Purity recenserar: Vichy Aqualia thermal - light


Min dagliga ansiktsvård består till den största delen av märket Vichy som finns att köpa på apoteket. Som rengöring använder jag normaderm-serien för fet och oren hy, vilket hjälper huden att hålla sig i schack, men eftersom jag har blandhy med feta partier enbart i t-zonen och på kinderna så behöver jag en bra hudkräm som återfuktar utan att göra huden fet igen. Förut använde jag krämen Thermal fix från Vichy, och när jag såg att den hade slutat tillverkas fick jag nästan lite panik eftersom det var den enda krämen som någonsin funkat för min hy. Som tur var kom Vichy med en alldeles utmärkt ersättare, Aqualia thermal.

Aqualia thermal finns i två versioner; rich och light. Light är, som det hörs på namnet, lite lättare än normal och passar därför utmärkt till min blandhy. Rich passar bättre till lite torrare hy. Aqualia thermal light återfuktar på djupet utan att lämna huden fet och kladdig, den sjunker snabbt in och har en fräsch, neutral doft. Huden blir mjuk och smidig och har jag några torra partier i ansiktet så smörjer jag in dem lite extra på kvällen så är de borta morgonen därpå. Det här är en kräm jag inte skulle kunna leva utan!

Pris: 179 kr hos apoteket
Betyg: 5/5






Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy