China Glaze Meteor Shower


Ett av de lack jag klickade hem för några veckor sen från Trans design var ett av de 50 nya glitterlack som China Glaze lanserade nyligen; mörkblå Meteor Shower. Meteor Shower är nog det snyggaste glitterlacket jag någonsin har skådat, djupt mörkblått späckat med glitter i blått, guld och grönt. Däremot är det inte jätteenkelt att applicera; formulan är ganska tjock och klumpig eftersom det är så pass mycket glitter i, men med två lager blir färgen väldigt jämn och fin. Ytan blir däremot extremt ojämn, så jag har lagt hela fem(!) lager Seche Vite ovanpå för att få en jämn yta. Galet! På ringfingrarna stämplade jag ett mönster med hjärtan från Konadplatta M59 och China Glaze millennium. Tyvärr kommer inte lacket riktigt till sin rätt i det här ljuset, det är absolut vackrast i solskenet!













In English: One of the polishes I ordered a couple of weeks ago from Trans design was one of the 50 new glitter polishes from China Glaze; dark blue Meteor Shower. Meteor Shower is probably the most beautiful glitter polish I've ever seen, deep dark blue crammed with lots of glitter in blue, gold and green. It's not the easiest to apply though; the formula is thick and chunky since it's so chock full of glitter, but two coats were enough for a nice and even colour. The finish is extremely rough though, so I had to top it off with five(!) coats of Seche Vite to make it even. I stamped a heart pattern from Konad image plate M59 and China Glaze Millennium aswell. Unfortunally, the pictures really don't do this polish justice, it's absolutely stunning in the sunshine.




Kerstin

Galet fint!

2009-11-19 @ 17:30:42
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Purity

Kerstin: Det var helt klart värt allt krångel med att applicera det!

2009-11-20 @ 10:48:52
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy