker dina inlägg är grymt bra! nu undrar jag om du kan göra typ ett inlägg där du visar va du tycker man som nybörjare kan köpa för mac smink? vilka borstar o smink du rekommenderar :)de skulle vara jätte bra tror jag :D

2010-04-08 @ 01:21:31
Emilie

oh, pennorna ser riktigt fina ut :)



Förresten S, jag har lite frågor angående cherry culture! Jag vill beställa lite nyxskuggor, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig, makeupgeek, cherry culture eller om jag bara ska handla på tradera. Hur är det med fraktkostnader på cherry culture? Det kanske är dumt att beställa själv därifrån?

2010-04-08 @ 08:24:40
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Aww, jag vill ha alla tre nagellacken, men de verkar icke finnas på Cherry Culture :<

2010-04-08 @ 11:18:47
URL: http://michilicious.blogg.se/
Purity

Anonym: Tack för upplysningen, jag hämtade informationen från Eyekos hemsida och litade på att den var korrekt eftersom jag själv inte kan ett ord japanska...



Sexy Sadie: Agreed!



Jenny: Tyvärr vet jag ingen specifik butik, men kolla på boots och superdrug!



Lina: Se vad jag skrev till Anonym angående namnet.



Amandauuu: Tack så mycket, vad roligt att du har hittat hit! Vad för MAC-produkter man kan köpa som nybörjare tycker jag är väldigt individuellt beroende på vad man gillar för färger, hur man tycker om att sminka sig och så vidare.



Emilie: Cherry Cultures fraktkostnader har gått upp sjukt mycket, frakten går på mer än vad själva produkterna gör i dagsläget så om jag vore du skulle jag handla NYX från någon annan sida om du har möjligheten.



Potatisbruden: Det går att beställa från Eyekos egna webshop med =)

2010-04-08 @ 12:42:40
URL: http://purity.webblogg.se/
emilie

Gaah, det var ingenting jag ville höra :(

2010-04-08 @ 12:51:02
URL: http://vintertroll.blogg.se/
badbomben

Älskar Eyekos stil, så himla fina grejer. Nagellacken lockar mest, i synnerhet den dammigt lila <3

2010-04-08 @ 15:36:10
URL: http://badbomben.blogspot.com
Ester

Åh, nagellacken är ju underbara! Då syftar jag på både färgerna och förpackningarna.

2010-04-09 @ 17:01:52
URL: http://undefinedcreature.blogg.se/
Purity

emilie: Visst är det trist =(



badbomben: Ja, allt är verkligen supersött! =D



Ester: Dom är riktigt riktigt fina, älskar också flaskorna och de söta etiketterna!

2010-04-09 @ 18:03:32
URL: http://purity.webblogg.se/
Less



Hoppas på en ärlig recension så detta inte blir en i mängden av reklamfinaniserade bloggar!!

2010-04-10 @ 08:47:05
Purity

Less: jag tar faktiskt lite illa upp av din kommentar. 99% av alla produkter jag använder köper jag för egna pengar, och jag skulle aldrig skriva en positiv recension enbart för att jag har fått produkten i ett pressutskick. Jag tycker det är jättespännande att få möjlighet att få testa nya märken eftersom jag är student och har en väldigt begränsad ekonomi, och att jag tar mig tid att testa och recensera dessa produkter gör jag till väldigt stor del för mina läsares skull. Det tar enormt mycket av min fritid att driva den här bloggen, det är mer jobb än vad man kan tro att testa, swatcha, fota, redigera bilder och skriva inlägg, så det är inte speciellt roligt att bli anklagad för att vara "köpt". Jag förstår samtidigt din undran, eftersom det tyvärr finns bloggar där ute som enbart skriver positivt om saker och ting för att de är rädda för att inte få fler gratisprodukter. Läs mitt inlägg om l'oreal studio secrets till exempel om du är rädd att jag ska låta mig köpas av pressprodukter och inte skriva ärliga recensioner. Jag driver den hä bloggen för att jag tycker det är kul, inte för att tjäna pengar eller för att få massa gratis saker. Är det något mer du känner att du vill diskutera är du välkommen att maila mig på puritysblogg [at] gmail [dot] com.

2010-04-10 @ 09:50:04
URL: http://purity.webblogg.se/
keijukainen

My five cents to the "eyeko"/"aikou"-discussion is that the name was probably given so that the English spoken customers would be able the pronounce Japanese "aikou" correctly. You know, show them "aikou" and they'd have no idea how to pronounce it, probably ending up with something like "eikhou" but with "eyekou" they might get close to the original pronunciation ;)

2010-04-11 @ 19:32:03
keijukainen

Hmm.. my previous comment disappeared :o



I just wanted to give my five cents to the "eyeko"/"aikou"-discussion. The name "Eyeko" was probably given so that the English spoken customers would be able to pronounce "aikou". If you showed them the word "aikou" they'd probably end up with something like "eikhou" but with "eyeko" they might get close to the original Japanese pronunciation of "aikou" ;)



Those nail polishes look so pretty!

2010-04-11 @ 20:24:27
Purity

keijukainen: The comment function lives its own life sometimes - I apologize for that! Thanks for your input, it does sound logical to me =)

2010-04-11 @ 20:55:59
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy