Purity undrar: Vad är din 5-minuterssminkning?


 

 

Vad är din 5-minuterssminkning? Vilken del av ansiktet fokuserar du på?

 

 

Mitt svar: Min 5-minuterssminkning är lite concealer, lätt med foundation och sen lite pressat mineralpuder. Fylla i brynen är ett måste för mig när jag sminkar mig, för det lyfter liksom hela ansiktet på nåt sätt. Lite kajal runt ögat i valfri färg (svart, grå, lila, blå och brun är favoriter), mascara och ev. ett kallt rosa rouge på kinderna. På med ett mjukt och skönt, skirt gloss på läpparna, t.ex. ett lipgelée från MAC, och sen är jag ready to roll!

 

 

 

 

Purity asks you: What is your 5 minute makeup routine? What part of the face do you focus on?

 

 

My answer: My 5-minute makeup routine is some concealer, a light application with foundation and some pressed mineral powder. I fill in my brows because they do so much for my face. Some eye kohl in the colour of my choice (black, grey, purple, blue and brown are my favourites), mascara and maybe a cool pink blush on my cheeks. A nice and soft, sheer lipgloss on my lips (like MAC lipgelées), and then I'm ready to roll!





Ika

Jag är nog extremt långsam av mej, för på 5 minuter hinner jag max smeta på lite mascara och läppgunk.

2009-09-16 @ 22:19:38
URL: http://miika79.blogspot.com
Viola, Killer Colours

Bas, rouge och bryn!

2009-09-16 @ 22:26:18
URL: http://killercolours.blogg.se/
Tina

Oj vad mycket du hinner på 5 minuter. ;)

För mig blir det mineralfoundation, rouge och maskara. Fyller i ögonbrynen om jag hinner. :)

2009-09-16 @ 22:34:59
URL: http://beleza.blogg.se/
cxnt från HD

Eftersom jag rakar brynen så måste jag måla på dem, men jag börjar med concealer, foundation, puder, ögonbryn och slutligen mascara. Lite rouge eller kanske något på läpparna ibland. Men jag är snabb så det klarar jag på säkert 3 minuter... =P

2009-09-16 @ 23:16:33
Unn

Ett tunnt lager foundation, lätt ifyllning utav bryn, ett svep med mascara och puder. Sedan är det bara till att rulla (:

2009-09-17 @ 04:25:32
URL: http://unnhenriksson.blogg.se/
Veronica

min 5-minuterssminkning är prep+prime, concealer, foundation, puder, pearlglide eyeliner, antingen fly-by-blue, rave eller black russian, mascara och så dazzleglass eller lipglass. :)

2009-09-17 @ 08:50:37
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Karin (Andariel)

Mina måsten:

Färgad dagkräm från FACE, på med Blot Powder MAC.

Duttar lite highlighter i ögonvrån samt under brynet. En aningen brynskugga för att få mer "hela" bryn.

Mascara och läppbalsam på, sen känner jag mig som en nyponros! ;)

2009-09-17 @ 11:07:41
URL: http://violetta.devote.se
Fröken Frodig

Jisses vad snabba alla är! Jag tar säkert 10-12 min bara för basen, men så är min hy inget att leka med heller. Snabbaste jag gör (sällan dock, när jag är sjuk eller har extremt bråttom kanske): mineralfoundation, täcka det som behövs, puder, mascara och läppbalsam/glans. Kan nog ta 5 min om jag hade haft nån ordning i sminkväskan, det tar ju säkert lika lång tid att hitta grejerna!

2009-09-17 @ 13:35:41
Ingefära

Herregud vad mycket du hinner på 5 minuter...! Har jag bara 5 minuter hinner jag med bas (mineral) och ögonbryn, that's all. :) Och kanske lite läppglans!

2009-09-17 @ 16:19:11
URL: http://eyelovemornings.blogspot.com/
Ana

Hej purity,jag undrar om du kan hjälpa mig,när jag har min foundation då blir jag lite glansig på näsan och pannan,vad ska jag göra?finns det nån mac produkt eller något annat?

2009-09-17 @ 18:20:04
Emma

Primer, concealer, pressat mineralpuder, rouge, mascara, nåt på läpparna. Ev. eyeliner eller ögonbryn.

Det är ganska mycket men jag kör nästan alltid så här fast mer eller mindre noggrant...

2009-09-17 @ 19:09:13
Purity

Ana: Använder du något puder för att fixera din foundation? Puder gör både att foundationen sitter bättre och att du blir mindre glansig. Jag har blandhy och blir lätt glansig i t-zonen, dvs panna, näsa, haka och kinder. Jag börjar med en ansiktsprimer som hjälper till att kontrollera oljorna till en viss del, och sen fixerar jag min foundation med ett oljekontrollerande puder, blot powder från MAC. Det finns även s.k. blotting powders som man kan använda för att suga upp överflödiga oljor med under dagen om man inte vill hålla på med puder.

2009-09-17 @ 21:03:16
URL: http://purity.webblogg.se/
Kerstin

Jag satsar på mascara, ögonbrynspenna rouge och neutral ögonskugga med kajal. Kan bli ganska färgglatt ändå =)

2009-09-18 @ 13:56:20
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Gabriella

Min fem-minuterssminkning är;Fuktcreme, puder, mascara och svart kajal. Sen lägger jag längre tid på håret än sminkningen, även om det är bråttom. :P

2009-09-18 @ 18:05:32
Sexy Sadie

Bare volummascara og Rød lebestift.

2009-09-21 @ 20:41:00
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Potatisbruden, <3 x'3

Ett naturligt, kalltonat, lätt skimrigt rosa rouge, en ljus, naturlig glittrig ögonskugga (icke ända upp till ögonbrynen), lite mascara, kanske läppbalsam och kanske någon/några andra läpprodukt(er) ^__^

2010-04-09 @ 17:24:34
URL: http://michilicious.blogg.se/
Barr

Mineralfoundation från Maybelline, pressat mineralpuder från Lumene, lite contouring, rouge, ögonbrynen och när det kommer till ögonen blir det olika, men ofta någon ögonskugga, kajal och mascara! Är snabb :)

2010-07-06 @ 20:30:09
URL: http://azures.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy