Platinum Romping


Johanna ville se en silver/rosa ögonsminkning, och Anna ville se en tutorial där jag använder lösa ögonskuggor i guld eller silver och förklarar lite mer ingående hur man använder just lösa ögonskuggor. Tutorialen kommer upp antingen lite senare ikväll eller imorgon, här får ni se en sneak peak så länge!


Ansikte / Face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC beauty powder blush - on a mission
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC pigment - platinum
  • MAC eyeshadow - romping
  • MAC eyeshadow - hepcat
  • MAC eyesahdow - sugarshot
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC kohl power pencil - feline
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC dazzleglass - steppin' out
















Skuggornas placering: platinum på de inre 2/3 av ögonlocket och i inre ögonvrån, romping på yttre tredjedelen av ögonlocket och i globlinjen. Hepcat i yttre v:et och längs undre fransraden. Sugarshot som highlighter på brynbenet.






In English: Johanna wanted to see a silver/pink eye makeup, and Anna wished for a tutorial where I'm using loose eyeshadows in either gold or silver and explain a bit more thoroughly how to apply loose eyeshadows. The tutorial will be up either tonight or tomorrow, here's a sneak peak in the meantime!


Shadow placement: platinum on the inner 2/3 of the eyelid an in the inner corner of the eye, romping on the outer third of the lid and in the crease. Hepcat in the outer v an along the lower lash line. Sugarshot as a highlighter on the brow bone.





ina-bina

Jäklar vad du är söt, männska! :D

2009-11-22 @ 15:03:24
URL: http://inabina.blogg.se/
Aminda

Snyggt! Jag skulle vilja se en Mörkblå(gärna Metallic aktigt) tillsammans med en silvrig. :)

2009-11-22 @ 15:06:15
URL: http://biatcho.blogg.se/
Marie

Känns inspirerat av Make Up Stores Babydoll-kollektion! Det är jättefint!

Har Sterling från MAD som jag inte testat än, ska se om den funkar lika bra som Platinum.

2009-11-22 @ 17:00:42
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Purity

ina-bina: awh =D



Aminda: Kollade igenom min FOTD-kategori nu och såg att jag inte har dokumenterat någon av mina silver-mörkblå sminkningar :O Gör det nästa gång jag gör en!



Marie: Ja lite nu när du säger det, tack!

2009-11-22 @ 21:00:57
URL: http://purity.webblogg.se/
Johanna

Å, vad glad jag blev!! Va fin du blev!!

2009-11-26 @ 20:17:52
URL: http://jollasblogg.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy