Purity recenserar: Garnier fresh 24 hour day cream


När min vanliga ansiktskräm aqualia thermal från Vichy tog slut nån vecka innan studiebidraget trillade in förra månaden hade jag inte pengar att köpa en ny, utan bestämde mig för att satsa på ett budgetalternativ för att se hur den stod sig mot aqualia thermal. Valet föll på 24 hour day cream från Garniers fresh-serie.




Garnier beskriver 24 hour day cream som en fräsch, icke-oljig återfuktande hudkräm, perfekt för fet/blandhy. Låter precis som någonting för mig! Den är väldigt annorlunda från aqualia thermal i konsistensen, då denna är gelbaserad och har en lite klibbig yta. Den sjunker däremot in i huden väldigt snabbt, och huden blir mjuk och len utan att varken strama eller bli fet under dagen. Den fungerar alldeles utmärkt som underlag under smink med, och den luktar gott och fräscht. Jag fick ingen direkt wow-upplevelse av denna produkt, men den uppfyller sitt syfte och är väldigt prisvärd!


Pris: ca 40 kr
Betyg: 4/5



In English: When I ran out of my regular moisturiser aqualia thermal from Vichy about a week before I got my study allowance last month, I didn't have the money to buy a new one and decided to go for a budget alternative to see how it compared to aqualia thermal. I chose to try out 24 hour day cream from Garnier's fresh line.

Garnier describes 24 hour day cream as a fresh, non-greasy hydration, perfect as part of a daily beauty routine for normal/combination skin. Sounds like something perfect for my skin! It's very different from aqualia thermal in consistensy, this one is gel based and does feel a bit sticky. It does get absorbed by the skin very quickly though, and the skin gets nice and soft without feeling dry or oily during the day. It works great as a base for makeup, plus it smells nice and fresh! This product didn't wow me, but it does live up to its expectations and it has got great product value!


Price: about 40 SEK (~$5)
Rating: 4/5





Maria

Jag använder också dem krämen och jag är jättenöjd med den, jag jag har i och för sig aldrig orpvat någon dyrare kräm bara sånna runt en 50-lapp typ garnier och nivea..

2009-10-28 @ 18:39:51
Sara

Vem är din favorit i idol? ;D

2009-10-28 @ 19:07:22
URL: http://bitchbloggens.blogg.se/
Lea (Marisu)

Låter väldigt bra till det priset. 4/5 för att den var lite klibbig?

2009-10-28 @ 23:38:24
Marybeth

Jag har haft den också och tyckte den var helt okej.. :) Ansiktsvattnet i den serien är också nice, luktar gudomligt.

2009-10-29 @ 00:19:10
URL: http://marybeth.blogg.se/
Sagu

I love Vichy Aqualia Thermal Rich! My skin tends to get dry in winter, and that's when the Vichy moisturizer saves me. Too bad it's kind of expensive :(

2009-10-29 @ 10:18:34
URL: http://happycontours.blogspot.com
Purity

Maria: Är du nöjd finns det ingen mening med att lägga mer pengar på en dyrare =) Enda jag är missnöjd med är som sagt kladdigheten!



Sara: Andreas Carlsson =P



Lea: Japp, precis. Den gör mina fingrar klistriga så jag måste tvätta händerna efteråt...



Marybeth: Ska spana in det!



Sagu: I use the light version and it's great too!

2009-10-30 @ 14:43:57
URL: http://purity.webblogg.se/
Anna

Luktar gott gör den men den funka verkligen inte alls på min hud... har blandhy och gud, det blev värre.

2009-11-06 @ 21:10:30
sarah

Vart nånstans köpte du krämen? kan man köpa den från åhlens? :) Förresten har hört att neutrogenas health defense serie är ganska poppis i usa. Deras moisturiser har spf 40 och passar för dom med oljig hud, hoppas bara att den finns här i sverige :)

2010-07-25 @ 19:44:43
Miss C

Åh den är så go!!! Håller precis på att recensera en massa dagkrämer, denna kommer få en fyra eller femma... ^^

2010-08-13 @ 14:46:42
URL: http://missc.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy