Ace of Hearts


Andrea ville gärna se facecharten Ace of Hearts från MAC som andra halloweensminkning, så jag gjorde ett försök! Eftersom jag bara gjorde det här snabbt för skojs skull brydde jag mig inte om att täcka över brynen eller sätta fast lösfransar. I övrigt försökte jag likna originalet så mycket som möjligt. Jag tog ett riktigt spelkort och använde som "mall" för mitt kort, därför är det lite större än det på face charten.


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC blush - fleur power

Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - gesso
  • MAC eyeshadow - crystal avalanche
  • MAC lip pencil - cherry
  • MAC pigment - basic red
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC eyeshadow - knight
  • MAC eyeshadow - divine night
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour

Läppar / Lips
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lip erase - dim
  • MAC lip pencil - cherry
  • MAC lipstick - MAC red
  • MAC dazzleglass - rue d' rouge














In English: Andrea wanted to see the face chart Ace of Hearts from MAC as my second halloween makeup, so I made a try! Since I only did this fairly quick and for fun I didn't bother with covering my eyebrows or use false lashes. Other than that, I tried to copy the original as much as possible! I used an actual playing card as a guide for my playing card, so that's why it's bigger than on the face chart.






Therese

Riktigt snyggt!

2009-10-30 @ 16:06:11
Andrea

Åh, jag blir rörd! Tack snälla. Nu måste jag skaffa en egen sminkblogg :D Du är supervacker, en av dom finaste jag sett. Tänk om man kunde ha dina gröna ögon. Dom bara lyser. Jag är så cheesy, men det är sant. Asbra FOTD, du gör ace of hearts bra!

2009-10-30 @ 18:14:39
Sonia

Hi, you are so wonderful....The girls from Brazil wanted to know if you can create a look for them to use at their summer in january!!!

If you can please send the look or contact me in my email or blog: www.redcherryreviews.blogspot.com

Thank you so much...we love you!!!!

2009-10-30 @ 19:08:03
URL: http://www.redcherryreviews.blogspot.com
Emma P

Jäkligt läckert, denna lyckades du fantastiskt bra med:)

2009-10-30 @ 19:33:21
Sexy Sadie

Steinartig den her og så den søte lille rosenknoppmunnen da.



Gå innom siden min og se bilde av min yndlingslebestift. Jeg er i det røde slaget for tiden.

2009-10-30 @ 19:59:58
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
cilla

Damn! Så duktig du är =) båda halloween-sminkningarna är ju skitsnygga =)

2009-10-31 @ 10:11:02
URL: http://annaceciliaandersson.blogg.se/
Purity

Therese: tack!



Andrea: åh, vore jättekul om du ville dela med dig av adressen till din sminkblogg om du startar en så kan jag lägga till dig i min länklista. Tack så mycket, jag blir lite rörd här bakom datorskärmen!



Sonia: Of course I can, I'll let you know as soon as I have posted it! =D



Emma P: Tack!



Sexy Sadie: Vad snyggt det var! Röda läppar är min favorit med =)



cilla: Tack ska du ha!

2009-10-31 @ 15:39:39
URL: http://purity.webblogg.se/
sofie

oh va snyggt! jag älskar läpparna :D

2009-11-01 @ 19:25:59
URL: http://sofisen.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy